Yamaha DT viritys/tekniikka

jud33
Pyörä:
Yamaha Dt125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
30.6.2010 16:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jud33 » 18.2.2014 18:57

Kumpi lämpöarvoinen tulppa olisi parempi 8 vai 9 tälle kokoonpanolle: 34mm mikuni + pipercross ja avarrettu imukaula, arrow, johtokikka ja kantta hieman madallettu? tähän asti on ollut 9 iridium kiinni mutta vakionahan näissä on 8 kiitos jo etukäteen :)
antileipuri
Pyörä:
Tunturi Start -81 ja Super Sport -85, BSE 110 STD, Yamaha DT 125 RE -07
Liittynyt:
12.8.2013 16:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut antileipuri » 18.2.2014 19:19

Pidä ysi vaan.
rkallio
Pyörä:
Baotian Fude Sport 50 -06, -EX- Yamaha DT 125RE -05, Kymco Quannon 125 -07
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
18.1.2014 1:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rkallio » 20.2.2014 14:49

Eilen tuli haettua itelle piikki detsi! 8) Toimiva, mutta laittoa vaativa peli. Mutta halvalla sain! :lol:
Tosiaan, tossa ei sähköstartti pelaa eikä poljinta ole ollenkaan. Mäkistartilla lähtee käyntiin. Mikäs tossa sähköstartissa olis? Virrat päällä ja kun painaa sähköstarttia niin kuuluu vain "klik" (starttirele?) ja siihen sitten jääkin. Ideoita mikä on vikana? Ja saako ton iha fixattuu suht helposti vai kannattaisko ruveta ettii jostain purkupyörästä toimivaa osaa..?
antileipuri
Pyörä:
Tunturi Start -81 ja Super Sport -85, BSE 110 STD, Yamaha DT 125 RE -07
Liittynyt:
12.8.2013 16:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut antileipuri » 20.2.2014 15:08

Todennäkösesti startin hiilet menny kuten itsellä. Yamaha Centeriltä/jälleenmyyjältä n. 15€ uudet, eikä ole paha homma vaihtaa.
rkallio
Pyörä:
Baotian Fude Sport 50 -06, -EX- Yamaha DT 125RE -05, Kymco Quannon 125 -07
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
18.1.2014 1:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rkallio » 20.2.2014 15:22

Okei, tutkin vähän asiaa ja tätä vähän arvelinki. :) Täytyypi käydä ostamassa uudet hiilet ni joskos sais sen toimimaan! :P Kiitosta!
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 20.2.2014 17:31

Kannattaa toki myös tarkistaa perusasiat, niin kuin akun kunto ja lataus sekä startin johdot.
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 22.2.2014 12:57

Onko normaalia että mäntä jolla on ajettu alle 2000 on napannu tollasen värin jo ?

https://www.flickr.com/photos/90890776@N02/12692953504/
rkallio
Pyörä:
Baotian Fude Sport 50 -06, -EX- Yamaha DT 125RE -05, Kymco Quannon 125 -07
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
18.1.2014 1:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rkallio » 23.2.2014 11:58

Yamaha TZR pyörissähän on melkeen sama tekniikka, ni oisko mahollista ottaa tezarista käynnistyspolkimen + koko mekanismin ja laittaa sen Detsiin? Ku näissä uudemmissa ei vakiona ole käynnistyspoljinta, mutta paikka sille kyllä löytyy... :s
mammuzi
Pyörä:
Yamaha Dt 125 r '95 Gas Gas EC 50 '06
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.3.2013 10:13
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mammuzi » 23.2.2014 15:57

Kyllä menee! Käynnistyspoljin on vähän erilainen kuin detseissä mutta kyllä senkin luulis menevän.
-jokke-
Pyörä:
1000rr, 600f
Liittynyt:
28.1.2005 16:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -jokke- » 28.2.2014 1:32

Minkähän kokosella suuttimella lähtis kokeileen, 170cc ja tt putki + vakio kaasari
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 1.3.2014 13:18

Onkos jollain tietoo paljo mahtaa olla heppoja detsis jossa on arrowi,johtokikka ja isommatsuuttimet kaasaris?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 1.3.2014 14:00

Sen verran että kyllä sillä kortin kuivumaan saa.
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Höspö » 9.3.2014 16:58

Masai<3<3 kirjoitti:Onko normaalia että mäntä jolla on ajettu alle 2000 on napannu tollasen värin jo ?

https://www.flickr.com/photos/90890776@N02/12692953504/


Männässä ainakin on kaksi läiskää voitelunpuutteesta tuossa pakoaukon sivuilla ja pientä ohipuhalluksen tekemää rusehtumista renkaiden alla.

Voi olla että on jätetty "varman päälle" väljäksi koneistamolla joka ei ole koskaan hyvä juttu tai sitten laihat seokset tuorevoitelun puolesta.

Jos tuorevoitelu on säädetty vaikka 2% tehtaalta niin sieltähän tulee reilusti vähemmin suhteessa öljyä kun laitetaan isompaa suutinta ja parannetaan ilmansaantia ;)

Noita syitä on monia.

Tuli mieleen hissuteltu sisäänajo jolloin männänrenkaat ei hioudu kunnolla ja ohipuhallus syntyy heti alussa joka taas polttaa öljykalvon männältä pois sekä huonot pakoaukon pyöristykset joka on myös mahdollista 8)
SuzukiS94
Liittynyt:
24.2.2008 21:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SuzukiS94 » 10.3.2014 16:53

Mikähän mahtaisi olla Dtssä kun pistin tänään kasaan tasapainoakselin korjauksen jälkeen ja kun iskee käymään niin hetken lämmöt näyttää normaalia ja sitten yhtäkkä mittari hyppää punaseen. Täytin jäädytysjärjestelmän ja päästin pumpun reijästä ilmat pihalle mutta ei auttanut.
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 10.3.2014 17:52

Unohtuko vesipumpun muoviratas jos kerta kytkinkoppa oli auki? Kierääkö nesteet? Pitäis erottua kun laittaa käyntiin ilman syylärin korkkia. Jos ei, pumppu hajalla tai termostaatti jumissa. Ja ilmaushan näissä tapahtuu:
1.Täyttö 2. Käyntiin ja kierroksia muutellen lämpimäksi ilman syylärin korkkia 3. Täyttö