Itse juuri hinkkasin 26tkm ajetun TZR250:n akselit puhtaaksi. Käytin hyväksi havaittua hieman karhunkielilaikkaa muistuttaavaa, rosterin kiillotukseen tarkoitettua puhdistuslaikkaa pylväsporakoneeseen kiinnitettynä.. Hienosti lähtee karsta pois, jättää kiiltävän pinnan eikä syö materiaalia. Mutta tosiaan, ei sitä akselia tartte jatkuvasti olla hinkkaamassa, itse olen noissa piikkisissä männänvaihdon yhteydessä ottanut sen käteen ja tarkistanut sen. Kun sen kerran on kiillottanut, yleensä on sitten myöhemmin piisannut vain WD-40:llä ja rätillä pyyhkäisy sen puhdistamiseksi.
Ei sovi myöskään unohtaa niiden holkkien puhdistusta, ne pikeentyvät ja aiheuttavat tahmausta akselin liikkeessä. Tuossa TZR:ssä lähti ihan nätisti WD:llä ja kankaalla jynssäämällä. Sitten kasatessa sinne kannattaa laittaa jotain hyvää lämpöä kestävää vaseliinia hieman, niin se pysyykin vetreänä eikä pikeenny niin nopeasti.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...