Cagiva Mito viritys/tekniikka

sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 4.7.2014 16:16

Toimiiko pakoaukonsäädin normaalisti?

Omassa mitossa nyt onkelma ettei lataa, lataus säätimessä ei ollut vika. Ideoita?
jellu
Pyörä:
Piaggio Ape 50cc.
Liittynyt:
27.11.2012 14:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jellu » 5.7.2014 10:53

Pakoaukonsäädin ei pelaa ja se on laitettu yläasentoon onko sillä vaikutusta? Montako milliä tulee olla männän ollessa yläasennossa väliä sylinterin tiivistepintaan?
Piaggio Ape.
Ski-doo MX-Z 440 rotax.
Peugeot Jet Force.
sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 9.7.2014 19:48

Sopiiko sms hussen vauhtipyöä ja staattori mitoon?
leyland
Liittynyt:
12.9.2010 9:49
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut leyland » 13.7.2014 0:52

mikähän mitosta on menny ku ei taida akkua ladata kun akku rupee menemään vähiin niin kierrosluku mittari ei toimi ja rupee pätkimään kauheesti sen jälkeen ja jos valot laittaa päälle niin pyörä sammuu. Vuosimalli on 2006 niin mistä kannattaa rueta vikaaa selvittämään?
sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 13.7.2014 12:37

Sama vik kun meikäläisellä niin staattori ja vauhtipyörä paskana oli.
jellu
Pyörä:
Piaggio Ape 50cc.
Liittynyt:
27.11.2012 14:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jellu » 14.7.2014 23:42

Minulta löytyy staattori ja magneetto vm:00 mitosta jos jollain tarvetta pitäs käyä 00-07 vuosimalleihin korjatkaa jos olen väärässä.
Piaggio Ape.
Ski-doo MX-Z 440 rotax.
Peugeot Jet Force.
sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 15.7.2014 11:36

2006 on muuttunu erilaiseksi vauhtipyörä ja staattori.
Tunico
Pyörä:
honda crf 250x, honda crf 230f, tunturi tiger -83
Paikkakunta:
sysmä
Liittynyt:
24.9.2012 16:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tunico » 21.7.2014 18:23

Oisko kellää 2006 vm mitoo käyvää vauhtipyörää? Kun ei vissii ne vahnemmat käy ducatin sähköihi
http://www.youtube.com/user/trollingUni ... ature=mhee <-videoita saa katsoa
jellu
Pyörä:
Piaggio Ape 50cc.
Liittynyt:
27.11.2012 14:33
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jellu » 22.7.2014 23:45

Mihin kohti sähköihin kuuluu kytkeä kierroslukumittarin valkopunainenjohto ja vihreämustajohto? Mito on vuosimallia 2000.
Piaggio Ape.
Ski-doo MX-Z 440 rotax.
Peugeot Jet Force.
wrozi
Pyörä:
Cagiva freccia c12 90-vm
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
15.1.2005 20:08
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wrozi » 22.8.2014 3:14

Ei googlaamalla oikeen freccia 90-vm c12:sta löydy juttuu. Mutta abaut samoja osia..
Mutta miten luulisitte kun on mitakan sylkkä, pakoaukonsäädin lukittu auki, tyhjä vakioputki,
28 dellortossa 145 pääsuutin, 65 tyhjäkäynti, sukkamallin piperi,
neulan prikka abaut keskellä(kolmas ura ylhäältä).
Tuorevoitelu pois käytöstä, kaikki tankkiin (seos 1,25desiä/5L)
shellin v-poweria ja shellin vsx 2t öljyä.
On meinaan aikamoinen röpöttämään/räkättämään oli kylmä kone tai lämmin.
Tyhjäkäyntiruuvi tapissa eikä meina jaksaa siltikään käydä pitkään ja sammuupi.
Seosruuvin ollessa vain puolikierrosta auki käypi vasta tyhjää räkättäen.
Kerää laiskasti mooaten ja räkättäen kierroksia varsinkin vedossa, piikkikin suht olematon ja melkein heti loppuukin ne kapealla alueella esiintyvät vedot kera räkätyksen ihan kuin ois "rajotin" vastassa.
Vaikkakin kyllä ihan korvankin perustella pitäis sen n:2k ottaa vielä enempi kierroksia(ei kiekkamittaria).
Joku 4 lämpöarvon Champion tulppa oli kiinni, vaihoin tänään uuden Ngk b9es tulpan ja uuden tulpanhatun löysän vanhan tilalle.
Ei vaikutusta.
Kaasarissa oli 140 pääsuutin, vaihoin 145:n, olematon alaväännön lisäys ei muuta.
Kokeilin taas hakea seoksia, ei mainittavaa vaikutusta.
Vielä löytyis 132 suutin, sitä kokeilen huomenna.
Mutta kyllä toi niin laiska on, että ei se kyllä voi pelkästä suuttimesta noin paljoo johtua.
Tehot kyllä 24 kw:sta kaukana. 110km/h kovempaa ei toivoakaan päässä.
Jos et aja sillä kapealla vetoalueella niin jaksaa sen 60km/h just ja just kulkea :|
Mitä kattelin niin imupuolella männässä skraidu, joka just ja just tuntuu kynteen,
pakopuolella monia pieniä jotka ei tunnu kynteen.

Kovasti haiskahtaa siltä että uutta pyttyä ja mäntää taitaa sittenkin huutaa? :| :(
P*rkele kun tuntuu olevan kiven alla, 899€ en kyllä ala maksaan ja se reilu 400€:kin kirpasis turhan paljon,
kun pyörän arvo siellä 550-750€ lieppeillä ehkäpä.
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Karaikun » 22.8.2014 7:38

Olemattomat alaväännöt voisi ainakin johtua siitä että pakoaukonsäädin on lukittu auki. Uusi sylinteri maksaisi ainakin PJME:stä 300€+postit
WhipSlash
Pyörä:
Yammu Wr125X, Skyteam 50-->85cc, YCF 140
Liittynyt:
23.5.2012 9:51
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut WhipSlash » 22.8.2014 11:36

Mulla olis yks hyvässä kunnossa oleva mitakan sylinteri ylimääräisenä!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 22.8.2014 16:00

Käyks KTM EXC/SX 125:sen kytkinlevysarja Mitoon? Jostain luin näin.. en muista enään mistä.

Jos käy, niin saisin Barnettin kytkinlevysarjan tohon '00 Mitoon, joka varmasti kestäisi suuremmat tehot.

Vaikka laitoin jo toiseen Mito -topikkiin nää suunnitelmat tekniikan osalta, mutta laitan ne vielä tänne:

-Sylinterin viilaus ja viimeistely (195°/130°)
-Kannen muokkaus; Squish-välys 0,75mm, palotila uusiksi
-Lohkojen viilaus ja viimeistely.. huuhtelulähdöt portaattomiksi ainakin
-Mikuni TMX 38 + isompi imukaula
-VForce 3 läppärunko
-C3/Tn9 petilaakerit, loput myöskin C3 .. vai pitäisikö laittaa jo C4:set?? Moottorin rakennan siis korkeakiertoiseksi (huippukierrosluku jopa 14 000rpm)
-Kiertokanki vaihtoon
-Jollymoto Corsa + hiilikuitukuorinen vaimennin (ovaalinmuotoinen)
-Barnettin kytkinlevysarja (riippuu siitä, että sopiiko Mitoon)
-Ignitechin säädettävä CDI boksi
-Kevennetty vauhtipyörä
-13/41 välitykset
-E85? + suurempi puristussuhde ja enemmän sytkäennakkoa = lisää tehoa!!!

Tehotavoitteeksi n. 37-39 hevosvoimaa koneelta (=31-33whp), joka lienee hyvin realistinen.

Pyörä on siis katukäytössä, mutta radalla tulee varmasti käytyä usein. Nyt olen omistanut tuon pyörän vain pari päivää ja ketjurataspaketti joutaa vaihtoon, sekä kaasutin vaatii hiukan säätämistä, joten sen vuoksi en ole vielä käynyt radalla.

Moottorin lisäksi tietenkin panostan alustaan, sekä painonsäästöön (kuski + Mito :D ).
wrozi
Pyörä:
Cagiva freccia c12 90-vm
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
15.1.2005 20:08
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wrozi » 23.8.2014 3:40

Kyl se vaa suutinki tekee ihmeit...
132 pääsuuttimel jopa kelpas parikyt kilsaa ajella ilman
että tarvi sivistyssanoi pahemmin ladella.
Bensaa vie kyl aika paljo viel, abaut sen 60-75km/10L

Pysty muuten nyt jopa pitämää 100km/h:n vauhtia päällä.
Jostaa ku sais 130 ja 128 kokosen, eiköhä niillä pelaa sen
mitä noilla kilkkeillä voi korkeintaa päässäkkää :)
Änkkäriki vaihtu tänää läpivirtaavaan ja paisarin jälkee on nykyää se 15cm pilliä,
kun ennestää oli putki siitä pillin alkukohasta poikkastu ja hitsattu nelarin kammioänkkä kiinni, kyllä oli rälläkällä töitä ja vähä hitsikoneella päälle :roll:

Nyt kyl kehtaa jopa mahollisen ostajan tullessa sanoo että käy nyt ihan ajamalla kokeilemassa, jos meinaa ostaa kokeilematta :)
Niitäkin kun on liikkeellä, jotka pahimmillaa ei tee muuta ku käyttää käynnissä
ja pakkaa laitteen kyytiin...Tuollanen ostaja ois enempi ku tervetullut, jos toi nyt pelais vielä ihan päin honkii. Mutta nyt kestää isompaaki tutkiskelua :)

Edit: Nyt ois 125 suutin kiinni ja neulan prikka ylimmäs.
Kyllä sillä nyt jo ajelee, mutta taijan kokeilla neulan prikan paikalla mitä vaikuttaa,
lisäks seosruuvin kanssa haeskelua.
Pakoputkee tarvis pakoaukon luokse jonku tiivisteen, tuntuis hitusen vuotavan,
eikä sekään hyväks oo.
Viimeksi muokannut wrozi päivämäärä 25.8.2014 20:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zande » 23.8.2014 16:48

J11 kirjoitti:Käyks KTM EXC/SX 125:sen kytkinlevysarja Mitoon?

...vai pitäisikö laittaa jo C4:set?? Moottorin rakennan siis korkeakiertoiseksi

E85? + suurempi puristussuhde ja enemmän sytkäennakkoa

Tuosta ktm kytkinlevysarjasta en tiedä, mutta tämä sarja on varsin toimiva vaihtoehto, jota kannattaa miettiä. Eräällä tutulla nuo levyt oli, ja kehui olevan hyvät, samaten mitä muita Newfrenin tehokkaampiin vehkeisiin tarkoitetuista kytkimistä olen kuullut, on ne varsin hyviä, ja kestää kovempaakin rääkkiä.

C3 laakerit on aivan riittävät runkolaakereiksi. C4 laakereita ei tuollaisessa kokoonpanossa vielä tarvita.

Jos aiot E85:ttä käyttää polttoaineena, kannattaa huomioida, että etanoli sitten haperruttaa kumiosat, kuten polttoaineletkut, imukaulan sekä bensatankin ja kaasuttimen tiivisteet todella nopeasti! Joten niitä voi joutua vaihtamaan ja tarkkailemaan jos etanolipitoista polttoainetta aikoo käyttää. Jo 95E10 polttoaineen kohdalla huomaa etanolin vaikutukset selvästi. Etanoli myös pehmentää ja sulattaa joitakin kumilaatuja, jotensellaistakin ongelmaa saattaa ilmetä. Sen jälkeen E85 käyttäessä voi tulla vastaan jo suuttimien virtaukset, että saako kaasutinta edes säädettyä kyseiselle polttoaineelle. Sitä kun kuluu huomattavasti enemmän ilmamäärään nähden, kuin perus bensiiniä.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc