Yamaha DT viritys/tekniikka

Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 4.2.2014 19:47

Maekine kirjoitti:EN MYY!


;_;
dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 5.2.2014 0:56

Noniin elikkäs meneekö R etupumput X t-paloihin ja onko R, RE ja X mittarinpyörittäjillä eroa, luulis että on, tuskin ne erikseen mittareita tekee RE ja X. Olis siis tarkotus saada enskat X:ään siististi ilman jarruadapteria eli "enskajarrulla". Takavanne meneekin varmaan täysin suoraan? :)
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 9.2.2014 14:15

Noniin onkos kukaan viilaillu tota detsin pyttyä vm:2002 ?
Jos löytyy asiantuntijaa :) Ni otappas yhteyttä yv:llä!
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Höspö » 9.2.2014 17:33

Itse en koskisi heti DT:n pytyn aukkoihin, pakoaukossa on vakiona jo enemmin asteita kuin 1991 vuoden YZ:ssa eli ajoitukset riittää hienosti 11tonniin kun vaihtaa putken ;)

Pakoaukonsäädin tosin aukenee liian ajoissa ylävireisellä putkella ja tehoalueeseen tulee aika isoja kuoppia.

Itse jouduin joskus viilaamaan pakoaukkoa kun yläreunasta lohkesi pala männänrenkaan katkeamisen takia eikä aukon korottamisesta ollut aikanaan hyötyä :roll:

Jos löytyy varalle pyttyä niin sitten vaan testailemaan, voi toimia eri dt:ssä erilailla vaikka olisi sama malli :D
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 9.2.2014 18:48

Imukanavien ajotuksia vois ainakin muuttaa jonkun verran, kun vakiomäntä jää pari milliä niiden eteen alakuolonkohdassa. Samoin imukanavat on aika kapeita ja karheita kampikammion puolelta.

Ite konerempan yhteydessä levensin noita kanavia ja vedin niin sileiksi valupaskoista kuin hiekkapaperilla sain. Sylinterin puoleen ene koskenu. Ei mitään maatamullistavaa eroa tullut, mutta tuntuisi kiertävän hieman puhtaammin ja ei oo alhaalla ihan nii kuollu.
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 9.2.2014 22:11

Höspö kirjoitti:Itse en koskisi heti DT:n pytyn aukkoihin, pakoaukossa on vakiona jo enemmin asteita kuin 1991 vuoden YZ:ssa eli ajoitukset riittää hienosti 11tonniin kun vaihtaa putken ;)

Pakoaukonsäädin tosin aukenee liian ajoissa ylävireisellä putkella ja tehoalueeseen tulee aika isoja kuoppia.

Itse jouduin joskus viilaamaan pakoaukkoa kun yläreunasta lohkesi pala männänrenkaan katkeamisen takia eikä aukon korottamisesta ollut aikanaan hyötyä :roll:

Jos löytyy varalle pyttyä niin sitten vaan testailemaan, voi toimia eri dt:ssä erilailla vaikka olisi sama malli :D


Hmm joo kiitos! Valaisi paljon :) Putkena toimii tällähetkelä arrowi!
Oisko paremmaks joku ktm/yz putki ?


HateCrew kirjoitti:Imukanavien ajotuksia vois ainakin muuttaa jonkun verran, kun vakiomäntä jää pari milliä niiden eteen alakuolonkohdassa. Samoin imukanavat on aika kapeita ja karheita kampikammion puolelta.

Ite konerempan yhteydessä levensin noita kanavia ja vedin niin sileiksi valupaskoista kuin hiekkapaperilla sain. Sylinterin puoleen ene koskenu. Ei mitään maatamullistavaa eroa tullut, mutta tuntuisi kiertävän hieman puhtaammin ja ei oo alhaalla ihan nii kuollu.


Joo täytynee vain noita huuhteluja siistiä :)
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 10.2.2014 10:37

Mikä hinku kaikilla on sovitella jotain crossin putkia näihin katulaiskoihin? Ei varmasti toimi täydellisesti ihan tyystin eri pelistä napattu putki, jota on vielä mahdollisesti itse peukaloitu sovitusvaiheessa... :roll:

Hyvänä esimerkkinä Sarvi-Perkeleen roplailut aikoinaan peeveen kanssa. Ennätyspytyn (121km/h) huuhtelut viilattuaan ei enää kulkenutkaan samalla, vanhalla handmade -putkella kuin noin 112-113km/h. Olisi vaatinut toisenlaista putkea tilalle.

Jos haluatte yläkirtoisen putken, ostakaa DEPpi. Se on sentään suunniteltu siihen Detsiin.

Mulla on käytössä VM-giannelli ja ihan tyytyväinen olen ollut. Vääntää mukavasti, kiertää ajossa pidemmälle kuin vakioputki ja kaiken lisäksi melko edullinen putki.
¤SuZuKi¤
tohtorikaasu
Liittynyt:
2.11.2012 23:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tohtorikaasu » 11.2.2014 19:18

Moro! Ei kellää olis myytävänä kampiakselia 2006 detsiin!? kiertokanki vikanenki käy. Tai mistä niitä vois löytää, muualta ku centteriltä??
Coconut_Joy
Liittynyt:
22.8.2012 22:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Coconut_Joy » 11.2.2014 21:48

Onko dt:n vakiopytty kovakromattu vai onko se putkitettu alumiinisylkkä?
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 14.2.2014 15:38

Ihan putkitettu on ja porattava.
¤SuZuKi¤
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 14.2.2014 21:08

Mites tuo detsin tuorevoitelun säätö? gianellin tehari, johtokikka ja isommat suuttimet ni laitoin siihen 1 ja 2 puoleen väliin tai ehkä ihan vähän ylikin. ni oisko hyvä?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 14.2.2014 22:21

http://img843.imageshack.us/img843/1537 ... stment.jpg

Siinä ohjeet. Omassa detsissä on erilainen tuo öljypumppu, ni en tunne tuon saloja. Omasta mielestä silloin on sopivasti voitelua, kun kone kuumana kierrätettäessä just ja just erottaa hennon savunpöllähdyksen pakoputkesta. Jos änkästä valuu nestemäistä tavaraa, sitten on liikaa.
Jonskuz
Liittynyt:
27.5.2013 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonskuz » 15.2.2014 15:34

Mikäs nyt avuksi, ajoin normaalia ajoa eilen ja yhtäkkiä pyörä sammui. Koitin hiukan ajan päästä käymään, mutta kun lyö vaihteen silmään niin sammuu, jalkaan ei mene yhtäkään johtoa :nolo:
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 17.2.2014 17:05

Varmaan vaan huonosti tehty sen seisontatuen sammuttimen poisto ja se nyt alko oireilemaan. Eli tutkaileppa sieltä ilmanputsarin "katon" lähistöltä josko siellä olis se seisontatuen johto. Muistaakseni niiden piuhojen piti olla kytkettynä toisiinsa että seisontatuenkatkaisin on poissa pelistä (jos muistan väärin niin korjatkaa).
Jonskuz
Liittynyt:
27.5.2013 16:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonskuz » 17.2.2014 23:44

_rieska_ kirjoitti:Varmaan vaan huonosti tehty sen seisontatuen sammuttimen poisto ja se nyt alko oireilemaan. Eli tutkaileppa sieltä ilmanputsarin "katon" lähistöltä josko siellä olis se seisontatuen johto. Muistaakseni niiden piuhojen piti olla kytkettynä toisiinsa että seisontatuenkatkaisin on poissa pelistä (jos muistan väärin niin korjatkaa).

Onko ne piuhat väriltään mustia? :)