]tomi[ kirjoitti:Mites tuo messinginvärinen nippeli... ...onko se oikealla paikallaan?
Ja mites, koneeseen C3 vai C4 laakeri?
Koneeseen C3-laakerit on passelit, ja kyllä se messinkinen tappi siihen paikkaan tulee, muistaakseni vain toisin päin.
Ja koneremontissa vaihdat kaiken tarvittavan, mittailet kytkimen välykset ym. Runkolaakerit kannattaa vaihtaa aina, kun lohkot auki, sekä esim. kytkin- ja vetoakselin laakerit itse olen tavannut moottoreihin vaihtaa samalla, ne kun myös tapaa joutua sen verran rasitukseen, että parempi vaihtaa kuin katua vähän myöhemmin..
Täältä löytyy Cagivan repair/workshop manuaalit, joista löytyy paljon apua koneremonttiin, sekä esimerkiksi moottorin osien välysten mittaustavat ja toleranssit.
Pemppis kirjoitti:6-puolasen vanteen pyöränlaakereitten koot? Siis eteen ja taakse
Tuolta löytyy etu- ja
tuolta takarenkaan laakerit ym.