Yamaha DT viritys/tekniikka

SuzukiS94
Liittynyt:
24.2.2008 21:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SuzukiS94 » 10.3.2014 19:20

HateCrew kirjoitti:Unohtuko vesipumpun muoviratas jos kerta kytkinkoppa oli auki? Kierääkö nesteet? Pitäis erottua kun laittaa käyntiin ilman syylärin korkkia. Jos ei, pumppu hajalla tai termostaatti jumissa. Ja ilmaushan näissä tapahtuu:
1.Täyttö 2. Käyntiin ja kierroksia muutellen lämpimäksi ilman syylärin korkkia 3. Täyttö


Eikös muoviratas ole kiinni kiinteästi sokalla pumpun akselilla? Voiko se pudota irti asennuksessa?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 10.3.2014 21:07

No niinhän se pitäisi, mutta mitä mielenkiintoisimpia asioita voi aina sattua kasausvaiheessa...
dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 18.3.2014 22:05

Noniin elikkäs minkälainen putki on tuo uudenmallin giannelli? Onko piikki korkeammalla kuin esim. Athenassa? Ja mitäs suuttimia sen kanssa laitetaan? :D
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 20.3.2014 8:52

Riippuu minkäkokonen kaasari sulla on. Jos on 28mm niin sitte 300-350 jos 32mm niin 230-300.
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 25.3.2014 21:50

Missä vois olla vika kun 04 detsi ei anna kunnolla kipinää ? Pyöräyttää konetta niin kipinä vaan "välähtää" Ja antaa vaan kerran, sitten kun uudestaan pyöräyttää niin taas... Tulppa, hattu, johto, puola yms vaihettu ? Mitä pitäs seuraavaksi vaihtaa ? Cdi, magneetto ? Kertokaas jos jollain muulla ollu samanlaista vikaa,kiitos jo valmiiksi ! :)
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 26.3.2014 19:40

mites tuo ypvs putsaus? sitähän suositellaan putsaamaan pari kertaa kesässä niin mites tuo tapahtuu? jos joku osais neuvoo?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 26.3.2014 19:54

Irrotat sen pakoaukonsäätimen ja jonkun liuottimen kanssa hinkkaat sen puhtaaksi. Vaikka bensalla.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 26.3.2014 20:18

Mun mielipide on se, että ei sitä välttämättä tartte edes vuosittain putsata. Ellei sitten tietty ajele jollain +3% öljyillä ja rikkailla seoksilla "varmuuden vuoksi".

Jos se on pahasti likanen, niin avainta kääntäessä surahtaa laiskasti.
¤SuZuKi¤
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 26.3.2014 20:39

Itse juuri hinkkasin 26tkm ajetun TZR250:n akselit puhtaaksi. Käytin hyväksi havaittua hieman karhunkielilaikkaa muistuttaavaa, rosterin kiillotukseen tarkoitettua puhdistuslaikkaa pylväsporakoneeseen kiinnitettynä.. Hienosti lähtee karsta pois, jättää kiiltävän pinnan eikä syö materiaalia. Mutta tosiaan, ei sitä akselia tartte jatkuvasti olla hinkkaamassa, itse olen noissa piikkisissä männänvaihdon yhteydessä ottanut sen käteen ja tarkistanut sen. Kun sen kerran on kiillottanut, yleensä on sitten myöhemmin piisannut vain WD-40:llä ja rätillä pyyhkäisy sen puhdistamiseksi.

Ei sovi myöskään unohtaa niiden holkkien puhdistusta, ne pikeentyvät ja aiheuttavat tahmausta akselin liikkeessä. Tuossa TZR:ssä lähti ihan nätisti WD:llä ja kankaalla jynssäämällä. Sitten kasatessa sinne kannattaa laittaa jotain hyvää lämpöä kestävää vaseliinia hieman, niin se pysyykin vetreänä eikä pikeenny niin nopeasti.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 27.3.2014 0:27

Nyt kun on YPVS:stä puhe, onkos kellää kokemusta noitten akselin puslien vaihdosta?

Itellä ku 40tkm ajetussa DT:ssä akseli kalattaa inhottavasti ja siitä löytyy noin millin päittäis- ja poikittaisvälykset. Ite olin miettiny että veis koneistamolle ja sais sorvata sopivat uudet puslat ja vetää akselin takas pyöreäks. Onkos tuo paras vaihtoehto? Entä löytyykö niihin keltään mittoja? Poikittaisvälyksenhän saa helposti pois, mutta päittäisvälyksen parantamiseen pitäis saaha akseli keskitettyä kunnolla.

Vähän semmonen kutina tästä että ei ainakaan uusia osia kannata ruveta tilaamaan, kum jammu-sentterissä maksaa kumminkin satasia.

En tiedä onko tuo välys nyt niin akuutti ongelma, mutta ei se ainakaan hyvää tee. Mielipiteitä?
dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 29.3.2014 13:34

Noniin elikkäs mitä suuttimia muilla on uudenmallin giannellin kanssa 28mm vakiokaasarilla. Itellä on tötsä pois putsarista ja 280ps, tk suuttimesta ei tietoa kun ei ollut sopivaa ruuvaria. Vaikuttas toimivan tolla aika hyvin, tosin vapaalla kaasupohjassa pätkii ylhäällä mutta ajossa ei mitään ongelmaa.
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 29.3.2014 13:40

Pikkusen vois ola ehkä isompi pääsuutin. Mulla on detsissä 28mm kaasarilla 350ps ja tuntuu olevan just sopiva.
Vilhobooy
Pyörä:
DT 125 RE 06
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.1.2013 19:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vilhobooy » 29.3.2014 15:01

Tuli tilattua netistä Yamaha dt 125 LC:n käynnistyspolkimen aksila (oli halpa joten ajattelin koittaa sopisko). mutta paketista puuttuikin kick idle gear.. siis se ratas joka tulee aksilan ja kytkin kruunun väliin. LC:ssä tämä ratas on 29 piikkinen ja R:ssä 25 piikkinen. kumpaakohan tässä kannattaisi koittaa tilata...? :roll:
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 29.3.2014 18:39

mulla ois tälläne probleema: http://aijaa.com/GHRead ois männävaihto eessä ja toi pakoaukonsäätimen laippa näyttää oudolt ni mikä vikana? vai pitääkö näyttää tuolta
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 29.3.2014 23:48

Pytyn oikealla puolella on sellanen pyöreä laatta, pyöritä se auki ja kiristä kuusiokoloruuvia ni pitäs mennä takas yhteen. ;)