Yamaha DT viritys/tekniikka

mirö16
Liittynyt:
1.1.2011 14:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirö16 » 2.5.2014 23:06

Pandemic kirjoitti:No sit sei kerää painetta eli jossain tukos tai ilmaa.

kansi vai muuten vaan ilmaa syyläris?ei kyl ny tehny sitä ku kävin ajaa mut häirittee tuo mgpuoli ku nii kuuma o? :roll:
xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 3.5.2014 14:27

Tännää tul tollane 06 detsi hankittua niin mitenkäs näihin isompaa kaasaria? Minkä pyörän imukaula menis suoraa tähä?
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 3.5.2014 17:28

Ei maha mikään mennä mut pienellä soveltamisella YZ ainaki
PÄRPÄR
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 4.5.2014 23:15

32mm menee dremelillä hiomalla ja lämmittämällä aika helposti vakio imukaulaan, jotkut laittaneet isompaaki vakio imukaulaan.
Honda cr imukaula sopii.
.miGGis
Pyörä:
Aprilia SX 50, Yamaha WR 125
Liittynyt:
11.9.2011 23:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .miGGis » 4.5.2014 23:47

Selittäkääs mulle miten tuo Detsin öljyvalo toimii? Pyörä on käynnissä ja vapaalla palaa myös öljyvalo. Sammuu kun iskee vaihteen silmää. Toiseksi onko -07 DT:ssä bensavaloa?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 5.5.2014 1:45

Öljyvalon kuuluukin palaa vaihde vapaalla ollessa. Näin varmistuu sen toiminta. Jos säiliössä on öljyä anturin mielestä, valo sammu vaihteen päälle laittaessa. Jos säiliössä ei ole öljyä, jää valo päälle. Tuo on hyvä systeemi, sillä tietää aina välittömästi toimiiko öljyvalo eikä sitten leikkaa kone kiinni kun ei tienny öljyn loppumisesta.

Ei ole tietääkseni bensavaloa, mutta on varatankillinen bensatankki. Ei sitten kun päätankista loppuu bensa, käännetään varatankille ja ajetaan pumpulle.
.miGGis
Pyörä:
Aprilia SX 50, Yamaha WR 125
Liittynyt:
11.9.2011 23:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .miGGis » 5.5.2014 11:15

Kiitoksia. Kauanko varatankki kestää?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 5.5.2014 14:30

1,8 litran verran ? eli hissukseen ajeleskellen, kulutuksen ollessa 6 luokkaa vajaa 40 km.
patuu
Liittynyt:
13.7.2012 0:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patuu » 5.5.2014 17:54

juu eli nyt joku kertoo mikä vois olla dt x:ssä on vikana ku akku on täynnä mutta ei anna virtaa vaikka akun navat on kiinni? polkimesta tai pukkaamalla kyllä lähtee..
mikke4
Liittynyt:
23.8.2011 19:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mikke4 » 5.5.2014 18:15

patuu kirjoitti:juu eli nyt joku kertoo mikä vois olla dt x:ssä on vikana ku akku on täynnä mutta ei anna virtaa vaikka akun navat on kiinni? polkimesta tai pukkaamalla kyllä lähtee..


ootko kokeillu yleismittarilla paljon antaa?
patuu
Liittynyt:
13.7.2012 0:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patuu » 5.5.2014 19:38

12.8 nii eikö sillon pitäs olla akku kunnossa?
mikke4
Liittynyt:
23.8.2011 19:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mikke4 » 5.5.2014 20:13

patuu kirjoitti:12.8 nii eikö sillon pitäs olla akku kunnossa?


On kunnossa. Mut eli siis startti ei saa virtaa? jarruvalo ja vilkut toimii ilman että pitää olla käynnissä, et jos sulla on näin niin ainakaan akussa ei se vika ole. Tapahtuuko siitä startista mitään kun sitä nappia painat? jos ei niin kokeile laittaa joku meisseli tai joku sähköä johtava esine sen starttireleen kahden mutterin väliin ja niin että virrat on päällä. kerro sitten mitä tapahtui.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 5.5.2014 20:49

en tiiä, onks tää nyt ihan oikea topikki tälle, mut jokatapauksessa...

eli nopeaa vastausta, kiitos!

Mikä nippa tossa Mikuni TM28 kaasuttimessa on tuorevoitelunippa ja mikä alipaine??

kaasutin peräisin Derbi GPR125:sta, jossa siis sama kone, ku Detsissä!

itselläni tällä hetkellä 70cc derbissä, jossa EI ole alipaineella toimivaa bensahanaa tai tuorevoitelua.. siksi kysyn.

ja onks noilla pääsuuttimilla mitään eroja keskenään.. eli pyöreillä ja kuuskantti suuttimilla? lähinnä virtausarvoja mietin, ku oli aiemmin pyöreä #150 ps ja nyt kuuskantti #165 ja ei kulje kunnolla täydellä kaasulla (booaa).. saattaa tosin olla jokin muukin asia aiheuttamassa sotkemassa seoksia.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 5.5.2014 21:18

Ei siinä ole tuorevoitelunippaa. :lol: Se tulee suoraan imukaulaan.
Ne päällä olevat on jäähytysnesteen kiertoon, lämmittää kaasaria kylmällä kelillä niin bensa kaasuuntuu paremmin. Eikä taia bensahana toimia alipaineella, vaan itellä ainaki lorahtaa bensat tankista ulos jos hanan vivun aukasee..
Kokeile isompaa pääsuutinta, kuuskanttista.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 5.5.2014 21:27

aa.. :lol:

no, hyvä ettei ole.. eipähän mene säädöt täysin uusiks.

eli joku #175-180 kuuskantti ps vois olla melko lähellä, koska ryyppy päällä kävi hiukan laihalla (ja siis booas) täydellä kaasulla. ;)

paikallisessa mp-liikkeessä sano, et ei oo mitää eroa pyöreillä ja kuuskantti suuttimilla.. :roll: