Tuossa pätkässä se katkasee tossa 10,5k kierrokset, viritettynä lyö paljon selvemmin sitä vasten. Eikä kyse ole mistää säädöistä tai siitä etteikö pyörä kiertäisi enempää.
Ruuperttti kirjoitti:Morjesta!
Kertokaahan tietävät että mikä on aprilia rs 125 2007 ku ei lähde käyntiin enää, oli ajossa vielä eilen ja aamulla ei enää käynnistyny. Kaasari putsattu, ja läpät putsattu. Saa kipinää, tulppa kastuu ja akku on täynnä ja pyörii hyvin ja puristuksii kanssa on. Auttakee nii pääsee taas tien päälle!!
Indiana kirjoitti:Mikä vois olla vikana ku paikallaa kierrättää ni kiertää hyvin loppuu asti ja sit ku kiihyttää ni 1-2 vaihe menee hyvin mut sit 3-> alkaa vähä booaamaa? Tapahtuu myöhemmin/aikasemmkn riippuen suuttimista,ei kuitenkaan poistu kokonaan
Indiana kirjoitti:Eli siis jos suutin on vaikka 170 (nyt 150) niin alkaa booamaan kiihdytyksessä vasta 5-6 vaihteilla. Ja tällöin tulppa erittäin musta vaikka neula olisi laihimmalla, käy todella rikkaalla ja röpöttää. Itselleni tuli mieleen alhainen bensapinta, mutta en ole varma kuinka katsotaan milloin se on oikea
Vika on ollut koko ajan pyörän omistamisen ajan ja koeajolla pyörää ostaessa kävi todella rikkaalla. Talven aikan ostetiin isompi kaasari
Kaasari 34 vhsb
Huppis kirjoitti:Indiana kirjoitti:Eli siis jos suutin on vaikka 170 (nyt 150) niin alkaa booamaan kiihdytyksessä vasta 5-6 vaihteilla. Ja tällöin tulppa erittäin musta vaikka neula olisi laihimmalla, käy todella rikkaalla ja röpöttää. Itselleni tuli mieleen alhainen bensapinta, mutta en ole varma kuinka katsotaan milloin se on oikea
Vika on ollut koko ajan pyörän omistamisen ajan ja koeajolla pyörää ostaessa kävi todella rikkaalla. Talven aikan ostetiin isompi kaasari
Kaasari 34 vhsb
Hmm, bensapintaa säädät muuttamalla kaasuttimen kohon pienen metalliläpyskän asentoa joka on yhteydessä neulaan.
Eli kun avaat kaasarin pohjan, näet kohon(kohot ehkä ennemminkin) joiden idea on ikäänkuin kellua bensassa, ja kun bensan pinta nousee niin kohotkin nousee kun ne kelluu siinä bensassa, ja kohojen "sarana"osuudessa on mekanismi, joka sulkee bensansyötön, kunnes bensan pinta laskee taas -> kohot laskee -> neula avautuu.
Selitin vähän hankalasti, mutta ymmärtänet jos avaat sen..
Ja se reagoi aika herkästikkin, joten ei heti kannata kääntää ihan hirveästi sitä pikkulaippaa. Jos siis haluat kokeilla auttaisiko bensapinnan säätö.
Nuo on vähän monipiippuisia juttuja, usein säätelemällä, testailemalla ja taas säätelemällä selviää. Jos sitä showta jaksaa
Suuttimet ja suutinputket, ilmanputsari, bensansaanti (letkut jne) ja virtapuoli kannattaa myös testailla läpi.
Indiana kirjoitti:Voisko sillä olla vaikutusta, että siinä ns. kaasarin "pohjakupissa" en tiiä oikeet nimee nii siin on semmone 2-3cm pitkä halkeema ja kaasarin alapuolella menevä jarruletku on bensan peitossa.vai onko liian kaukaa haettua Nyt ei pääse kokeilee ku en oo himas