Yamaha DT viritys/tekniikka

jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 22.4.2014 22:49

lareeee kirjoitti:Noniin nyt on semmonen ongelma et onko 120km/h normaali huippunopeus Dt125 smotoilla jossa on arrowi,34mm ,madallettu kansi,motorex vapari ja ypvs:toiminnassa ?
Välit o. 12-45 (520 jaolla) ?


mitä voi olettaa jos on 12 piikkinen edessä :D
mirö16
Liittynyt:
1.1.2011 14:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirö16 » 23.4.2014 7:31

lareeee kirjoitti:Noniin nyt on semmonen ongelma et onko 120km/h normaali huippunopeus Dt125 smotoilla jossa on arrowi,34mm ,madallettu kansi,motorex vapari ja ypvs:toiminnassa ?
Välit o. 12-45 (520 jaolla) ?

tai sitten vaan isompaa eturatasta?
rkallio
Pyörä:
Baotian Fude Sport 50 -06, -EX- Yamaha DT 125RE -05, Kymco Quannon 125 -07
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
18.1.2014 1:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rkallio » 23.4.2014 18:03

Auttakaas, mitä mä en nyt huomioi... Eli tossa kun asensin RE detsiin kiksin niin nyt ei lähe polkiessa käyntiin.. Aikasemmin ainakin lähti työntämällä (tällä hetkellä ei ole mahollista kokeilla työntää koska ei renkaita :D) mutta nyt ei lähe tolla kiksillä. Polkiessa kuuluu pieni murahdus mutta se jää sitten siihen. Mistäs lähtisin tutkimaan asiaa?
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 23.4.2014 18:54

rkallio kirjoitti:... Eli tossa kun asensin RE detsiin kiksin niin nyt ei lähe polkiessa käyntiin....

Kaasarin huonot säädöt (tarkemmin tk-suutin, tai ilmaruuvi), jostain muusta johtuva seosten viturallaan oleminen (likainen putsari, imuvuodot, vuotava kansi), pytyn mahdollinen väljyys, huono sytytystulppa. Siinä on ne ensimmäiset.

Tulpan vaihto (NGK B9EG:tä suosittelen), ilmanputsarin pesu ja öljyäminen on semmosia helppoja juttuja, jotka kantsuu tehdä ekana.

jasse8 kirjoitti:
lareeee kirjoitti:...onko 120km/h normaali huippunopeus...

mitä voi olettaa jos on 12 piikkinen edessä :D


Katsoitko takarattaan kokoa ollenkaan? Siinä on myös 12 piikkiä vakiota pienempi takaratas. Riippuu renkaan koosta, mutta jos se on saman kokoinen, tai pienempi, kuin vakio 18 tuumanen, niin välitykset ovat aika lailla samaa luokkaa kun vakiot +-1 piikkiä eturissan koossa.

Mulla menee kurittomalla vakioputkella, vakiovälityksillä, avarretulla ilmanototolla, parannellulla 3MB vakiokannella ja "sääjetyllä" kaasarilla sen 130-135km/h tuulesta< riippuen mittariin, joka lievästi vakiota korkeamman eturenkaan vuoksi on melko tarkka.
Vielä mukavakin ajaa. Maastossa ja kaupungissa huippu putki tuo vakio.

Just kävin vajaa 40km lenkin heittämässä. Pensaa meni ehkä abauttiarallaa 1,8l.
¤SuZuKi¤
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 23.4.2014 19:05

Kiire.
Missä vika kun ypvs pyörii väärinpäin? Vaijerit menee 1->2 ja 2->1, toisinpäin ne ei ois sopinu kauhen hyvin.
Johtokikka on ainakin ollut käytössä, silmämääräsesti katsoen se johto on kunnossa, ei mitään jälkeä kuoressa ja menee suoraan akun miinus napaan, akussa on virtaa vaikka muille jakaa.
Edit:
Ypvs laippa oli 180 astetta väärinpäin, ei kiertänyt tarpeeksi että ypvs alkais vetää oikein.
Ei taida muuta tapaa saaha ypvs liikahtaa rivakammin kuin vaijereita säätä ja sitä servomoottoria/vaijereita rasvailla ja puhistaa? Ykkösellä ja kakkosella ei ypvs pysy mukana, vaan jää törräämään piikin alapuolelle ennenkun taas kiekasee, kolmosella ja isommilla vaihteilla vetää ihan hyvin.
Voisko kytkin luistaa, tuntuu että kierrokset on turhan korkeat vauhtiin nähden, potkua löytyy ihan hyvin, mutta huiput tuntuneet laskevan pikkuhiljaa..
Kierroksiakaan ei voi seurata kauhean hyvin kun ei ole mittaria ja tuo spesin putki vetää aika kovat särinät piikillä..
Eli kuinka pitkään näissä kestää kytkinlevyt? Keulintaa en aktiivisesti harrasta, edellisetkään omistajat eivät sitä tehneet.
mirö16
Liittynyt:
1.1.2011 14:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirö16 » 25.4.2014 18:14

Missä sijaitsee Dt RE vilkkurele ja minkä näköne laitos?Kiitos jo näin etukäteen :lol:
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 25.4.2014 18:18

Etukatteen takana ja musta kuutio, johon tuli muistaakseni kolme johtoa
mirö16
Liittynyt:
1.1.2011 14:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirö16 » 26.4.2014 20:39

HateCrew kirjoitti:Etukatteen takana ja musta kuutio, johon tuli muistaakseni kolme johtoa

siellä on kolme sellasta :roll:
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 26.4.2014 22:24

Vilkku päälle ja kuuntele mikä niistä naksahtelee.
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 27.4.2014 4:06

Juu ei huiput siitä mihinkään nousseet vaikka heitin 13z eturattaan ...Ypvs tai seokset on oltava pielessä... Tosiaan 5 vaihteella vetää paremmin kuin 6 ja huiput on 110km/h....
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 27.4.2014 14:50

Onko ypvs laippa varmasti oikeinpäin? Ota vaikka se muovinen ypvsn liikuttaja irti ja pyöräytä sitä laippaa 180 astetta ja laita takas. Itellä autto aika merkittävästi.
Paitti jos se ottaa piikin hyvin, niin mitä luultavammin on oikeinpäin.
mikke4
Liittynyt:
23.8.2011 19:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mikke4 » 27.4.2014 15:00

kuuluuko päävalon palaa vasta sitten kun moottori on käynnissä?

Miten testaan noista magneetosta lähtevistä piuhoista antaako se virtaa sen magneeton pyöriessä?
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 28.4.2014 19:53

Ajovalo ei pala, ellei moottori ole käynnissä.

(Tsekatkaas allekirjoituksen myynti-ilmoitus)
¤SuZuKi¤
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 30.4.2014 15:35

nyt nopeesti tieto mistä saisin mun 06 detsiin käynnistyspolkimen ja minkä hintanen se on?? löytyy kaikki sisus hilut yms eli ei tarvis ku pelkän polkimen. tai jos joku myis käytettynä ni kelpaa kans!! nyt tarjoomaa vaa!
mikke4
Liittynyt:
23.8.2011 19:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mikke4 » 1.5.2014 14:44

Masai<3<3 kirjoitti:nyt nopeesti tieto mistä saisin mun 06 detsiin käynnistyspolkimen ja minkä hintanen se on?? löytyy kaikki sisus hilut yms eli ei tarvis ku pelkän polkimen. tai jos joku myis käytettynä ni kelpaa kans!! nyt tarjoomaa vaa!


ebaysta just joku http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-DT-125 ... 231d8725fb mis on halvat postit tai sitten ei se oo niin justiisa minkä poljin se on et suzuki pv:nki poljin pitäis käydä