Yamaha TZR viritys/tekniikka

Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 3.5.2013 14:00

Juuh lämpöleikannut on, ehdottomasti palautukseen ja haukut ihan kunnolla pystyyn ne ketkä tuota sanonu hyväkuntoseks :x
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 4.5.2013 18:58

Ei näin, ketään ei haukuta... Soitat sinne purkaamoon huomenaamulla ja kerrot asiasi asiallisesti. Sen jälkeen sovitte että miten etenette asiassa. Jos pytty on alle 57mm porauksella, niin sillon tuon arvo olis tuossa kunnossa n. 50e, ei yhtään enempää! Jos on isompi kuin tuo 57mm, niin sillon 30e. Ja jos eivät suostu tuohon rahanpalautus hommaan, niin peru kaupat. Jos ei sekään "onnistu" niin sillon vaan kuluttaja-asiamiehelle yhteydenotto, niin alkaa homma selviämään.
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tolonext » 9.5.2013 18:39

Noniin nyt alkais olla jammun kone kasassa tässä mietin että kumpi putki olis parempi tyhjennetty vakioputki vai gianelli? Oon kuullu ristiriitaista tietoa että vakioputki olis parempi o.O nyt paikollaan 135 porattu ja viilaitu pytty, hiililuituläpät ja pakoaukon säädin yläasennossa.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 9.5.2013 22:53

Vakiputki on painava ja vitun ruma, kaiken lisäksi se on vielä melko hengetönkin. Gianellilla ilme kevenee ja luultavasti tulee lisää potkua ylös (muualla sitä ei sulla muutenkaan ole kun ypvs puuttuu). Ei se tehari voi huonompikaan olla, joten kiinni vain!
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 10.5.2013 0:11

Noniin oma tzr tais saada vihdoin edistystä -> poraus 57,4 kokoon (naarmu peittoon) ja gianelli kiinni. Suutin tällä hetkellä 270.

Muuten mikä kaasari näissä tzr pitäis olla? 26mm?

Nojoo vihdoin jos sais ton ajoon ja ehkä kulkujakin enemmän kun ton vähän yli 100 mitä toi ennen meni :D

settinä:

Timmi pytty 131cc jeah
piperi
huikee squish kansi
gianelli (hiilarit tarra änkässä=+2hp)
28 mikunin flät slaidi
ypvs käytössä

jiih saa nähä meneekö mihinkään, muuten mua mietityttää semmonen juttu että voikohan tohon squish kannen kanssa laittaa kupumäntää vai käykö hassusti :D Sisällä oli mun mielestä "tasalakinen" joka ei kyllä ihan ihan puhdas tasalaki ollu mutta tasalakisempi kun moposportin kiina männät...

ja tietääkö kukaan miten toi mun 4FUOO pytty eroaa tavallisista pytyistä, pakoaukko on ainakin 0,7mm korkeampi kun detsissä, myös huuhtelut on erilaiset. eli valurauta putkella ja 1 osasella pakoaukolla varustettu.

niin ja onko porukoilla toiminu kiina tiivisteet? Kaverilla paukku 2 semmosta paskaks 20km aikana ja nyt kun laitto orkkiksen ni pitäny... :O
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tolonext » 14.5.2013 9:18

Itselläni paloi 2 tarvike tiivistettä kolmas tiiviste (mc scatter) piti paremmin ja rempan jälkeen laitoin centaurin saa nähdä kestääkö o.O. Tällä hetkellä jammu röpöttää puolella kaasulla ja ei oikein ole kierrosherkkä eli liian iso suutin? Onko teistä pipercrossista hyötyä vai onko vakio parempi? Eikö ilman putsarissa olevilla virtauksillakin ole jonkunlainen merkitys?
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deseiner » 15.5.2013 23:31

Kyllähän se kuulostais siltä, että on liian iso suutin. Piperillä kauheat imuäänet,itse laittaisin vakioputsarin.

Mitä eroa on Y-2 ja Y-3 sylinterin kansilla? silmämääräisesti ei ollut eroa yhtään.
väbbä
Pyörä:
Susuki PV 60cc 1997, Yamaha TZR 125 1992 faitteri
Liittynyt:
22.5.2012 15:35
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut väbbä » 16.5.2013 15:31

Mistäs sais ypvs vaijerit ja laipan, ku tais mennä paskaks?
Muumipappa: "iso ja musta, isompi kuin minulla." (taikurin hattua katsellessa)
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 26.5.2013 23:36

Hei! Kotari varastettiin ja tuli hommattua tuollane TZR aluksi väliaikasesti kun makso hurjat 150€. Mutta sitten tuli ajatus että jos tätä sittenkin virittelisi vähän isommalla rahalla kuin ostaisi sitten toisen kotarin vakuutusrahoilla tilalle.

Elikkäs, minkälaisella setillä saisi parhaat tehot irti? Ja mistä näihin saa osia. Sen verta tutkin että 170cc taitaa olla suurin pannu mitä saa? Mitenkäs sellasen kanssa nämä lähtee? Onko kotarin tappajaksi mitenkään? :D
Präääm pärpärpärpär
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 27.5.2013 1:23

Ei se sillä 170cc:llä lentoon lähe. Ku kuulostaa tuota pätäkkää löytyvän niin:
-170cc pyttysetti uutena jostain
-kyseinen pyttysetti esim. mick abbeylle tai muulle gurulle portattavaksi
-samalla teetätät putken sillä gurulla
-miksei samalla se vforce 3 läppärunkokin, kun kerran cagivan/hussen setti menee kiinni pienellä työstöllä, ei ainakaan se sitten ole pullonkaula
-joku tarpeeksi iso kaasari esim. 35mm tmx
-Jokainen laakeri ja tiiviste vaihtoon

Noilla alkais varmaan irtoamaan se +40hp, tietty sehän ois jo kireä ku mikä ja huoltoväleiltään kisaenska luokkaa, mutta oishan se ainakin hengenvaarallinen ja nopeampi ku kellään muulla kevaristilla. Toisaalta kun se pyörä makso vaan 150e niin voisit tehä testin ja ajaa sillä niin kauan ku kestää, perushuoltoa vaan tehä, mutta esim. mäntä ja laakerit annat olla samat ja teet kestävyystestiä ;)
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 27.5.2013 23:44

Entäs milläslailla pelkkä Gianelli vaikuttaa? Kalliita heppoja kyllä tulisi jos alkaisi kaikkea hommaamaan.. Kuitenkaan myydessä saisi yhtään mitään vaikka osat olisikin..

Niin ja mikäköhän voisi olla että ei pelaa takavalo? Polttimot kummatkin kunnossa ja ainoastaan jarruvalo toimii? :)
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 29.5.2013 21:59

Minkäslaisia suuttimia teillä on ollut Gianellin kanssa? Kun itellä on tällä hetkellä sielä 180 ja käy vakioputkella vähän laihalla. Ryyppy päällä hyvä/vähän rikas. Oiskohan joku 200-210 hyvä? :)

Ja minkälainen putki tuo Gianelli on, onko siitä mitään/paljoa oikeaa hyötyöä muuta kuin ulkonäön kannalta?
Präääm pärpärpärpär
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deseiner » 30.5.2013 23:38

Vakio 26mm Mikunissa miul on ollu 190 suutin gianellin ja vakioputsarin kanssa ja ripaus rikkaalla tuntunut käyvän. 180 on suositus tt:lle
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tolonext » 5.6.2013 1:50

Mistä löytäs yammuun hinta laatusuhteeltaan hyvän kampiakseli setin? vai tilaanko ebaysta suoraan? :) kiitoksia
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Yamaha TZR viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 7.6.2013 14:35

Taitaa nyt käydä "hiukka" rikkaalla kun iskin kiinni Gianellin, 210 suuttimen ja piperin. Kylmänä lähtee hyvin mutta lämpösenä tuskaa saada käyntii. Putkessa vaan paukkuu :) Voisi tuon 200 kanssa kokeilla.
Präääm pärpärpärpär