Yamaha DT viritys/tekniikka

dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 30.3.2014 0:44

Nixu97 kirjoitti:Pikkusen vois ola ehkä isompi pääsuutin. Mulla on detsissä 28mm kaasarilla 350ps ja tuntuu olevan just sopiva.

Nin onko sulla um vai vm giannelli? Tolla 280 ainaki tulee touhutippaa ihan kunnolla vaikka on tuorevoitelu ja menee heti tukkoon ku ajaa vähänki pienemmillä kiekoilla, aattelin laittaa pienempää.
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 30.3.2014 1:06

Suomenpaskin kirjoitti:Pytyn oikealla puolella on sellanen pyöreä laatta, pyöritä se auki ja kiristä kuusiokoloruuvia ni pitäs mennä takas yhteen. ;)


putken puolella?
dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 30.3.2014 1:31

Joo

Edellistä viestiä ei tarvii lainata
-jonicc
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 30.3.2014 20:53

Kiitti avusta motot.netin selaajille! oli tosiaanki ihan löysällä minkä takii osunu pa-säädin mäntään :( . lukiteliimaa heitin välii ja tiukasti kii ja odotellaan uutta mäntää, sitten sen jälkeen kovaa ajoa!

Ei tarvii lainailla niitä edellisiä viestejä
-jonicc
Vilhobooy
Pyörä:
DT 125 RE 06
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.1.2013 19:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vilhobooy » 31.3.2014 13:24

Vilhobooy kirjoitti:Tuli tilattua netistä Yamaha dt 125 LC:n käynnistyspolkimen aksila (oli halpa joten ajattelin koittaa sopisko). mutta paketista puuttuikin kick idle gear.. siis se ratas joka tulee aksilan ja kytkin kruunun väliin. LC:ssä tämä ratas on 29 piikkinen ja R:ssä 25 piikkinen. kumpaakohan tässä kannattaisi koittaa tilata...? :roll:



anyone?
dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 2.4.2014 21:24

Mikä on levein kumi mikä menee X dtn vakiovanteelle taakse eikä ota kiinni mihkään?
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 3.4.2014 21:31

Missä vois olla vika kun 04 detsi ei anna kunnolla kipinää ? Pyöräyttää konetta niin kipinä vaan "välähtää" Ja antaa vaan kerran, sitten kun uudestaan pyöräyttää niin taas... Puolat, tulpanhatut yms vaihettu. Kans entinen omistaja just vaihtanu koko magneeton vaihtipyörää myöten että mistä tuota vikaa lähtisi etsimään vielä ? Kiitos jo valmiiksi !
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 4.4.2014 14:31

Kai sulla on irtotulppa kannessa kiinni, kun toisella tulpalla katot kipinää?
Maekine tai Mäkistation tässä sivu tai kaks takaperin huuteli.
E: huppista, olikin tuolla mallikohtasessa.
Mäkistation @ mallikohtanen DT125 RE/X topic kirjoitti:Itseäni lainaten DT:n kipinän tarkistukseen:
Mäkistation kirjoitti:Tämä on käsitelty ennenkin mutta kerrataas nyt taas. Detsi ei anna tulppa irti startatessa kokoaikaa kipinää, koska kone luulee menevänsä ylikierroksille kun ei ole tulppaa antamassa vastusta. Veivaappa irtotulppa kanteen kiinni ja annat toisen olla johdon päässä ja starttaappa sitten.

Jos ei tuollakaan tule kipinää, niin melko varmasti on staattori mykkä. Ikävän yleinen vika alkanut olemaan, kun näistä vermeistä on alkanut tulemaan jo iäkkäitä.
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 4.4.2014 15:18

Pittääpi testata ! Kiitos :)
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 7.4.2014 22:22

Minkäs menopelin penkin sais nätisti menee dt:see 04---> tankki ja katteet kiinni eli en ala toista tankkia ostelemaa ja siihe muokkaamaa. ei tahdo löytyä toista penkkiä ku vanha pääline iha hajalla enkä käy verhoiluttamassa ku maksaa maltaita :roll: :/
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 8.4.2014 15:07

Osta joku yleismallin penkinpäällinen ja niittaat ite kiinni jonku kaverin kanssa ja teet, ei oo paha homma.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 9.4.2014 14:32

Ebaysta saa ainakin VM-detsiin valmiita päällisisiä sopuhintaan ja suutari velottaa jonkun 20-30e sen laittamisesta.
¤SuZuKi¤
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 9.4.2014 20:46

um päällisen ostin mutta aika tiukkaa tekee jos sen meinaa laittaa

Jos ei lainailtais niitä edellisiä..?

Haamu
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 12.4.2014 9:50

Voiko tt detsiin pistää siitä br8es tulpasta sen iridiumin vai täytyykö pistää siitä br9es tulpasta se iridium vaihtoehto??
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 12.4.2014 9:56

Pidä lämpöarvo 9. En tiedä onko kakstahtiin mitään järkee laittaa kallista iridiumtulppaa. Se BR9ES riittää hyvin. Jos haluu pikkasen paremmin öljyä kestävän tulpan, laita BR9EG, maksaa vaa pari euroo enemmän ku tuo ES. Samoja tulppia oon käyttäny kotarissakin.

Mun mielestä iridiumtulpat on ihan rahan tuhlausta, varsinkin kakstahdeissa. Auton tulppina iridiumit on parempia, kun ne kestää toistasataa tuhatta kilometriä, mutta kakstahdissa menee 3 euron ja 23 euron tulppa öljypaskaan ihan samalla tavalla