Yamaha DT viritys/tekniikka

HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 17.4.2014 12:44

Miten ottaa kierroksia? Ei sen pitäis olla välityksistä kiinni, kun mulla käytännössä täsmälleen samanlaisella pyörällä vakioväleillä huiput on yli 130 ja kierrokset on siinä vauhdissa jotain 10,5k. Senhän pitäis pystyy jo vitosellakin menee yli 100. Sanoisin, että jos yläkierroksilta puuttuu teho, ei ole YPVS säädetty kunnolla.
jupeasd
Liittynyt:
17.4.2014 12:32
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jupeasd » 17.4.2014 16:37

HateCrew kirjoitti:Miten ottaa kierroksia? Ei sen pitäis olla välityksistä kiinni, kun mulla käytännössä täsmälleen samanlaisella pyörällä vakioväleillä huiput on yli 130 ja kierrokset on siinä vauhdissa jotain 10,5k. Senhän pitäis pystyy jo vitosellakin menee yli 100. Sanoisin, että jos yläkierroksilta puuttuu teho, ei ole YPVS säädetty kunnolla.


no siis mitä meinaat miten ottaa kierroksia? Jos sillä että kun ajaa ni kyllä se sinne 10-11k kiertää ihan mukavasti mut ei ota sellasta piikkiä mitä luulisin että pitäis? ja ei se mene ku vitosella jotain sitä 90 kierroksista en tiiä :( Mutta jos apuja keksitte muita niin kirjottakaa ihmeessä vaihtoehtoja :)
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 17.4.2014 16:49

Jos kiertää normaalisti, en kyllä keksi muita vaihtoehtoja kuin että YPVS toimii väärin tai on väärin säädetty.

YPVSän pitäis virrat päälle laittaessa pyörähtää myötäpäivään ja takasin. Jos se pyörähtää väärään suuntaan, sulla on vaijerit ristissä. Akselin pitäis olla myös pakoaukon kanssa samantasoinen tarkistuskierroksen jälkeen. Ota pakoputki irti niin pitäisi näkyä selvästi. Virrat päälle laittaessa akseli pyörähtää kiinni ja takaisin auki. Jos akseli ei ole kohdillaan, säädä se kohdilleen vaijereita säätämällä.
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 17.4.2014 17:23

Jonsciii kirjoitti:nyt ois semmone juttu et katos mittarinpyörittäjän ja keskiön välist joku jutska mist ottaa sen nopeuden? kenellä kuvaa minkälainen välikappale siihen kuuluu ja mistä sais?


nii nyt apua tähän! pyörä -02 125R missä X:än smotot
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 17.4.2014 19:06

Löytyykö joltakulta VM-detsi, joka saisi olla hiukan pirteämpi, nätimpi ja jossa saisi olla paremmat jarrut?
Jos löytyy, niin luepa etiäppäin. Toki saa lukea, vaikkei löytyisikään.


Nyt lähtis VM-detsin rakentelusarja pakettihintaan.

-Mustat 6-puola smotot, jotka sovitettu deeteeseen. Etujarrulevy on vakiota reilusti isompi, sille tulee adapteri mukaan, että saa vakioetujarrua käytettyä. Jarru huomattavasti tehokkaampi, kuin vakiolevyllä.
Kaikki holkit ja taka-akseli sorvattu ja katsottu ketjulinja ym. kuntoon.
520-jakoisilla ketjuilla ja rattailla. Hyväkuntoinen ketjurataspaketti mukaan.
Eturengas on melko hyvä, takana rupeaa olemaan kohta vaihtokunnossa.
Laakerit uusittu jokin aika sitten.
Kuvat:
http://aijaa.com/GM7Mch
http://aijaa.com/m86B8P



-Musta katesarja, sis. Polisport MMX-maski, Smotolokari, Etusivukatteet, leikatut takasivukatteet, takalippa ja UUSI kilventeline LED-valolla.
Jos hyvän haluaa, niin kannattaisi hioa ja maalata uudelleen, mutta menee näinkin.
Maskista puuttuu polttimo. Kuva:
http://aijaa.com/kSFhqL


-Viime kesänä ostettu Giannellin tehoputki. Lämpöraudan kiinnikkeillä.
Putki hyvässä kunnossa. Kiinnikkeet ehjät, ei minkään sortin lommoja.Lähes uudenveroinen. Vaimenninta ja lämpörautaa ei ole antaa mukaan.
Kuva:
http://aijaa.com/kvh9jI


Jos kiinnostaa, kysy hintaa/tarjoa YV:llä.
Erikseenkin voin myydä.
¤SuZuKi¤
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 17.4.2014 21:55

Millasta toimenpidettä kaipaa tai voiko mitään tehä ku mun mielet ypvs kolisee vähän :/
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 18.4.2014 3:18

Sinne voi sellaset messinkiholkit vaihtaa päätyihin mutta siitä kolinasta ei käytännössä ole mitään muuta haittaa kun se ääni mikä siitä lähtee.
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 18.4.2014 9:52

No mistäs saan sellaset holkit? Ja mites tuo niiden vaihto sitten onnistuu?
Needu97
Liittynyt:
28.1.2012 20:22
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Needu97 » 18.4.2014 14:54

V_H kirjoitti:Eli täytynee sit vissiin laittaa tuo alkuperäinen kansi takasin tuohon jos se kerta on vääntynyt. Menipä tämäki sit putkeen


tulihan tiiviste palotilan ja kannen väliin, itellä eka unohtu ja tuli nesteet tulpan reiän ympäriltä :D
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 18.4.2014 16:29

Masai<3<3 kirjoitti:No mistäs saan sellaset holkit? Ja mites tuo niiden vaihto sitten onnistuu?


Ite vaihdoin toisenpuolen holkin toisinpäin jotta sai suoravetosen ypvs toteutettua, ihan ruuvipenkissä sopivilla holkeilla onnistu. jossai amiksella teetätät sorvissa siihen uudet.
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 19.4.2014 10:53

Mistäköhän sais ostettua vakiokaasariin uuden imukaulan ku näyttää tuo vanha vuotavan ja mistään en löydä uusia?
rkallio
Pyörä:
Baotian Fude Sport 50 -06, -EX- Yamaha DT 125RE -05, Kymco Quannon 125 -07
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
18.1.2014 1:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rkallio » 19.4.2014 13:04

Mitäs vaihteistoöljyjä ootte detseissänne käyttänyt? Ja paljonko sitä nyt sit pitää laittaa sinne? Onko se sen 7,5dl kun täyttöaukon vieressä lukee 750 cm3 OIL? Bensan seassa käytän sitä legendaarista Teboilin 2t-öljyä :lol:. Olisko näissä Teboilin öljyissä joku kelpo litku tonne vaihteistopuolellekin? :D
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 19.4.2014 13:33

Ite käytä Motul Transoil 15w40 ja hyvin toimii eikä oo kallistakaan, taitaa olla manuaalissa suositeltunaki ;)
PÄRPÄR
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 19.4.2014 13:58

Itellä on pyöriny Castrolin MTX ja sitten joku Valvolinen 10W40 moottoripyöräöljy. Sanosin, että laatikkoon käy mikä tahansa laadukas 10W30/40 moottoripyöräöljy. Juuri se 7,5dl sinne menee. Jarrupolkimen alla on katselusilmä. Sen puoleenväliin kun tulee öljyt pyörä vaakatasossa, on oikee määrä öljyä.
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 19.4.2014 15:38

Noh ei ollutkaan imuvuoto ku paikkasin reijän ja ei mitään vaikutusta (oli vaan imukaula lohkeillut) Eli onko kellään tietoa mikä on vikana eilen toimi hyvin mutta nyt ei pysy tyhjäkäynnillä eikä lähe ku työntämällä käyntii ja ajaessa ei mitään vikaa paitsi tuo tyhjäkäynti ja pyöränä on juuri ostettu dt 125x -06 vakiokaasarilla joten vähän vielä uusi tuon pyörän kanssa eli onko edessä vain perus kaasarin putsaus etc. vai ?