Cagiva Mito viritys/tekniikka

leyland
Liittynyt:
12.9.2010 9:49
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut leyland » 2.4.2014 23:10

nyt ois tiedossa 66650E sylinteri mitoon niin onko kellään kokemuksia siitä että pystyykö sillä ajamaan matkaa yhtään? ja onko muuta tietoa kyseisestä pytystä
MitoMito76
Liittynyt:
6.5.2014 19:26
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MitoMito76 » 6.5.2014 19:33

Morjesta!
Sattuisko kellään olla myynnissä mitoon jotakin teharia? Saa tarjota yv:nä!
Mikä olis paras hinta/laatu suhde ja onko arrowista mihinkään?
Kaipais nimittäi tyhjätyn vakioputken tilalle jonku toisen rännin :D
Tunico
Pyörä:
honda crf 250x, honda crf 230f, tunturi tiger -83
Paikkakunta:
sysmä
Liittynyt:
24.9.2012 16:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunico » 6.5.2014 20:06

Tarvitsiko joku 200h kantta?
http://www.youtube.com/user/trollingUni ... ature=mhee <-videoita saa katsoa
renze
Pyörä:
Husqvarna TE
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.6.2004 19:38
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut renze » 21.5.2014 23:05

Löytyy nopeimmalle hyvä sylinterisarja. klik
]tomi[
Liittynyt:
10.10.2008 20:41
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ]tomi[ » 23.5.2014 21:48

Mito alko temppuilla kummasti.

Kärsii ajella noin 5km, sitten koneen lämmetessä ampuu parikertaa putkeen, alkaa pätkiä ja hyytyy.

Kierroslukumittari alkaa samalla elää aivan omaa elämäänsä.

Joten kysymys kuuluu että tietääkö kukaan mistä mito lukee kierrosluvun?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 16.6.2014 23:32

Vaikken mitosta mitään tiiä mutta sähköstä senkieestä niin veikkaisin CDI boksia viaksi / liitoksia, koska muuten en keksi yhtäläisyyttä sekoilevalle kierrosmittarille, toimii sähköllä ja saa mitä todennäköisimmin kierrostiedon cdi boksilta.
vilkkukeulija
Liittynyt:
25.8.2013 22:46
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vilkkukeulija » 17.6.2014 22:05

Koneesta alkoi yhtäkkiä ajossa kuulumaan pienen pientä sirinää, pysähdyin ja tarkistin asian, ei mitään. Ajoin 60km ja sirinä on muuttunut enemmänkin ärjynnäksi. Enää en uskalla ajaa, oisko kenelläkään hajua missä ois vika? ps. yv:llä saa tarjota tehareita ja muita viritysosia! 8)
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zande » 18.6.2014 22:49

Joskus on kuullut männänrenkaiden hajoamista enteilevää ääntä kuvailtavan sirinäksi, voisiko se olla syynä? Onko käynnistymisongelmia tai kulkeeko Mito laiskasti? Toinen voisi olla jokin laakeri, esim. runkolaakeri tai kiertokangen ylä- tai alapää. Myös kytkin voi pitää joskus kummallista ääntä, kun kytkinlevyt alkaa olla loppu, mutta sen huomaisi kytkimen oudosta käyttäytymisestä muutenkin.

]tomi[ kirjoitti:Mito alko temppuilla kummasti...
...koneen lämmetessä ampuu parikertaa putkeen, alkaa pätkiä ja hyytyy...
...mistä mito lukee kierrosluvun?

Mito ottaa kierrosluvun pickupilta, pickup-käämin ja cdi:n välistä. Periaatteessa cdi:n ei silloin pitäisi vaikuttaa kierrosmittarin näyttämään. Siksi epäilisinkin ensimmäisenä pickup-käämin hajoamista. Mittaa pickupin johdon ja maan välinen resistanssi ensin kylmällä moottorilla ja sitten käytettyäsi koneen lämpimäksi.. Sen pitäisi muistaakseni olla ~1 kilo-ohmin, ja jos lämmetessä tapahtuu radikaali muutos, niin vika on löytynyt.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Oxdog
Liittynyt:
17.6.2010 13:38
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Oxdog » 19.6.2014 21:16

Tämmöstä tänään..

Eli juuri sisäänajettu -08 Mito, TT osat.

Ajelin rauhallisesti 8km mökille ja mökin pihassa kuuluu yhtäkkiä kolahdus ja Mito sammui. Laitoin heti kytkimelle. Nyt Mitoa startatessa kuuluu vain "klik" eikä starttaa. Lämmöt sammuttaessa oli n. 60.

Osaako joku näin vähillä tiedoilla sanoa, mitä mahdollisesti tapahtui? Akussa on virtaa, sillä valot toimivat.

Alkaa mennä jo hermot tuohon Mitoon, apu olisi enemmän kuin tarpeen.

Kiitos!

E: Sisäänajettu siis männän, kiertokangen ja neulalaakereiden vaihdon jälkeen. Ne meni viime kerralla leipoessa solmuun.
vilkkukeulija
Liittynyt:
25.8.2013 22:46
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vilkkukeulija » 22.6.2014 23:02

[quote="Zande"]Joskus on kuullut männänrenkaiden hajoamista enteilevää ääntä kuvailtavan sirinäksi, voisiko se olla syynä? Onko käynnistymisongelmia tai kulkeeko Mito laiskasti? Toinen voisi olla jokin laakeri, esim. runkolaakeri tai kiertokangen ylä- tai alapää. Myös kytkin voi pitää joskus kummallista ääntä, kun kytkinlevyt alkaa olla loppu, mutta sen huomaisi kytkimen oudosta käyttäytymisestä muutenkin.

Kuulosti tosiaan siltä että mäntä olis leikkaamassa kiinni, mut vika sitte löyty kun jakso katteet avata (:D) -> putki vuotaa. Ei pahempaa onneks!
vilkkukeulija
Liittynyt:
25.8.2013 22:46
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vilkkukeulija » 22.6.2014 23:04

Oxdog kirjoitti:Tämmöstä tänään..

Eli juuri sisäänajettu -08 Mito, TT osat.

Ajelin rauhallisesti 8km mökille ja mökin pihassa kuuluu yhtäkkiä kolahdus ja Mito sammui. Laitoin heti kytkimelle. Nyt Mitoa startatessa kuuluu vain "klik" eikä starttaa. Lämmöt sammuttaessa oli n. 60.

Osaako joku näin vähillä tiedoilla sanoa, mitä mahdollisesti tapahtui? Akussa on virtaa, sillä valot toimivat.

Alkaa mennä jo hermot tuohon Mitoon, apu olisi enemmän kuin tarpeen.

Kiitos!

E: Sisäänajettu siis männän, kiertokangen ja neulalaakereiden vaihdon jälkeen. Ne meni viime kerralla leipoessa solmuun.


Koita nyt kummiskin ladata se akku, itellä oli vähän samantyyppinen ongelma vuos takaperin. Valot toimi normaalisti mutta akku kuitenkin melkein tyhjä
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zande » 23.6.2014 21:56

Oxdog kirjoitti:Ajelin rauhallisesti 8km mökille ja mökin pihassa kuuluu yhtäkkiä kolahdus ja Mito sammui. Laitoin heti kytkimelle. Nyt Mitoa startatessa kuuluu vain "klik" eikä starttaa.
E: Sisäänajettu siis männän, kiertokangen ja neulalaakereiden vaihdon jälkeen. Ne meni viime kerralla leipoessa solmuun.

Jos pyörä on kolahtaen sammunut eikä enää käynnisty, alkaisin huolestua. Kokeile nyt vielä työntää vaikka kolmosella pyörää käyntiin, ja jos ei moottori ja takarengas ala pyöriä, niin luultavasti on moottorinavaus jälleen edessä.
Jos taas moottori pyörii vaivatta, niin todennäköisesti se työntämällä käyntiinkin sitten lähtee, oli akussa virtaa tai ei. :)
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Oxdog
Liittynyt:
17.6.2010 13:38
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Oxdog » 24.6.2014 15:15

Joo eli leiponut taas ja sen lisäks vaikka pytty irti, niin kone edelleen jumissa. Vaihteisto toimii kuitenkin, mutta vaihe päällä ei saa rengasta liikkeelle. Kaiken lisäks koneen etummainen kiinnike eli se akseli puuttuu kokonaan, eikä korjaamo suostu myöntämään unohtaneensa sen. Itsekään en sitä ole aikaisemmin huomannut, kun ollut katteet paikallaan ja ei ole ollut asiaa sinne. Myös startista puuttuu yks kiinnike ja startin koppa meni myös halki.

Ps. Myydään leiponut Mito 1600€ :roll:
sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 1.7.2014 12:26

Mikähän tot mitoa nyt vaivaa, Lähtee käyntiin työntämällä (akkutyhjä tällä hetkellä) sitten pystyy ajamaan 500m ja sammuu eikä lähde ~5min käyntiin. Kaasari on putsattu useaan kertaan ja bensaa tulee. Mitossa on jollymoto, pipercross ja vakio kaasari ja pääsuutin on kokoa 125. Lämmötkään tuntuisi olevan hirveän korkeet 60-70c.
jellu
Pyörä:
Piaggio Ape 50cc.
Liittynyt:
27.11.2012 14:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jellu » 3.7.2014 19:58

Mikä vikana Cagiva mito vm.00 ei ota piikkiä eikä kierrä kunnolla edes vapaalla? Kone juuri rempattu ja kone lähtee nätisti käyntiin. Tekniikkana 66650E sylinteri, 200C kansi, kaasuttimessa TT osat tyhjäkäyntisuutin 65 ja pääsuutin 132 ja tyhjennetty vakioputki.
Piaggio Ape.
Ski-doo MX-Z 440 rotax.
Peugeot Jet Force.