Onhan toi Newfrenin kytkinlevysarja huomattavasti edullisempikin verrattuna Barnettin valmistamaan.
E85 on harkinnassa, jos:
-Löydän hyvän ja edullisen (<12€ / litra) 2-tahtiöljyn, joka on yhteensopiva E85:sen kanssa
-Tehoa on mahdollista saada yli 5-8% enemmän verrattuna E98, korkeammalla puristussuhteella ja suuremmalla sytytysennakolla (=39hv --> 40,95-42,12hv)
-Käyttökustannukset ovat E98:n tasolla / korkeintaan 10-12% korkeammat
Tällä hetkellä halvimmat 2-tahtiöljyt, jotka ovat yhteensopivia E85:sen kanssa, ovat n. 50-60€ / 4 litraa (=12,50-15€ / litra). Niiden valmistajat ovat Klotz, Shell ja Red line. Tietääkseni ihan laadukkaita valmistajia. Ko. öljyt ovat kilpailukäyttöön tarkoitettuja, tai ainakin Shellin öljyssä on huomautus "vain kilpailukäyttöön."
Mitä olette mieltä tuosta tehotavoittesta, eli 37-39 heppaa koneelta E98:lla?
125cc 2-tahtisista motocross pyöristä otetaan n. 36-39hv koneelta, joten ei pitäisi olla mahdotonta saavuttaa.
Tietenkin huoltokulut nousevat pilviin ja ajomukavuutta ei ole ollenkaan kapean tehoalueen vuoksi, mutta radalla olisi varmasti kiva laite. Siitä en osaa sanoa yhtään, että missä menee raja, milloin alkaa tehot katoamaan kokonaan ala-keskikierroksilta, mutta sen selvittänee vain kokeilemalla.
Polinin 160cc sylkkäsarja taitaa olla suoraan sanottuna täyttä paskaa? Etsin ko. sylkkäsarjasta kokemuksia, niin ei ollut kovinkaan positiivista luettavaa..
E85 on harkinnassa, jos:
-Löydän hyvän ja edullisen (<12€ / litra) 2-tahtiöljyn, joka on yhteensopiva E85:sen kanssa
-Tehoa on mahdollista saada yli 5-8% enemmän verrattuna E98, korkeammalla puristussuhteella ja suuremmalla sytytysennakolla (=39hv --> 40,95-42,12hv)
-Käyttökustannukset ovat E98:n tasolla / korkeintaan 10-12% korkeammat
Tällä hetkellä halvimmat 2-tahtiöljyt, jotka ovat yhteensopivia E85:sen kanssa, ovat n. 50-60€ / 4 litraa (=12,50-15€ / litra). Niiden valmistajat ovat Klotz, Shell ja Red line. Tietääkseni ihan laadukkaita valmistajia. Ko. öljyt ovat kilpailukäyttöön tarkoitettuja, tai ainakin Shellin öljyssä on huomautus "vain kilpailukäyttöön."
Mitä olette mieltä tuosta tehotavoittesta, eli 37-39 heppaa koneelta E98:lla?
125cc 2-tahtisista motocross pyöristä otetaan n. 36-39hv koneelta, joten ei pitäisi olla mahdotonta saavuttaa.
Tietenkin huoltokulut nousevat pilviin ja ajomukavuutta ei ole ollenkaan kapean tehoalueen vuoksi, mutta radalla olisi varmasti kiva laite. Siitä en osaa sanoa yhtään, että missä menee raja, milloin alkaa tehot katoamaan kokonaan ala-keskikierroksilta, mutta sen selvittänee vain kokeilemalla.
Polinin 160cc sylkkäsarja taitaa olla suoraan sanottuna täyttä paskaa? Etsin ko. sylkkäsarjasta kokemuksia, niin ei ollut kovinkaan positiivista luettavaa..