Yamaha TZR viritys/tekniikka

skylane
Liittynyt:
26.6.2006 0:09

ViestiKirjoittanut skylane » 7.5.2008 9:48

Hmm, mikäköhän ois kun tessu vastaa kovin huonosti kaasuun. Tai siis, kone ei anna pintakaasulla (1-2/4) ollenkaan kierroksia, vaan kiihdytykset pitää aina vedellä hanapohjassa, varsinkin alakierroksilla että liikkuu jonnekin.

Liian pieni pääsuutin? Vakio kaasarilla mennään ja suutin on kokoa 180.
partsu
Paikkakunta:
piikkiö
Liittynyt:
7.5.2005 20:35

ViestiKirjoittanut partsu » 7.5.2008 21:04

muuten jos joku joskus miettii et saako tota tezarin sylinteriä hitsattua kunnolla niin vastaus on kyllä saa. itellä oli haljennu ku jäätynyt ja sen sai hitsattua tig hitsaamalla ihan entisen veroiseksi.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 8.5.2008 2:50

Jani//92 kirjoitti:eli mulla olis tessuun toi pakoaukon säädin nii jokuhan vois kertoa että paljo sillä on arvoa jos sen möis tai miten se laitetaan paikalleen ja mihin?


Arvoa ~70¤ ja laitetaan tankin alle. piuhat piuhoihin ja vaijerit sylinteriin sellaseen koppaan ja sinne sisälle kiekkoon. tuo rutkasti alavääntöä, vähentää bensankulutusta, lisää tätämyöten ajomukavuutta.
Sambuz
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
23.3.2007 20:22

ViestiKirjoittanut Sambuz » 8.5.2008 13:58

Osaatteko kertoo mikä on vikana kun jarrutan etujarrulla, niin juuri ennen kun pyörä pysähtyy etujarru päästää kauhean ulahduksen? Pyörää työntäessäkin kuuluu ulina kun painaa jarrua tarpeeksi. Onko palat vaihdon tarpeessa vai mikä on?
Ajokausi aloitettu 9.4.2008.
jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 8.5.2008 16:21

mites tota onko mun pa säädin väärin säädetty kun, ajossa 6.5tkpm ylitse kun menee niin säädin liikkuu kuten pitääkin ja alkaa kiihtymään mutta ei anna kierroksia yli 8tkpm. vapaalla antaa kiertää mutta vaihteella ei anna yli 8tkpm.
ja haittaako jos sylinterin oikeallapuolella olevasta pa-säädin jutusta puuttuu kansi?(kuskista katsottuna)
N|ba
Pyörä:
Ikuisuus projekti
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
7.6.2007 14:11

ViestiKirjoittanut N|ba » 8.5.2008 20:31

Hoi! mites te jätkät ootte noit koropaloi tehny? ihan samal tyylil kun derbeihin?
No chiks without bikes, just bikes and beer! that's life!
partsu
Paikkakunta:
piikkiö
Liittynyt:
7.5.2005 20:35

ViestiKirjoittanut partsu » 8.5.2008 20:43

[quote="jaQee"]mites tota onko mun pa säädin väärin säädetty kun, ajossa 6.5tkpm ylitse kun menee niin säädin liikkuu kuten pitääkin ja alkaa kiihtymään mutta ei anna kierroksia yli 8tkpm. vapaalla antaa kiertää mutta vaihteella ei anna yli 8tkpm.
ja haittaako jos sylinterin oikeallapuolella olevasta pa-säädin jutusta puuttuu kansi?(kuskista katsottuna)[/quote]

on se väärin säädetty koska itsellä ainakin kiersi reilusti enemmän ajossa. Ja ei se oikeastaan muuta haittaa kuin että se heittää sieltä öljyä ulos vähän ja vuotaa pakokaasua.
partsu
Paikkakunta:
piikkiö
Liittynyt:
7.5.2005 20:35

ViestiKirjoittanut partsu » 8.5.2008 20:45

N|ba kirjoitti:Hoi! mites te jätkät ootte noit koropaloi tehny? ihan samal tyylil kun derbeihin?


itse tein ainakin ihan kahdesta paksusta lattaraudasta johon porasin molempiin 2 reikää ja tällä tavoin laitoin toisesta reijästä vanhaan kohtaan kiinni ja toisesta jousen kiinni.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 8.5.2008 22:07

partsu kirjoitti:
jaQee kirjoitti:mites tota onko mun pa säädin väärin säädetty kun, ajossa 6.5tkpm ylitse kun menee niin säädin liikkuu kuten pitääkin ja alkaa kiihtymään mutta ei anna kierroksia yli 8tkpm. vapaalla antaa kiertää mutta vaihteella ei anna yli 8tkpm.
ja haittaako jos sylinterin oikeallapuolella olevasta pa-säädin jutusta puuttuu kansi?(kuskista katsottuna)


on se väärin säädetty koska itsellä ainakin kiersi reilusti enemmän ajossa. Ja ei se oikeastaan muuta haittaa kuin että se heittää sieltä öljyä ulos vähän ja vuotaa pakokaasua.


ja pakoäänet kaksinkertaistuu.
jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 8.5.2008 22:13

juu, paljo seksikkäämät äänet onkin. parpatin :)
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 8.5.2008 23:52

jaQee kirjoitti:juu, paljo seksikkäämät äänet onkin. parpatin :)


itelläki ekoilla kilometreillä vejin mettässä jonnekki kuoppaan. ja ku pääsin ylös nii ihmettelin et onkos alkukäyrä irti :D
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 8.5.2008 23:54

skylane kirjoitti:Hmm, mikäköhän ois kun tessu vastaa kovin huonosti kaasuun. Tai siis, kone ei anna pintakaasulla (1-2/4) ollenkaan kierroksia, vaan kiihdytykset pitää aina vedellä hanapohjassa, varsinkin alakierroksilla että liikkuu jonnekin.

Liian pieni pääsuutin? Vakio kaasarilla mennään ja suutin on kokoa 180.


liian pieni tyhjäkäyntisuutin ? missä lovessa neula ? onko pakoaukon säädin säädöis ?
jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 9.5.2008 21:53

johani kirjoitti:itelläki ekoilla kilometreillä vejin mettässä jonnekki kuoppaan. ja ku pääsin ylös nii ihmettelin et onkos alkukäyrä irti :D


juu ku otin putken irti ja ihmettelin sitä ja sitte rupesin runkkaa sit pa säädintä ja vähä sähköjä ja vähä sitä ja vähä tätä ja sit aamulla äkkii moto kasaan ja töihi. nyt sekin on kasattu 10 min :D
____tebo____
Liittynyt:
10.5.2008 0:32

ViestiKirjoittanut ____tebo____ » 10.5.2008 0:54

elikkä tzr:än moottoriöljy lisääntyy. missä vika piilee?
partsu
Paikkakunta:
piikkiö
Liittynyt:
7.5.2005 20:35

ViestiKirjoittanut partsu » 10.5.2008 11:07

johani kirjoitti:
jaQee kirjoitti:juu, paljo seksikkäämät äänet onkin. parpatin :)


itelläki ekoilla kilometreillä vejin mettässä jonnekki kuoppaan. ja ku pääsin ylös nii ihmettelin et onkos alkukäyrä irti :D


nojoo ei niitä pakoäänien vaihteluita tolla teharilla ja ite tehdyllä änkällä paljon huomaa on muutenkin sen verran kovat äänet...