Honda CBR 125 viritys/tekniikka

Lare123
Liittynyt:
16.4.2013 22:00
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lare123 » 16.4.2013 22:08

Hei! '07 pyörässä on tyhjäkäynnin kanssa ongelmaa; Heti käynnistämisen jälkeen pyörä pysyy käynnissä kaasua antamatta, mutta hetken ajamisen jälkeen pyörä sammuu tyhjäkäynnillä. Kiihdyttäessä moottori pitää myös outoa, matalaa jurinaa. Pyörällä on kaaduttu kerran sateessa jarruttaessa. Osaako joku ehdottaa ongelman aiheuttajaa?
lepis
Liittynyt:
15.4.2013 20:13
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lepis » 17.4.2013 12:21

Kysyisin että jos separista alkaa laskemaan kantta niin paljonko sitä voisi laskea japystyykö tuota ylipäänsä laskeen? Olisi mahdollisesti tulossa itelle tällainen vehje ja tarkoitushan olisi heti piristellä konetta yms. vuosimalli olisi 2004 eli kaasarivehkeestä puhutaan. Nokanki vois vaihtaa mutta mistä nuita sais? linkkiä ja neuvoja kiitos.

Syy miksi separi on että näsä otti ja leipo pullat niin nyt täyty hommata uus värkki alle joka ei kuluta yhtä pajo ja on kestävä :D .
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 0meGa » 17.4.2013 18:14

no eihän se näsäkään paljoa kuluta mutta nokka-akselia ei kannata vaihtaa siitä "virinokasta" saa kuulemma vaan vääntöä muttei juurikaan eroa vakiosta. Suosittelisin ostamaan sen 160cc kitin, jostain saksalaisesta verkkokaupasta oli muistaakseni 240e eli ei paha.
lepis
Liittynyt:
15.4.2013 20:13
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lepis » 17.4.2013 19:11

0meGa kirjoitti:no eihän se näsäkään paljoa kuluta mutta nokka-akselia ei kannata vaihtaa siitä "virinokasta" saa kuulemma vaan vääntöä muttei juurikaan eroa vakiosta. Suosittelisin ostamaan sen 160cc kitin, jostain saksalaisesta verkkokaupasta oli muistaakseni 240e eli ei paha.


Olisko linkkiä kyseiselle sivulle? pitäskö ostaa dynojetin suutinsarja jos tollasen laittaa? Entä meneekö vakiokansi? Pystyykö tuota vakiokantta madaltaan että sais sitä vääntöä vähä enemmän irti? kesääkö vakio alakerta tota pyttyä? PYörällä on ajettu 30000km

pitäs saada kehiteltyä sellanen peli että vääntää sen verran et voittaa kaverin vakio YZF:än ku eihän sitä kakoseks voi jäädä ku kerta näsällä se jäi katteleen takavaloja 8)

Ps: näillä bensanhinnoilla on se näsän 6l/100km ihan liikaa omalle kukkarolle.
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vam0s » 18.4.2013 17:47

lepis kirjoitti:
0meGa kirjoitti:no eihän se näsäkään paljoa kuluta mutta nokka-akselia ei kannata vaihtaa siitä "virinokasta" saa kuulemma vaan vääntöä muttei juurikaan eroa vakiosta. Suosittelisin ostamaan sen 160cc kitin, jostain saksalaisesta verkkokaupasta oli muistaakseni 240e eli ei paha.


Olisko linkkiä kyseiselle sivulle? pitäskö ostaa dynojetin suutinsarja jos tollasen laittaa? Entä meneekö vakiokansi? Pystyykö tuota vakiokantta madaltaan että sais sitä vääntöä vähä enemmän irti? kesääkö vakio alakerta tota pyttyä? PYörällä on ajettu 30000km

pitäs saada kehiteltyä sellanen peli että vääntää sen verran et voittaa kaverin vakio YZF:än ku eihän sitä kakoseks voi jäädä ku kerta näsällä se jäi katteleen takavaloja 8)

Ps: näillä bensanhinnoilla on se näsän 6l/100km ihan liikaa omalle kukkarolle.


Omasta kokemuksesta voin sanoa että jokainen (3kpl) YZFR'istä ovat jääneet cebarille.. toki se on kuskista kiinni mutta ei nuokaan jannut ketä vastaan kisasin niin hirveästi armoa pyörälle antaneet.. Tosta dynojetista voisin sanoa että turha ostos kun voit ilmaiseksi käydä kellosepällä suurentamassa. Itse ostaisin sen 180cc jos sulla on nyt pakko saada vähäsen sitä tehoa lisää.. ja teettäisin uuden tyhjennetyn pakoputkiston niin ja ilmanputsari boxista kumiflärpäke pois. Älä kuitenkaan unoha vakio peilejä kiinni vaikuttaa huippuihin :lol:
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 0meGa » 18.4.2013 19:59

tos on tommonen about 250 maksava 170cc kitti http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-At ... -4318.aspx
En tosin nyt löytäny sitä saksalaista liikettä, ite luottaisin niihin enemmän ku britteihin :D
lepis
Liittynyt:
15.4.2013 20:13
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lepis » 18.4.2013 21:53

Juu jos saa ton leiponeen näsän myytyä ja jostaki hommattua massia niin vois isomman pytyn laittaa, meneekö vakiokansi tollasen pytyn kans ja joutuuko muokkaan?
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 0meGa » 18.4.2013 22:01

en ole ihan varma mutta voi olla että joudut viemään koneistamolle että laittavat kantta. Sen näät sitten kun saat sen pytyn :D
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Janzui » 19.4.2013 16:52

Tervehdys!

Nyt olen jo pidemmän aikaa tapellut kinkkisen ongelman kanssa, ja alkaa ideat loppua. Elikkäs alla on -07 ruisku separi missä Athenan 170cc + polttoaineen säätöpoksi. Muutama kuukausi sitten alkoi oireilemaan ensi kertaa, eli kylmällä koneella saattoi yhtäkkiä sammua tyhjäkäynnillä, vaikka muuten kävi hyvin ja tasaisesti. Nyt tilanne pahentunut pikkuhiljaa ja alkoi nykimään apaut 5 tonnin kohdalla. Tällä hetkellä tehot totaalisesti kateissa, pätkii jo pienestä kaasusta. Pitkän pohdinnan ja tsekkauksien jälkeen (filtteri, tulpat, seoksen tarkkailu, Lambdan tarkastus, venttiilivälykset yms.) olen kohtuu varma että vika on sytytyksessä. :paha:

Nyt on puola ja tulppa vaihdettu, ei huomattavaa vaikutusta. Toisella akulla kokeiltu ja ei vaikutusta. Purin pyörän ja tsekkasin johdot päällisin puolin, näyttäis olevan kunnossa. Samaten magneeton puolella näyttäisi olevan homma hanskassa.

Kaikenlaiset vinkit ja arvaukset otetaan lämpimästi vastaan :lol:
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vam0s » 19.4.2013 18:34

Janzui kirjoitti:Tervehdys!

Nyt olen jo pidemmän aikaa tapellut kinkkisen ongelman kanssa, ja alkaa ideat loppua. Elikkäs alla on -07 ruisku separi missä Athenan 170cc + polttoaineen säätöpoksi. Muutama kuukausi sitten alkoi oireilemaan ensi kertaa, eli kylmällä koneella saattoi yhtäkkiä sammua tyhjäkäynnillä, vaikka muuten kävi hyvin ja tasaisesti. Nyt tilanne pahentunut pikkuhiljaa ja alkoi nykimään apaut 5 tonnin kohdalla. Tällä hetkellä tehot totaalisesti kateissa, pätkii jo pienestä kaasusta. Pitkän pohdinnan ja tsekkauksien jälkeen (filtteri, tulpat, seoksen tarkkailu, Lambdan tarkastus, venttiilivälykset yms.) olen kohtuu varma että vika on sytytyksessä. :paha:

Nyt on puola ja tulppa vaihdettu, ei huomattavaa vaikutusta. Toisella akulla kokeiltu ja ei vaikutusta. Purin pyörän ja tsekkasin johdot päällisin puolin, näyttäis olevan kunnossa. Samaten magneeton puolella näyttäisi olevan homma hanskassa.

Kaikenlaiset vinkit ja arvaukset otetaan lämpimästi vastaan :lol:


Ruisku ikinä uudelleen säädetty oikein?
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Janzui » 19.4.2013 20:12

Vam0s kirjoitti:
Janzui kirjoitti:
Kaikenlaiset vinkit ja arvaukset otetaan lämpimästi vastaan :lol:


Ruisku ikinä uudelleen säädetty oikein?


Löytyy tuo polttoaineensäätö yksikkö (tuli Athenan mukana) ja seokset on aika optimit(toimi viime kesänä loistavasti). Kokeilin pariin otteeseen seosta rikastaa tukkimalla imupuolta kädellä, ei positiivista vaikutusta. Samaten tulppa normaalin näköinen. :s

Pitääpi seuraavaks kattella moottorin maadotuksen liitännät, eipä oo paljoa muuta enää jäljellä :eek:

Sellainen vielä tuli mieleen että mites alhaiset puristukset ylipäänsä vaikuttaa, en oo mittaillut ja näppituntumakin heikko ilman poljinta. Mahtaako aiheuttaa kyseistä pätkimistä, vai ilmeneekö vain tehottomuutena?

E: Mainittakoon vielä että Athenan säätöboksin säädöt setille 170cc + Arrowin tehari. Tästä johtuen K&N vapaafilsu kiinni, oletettavasti balanssissa ihan OK
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 0meGa » 19.4.2013 20:44

mietin täs vaan että voisko venttiilien välykset vaikuttaa tommoseen
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Janzui » 20.4.2013 0:46

0meGa kirjoitti:mietin täs vaan että voisko venttiilien välykset vaikuttaa tommoseen

Kyllähän ne vois jos pahasti ois pielessä :) Harmi vaan että tuo kortti on jo käytetty, ja välykset kohdillaan :P
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vam0s » 21.4.2013 10:48

Tuota sellasta kyselisin että miksi tuosta kytkin kahvasta tulee hirveän kimeä ääni kun vetää sisään ja saako tota jotenkin "löysemmäks" kun nytten saa vaikeesti 2 sormella vedettyä sisään.. olisi hyvä jos saisi yhellä kytkimen sisään niin ei olisi aina hirveetä sähläystä ennen keulimista :D
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Janzui » 21.4.2013 21:33

Vam0s kirjoitti:Tuota sellasta kyselisin että miksi tuosta kytkin kahvasta tulee hirveän kimeä ääni kun vetää sisään ja saako tota jotenkin "löysemmäks" kun nytten saa vaikeesti 2 sormella vedettyä sisään.. olisi hyvä jos saisi yhellä kytkimen sisään niin ei olisi aina hirveetä sähläystä ennen keulimista :D

Todella kevyt ton kytkimet pitäis olla, mulla menee yhdellä sormella heittämällä.. Koitappas öljytä vaijeri jos vaikka auttaa, jos kerta lähtee kimeä ääni kun vetää sisään niin kenties raapii jossain kohdin..?