Yamaha DT viritys/tekniikka

patuu
Liittynyt:
13.7.2012 0:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patuu » 5.5.2014 21:54

nii no ku käännän virrat päälle nii ei tapahdu mtn ei toimi startti ei syty mittarin valo eikä jarruvalot eikä parkit eikä ypvs tee tarkistuskierrosta
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 5.5.2014 23:00

Sulakkeita palanu?
patuu
Liittynyt:
13.7.2012 0:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patuu » 5.5.2014 23:42

misähän täsä niitä sulakkeita on mikä ois voinu mennä :roll: ?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 6.5.2014 8:13

Akun vieressä on pari sulaketta, otat sulakkeen käteen ja katot onko se kunnossa, jos on, laitat takasin, jos ei ole, laita uus.
Kazzu97
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 6.5.2014 8:14

Saako FMF Shortya DT:n gianellin paisarin välipilliin kiinni? Ja onko vaikea muokata kiinni?
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 7.5.2014 19:39

tota fmf shortya on itekki ajatellu siankelliin kiinni! Mistäköhän sais halvalla tuota kapistusta?
mikke4
Liittynyt:
23.8.2011 19:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mikke4 » 7.5.2014 23:14

Mihin tuo cdi boxilta lähtevä mustavihreä johto menee? kaavion mukaan menisi johonkin mittariston suuntaan. Yamaha dt 125 re. Voisiko joku vaikka katsoa omastaan, olisi tärkeetä.
Kazzu97
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 8.5.2014 8:33

http://www.mc-sport.fi/tuote/fmf-p-core ... ennin/3372 tuolta sais ainakin.
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 8.5.2014 13:42

Kazzu97 kirjoitti:http://www.mc-sport.fi/tuote/fmf-p-core2-shorty-aanenvaimennin/3372 tuolta sais ainakin.


Juu tuolta itekki kattelin, mutta on aika suolasen hintanen... :nolo:
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 8.5.2014 14:59

Millasilla väleillä detsi kulkis 130 520 jakeisilla ketjuilla?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 8.5.2014 15:34

Itellä kulki vakioputkella reilu 130 13-49 väleillä, ois varmaa jonnehi 135 saanu jos ois vinguttanu enemmä..
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 8.5.2014 15:42

oliko 520 jakeiset ketjut? :)
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 8.5.2014 15:53

Ei ole 428 ja 520 ketjuilla mitään merkittäviä eroja huippunopeuksissa. Ainoastaan välityssuhteet vaikuttaa siihen.

Vakiovälit: 16/57= 0.281
520 välit: 13/49= 0.265

Ei 13/49 on vähän lyhyemmät kuin vakiot.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 8.5.2014 16:07

Masai<3<3 kirjoitti:oliko 520 jakeiset ketjut? :)

Se jakosuus vaikuttaa vaan miten isot ne ketjut on. Isommat kestää enemmän voimaa ja kuluu hitaammin.
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 8.5.2014 16:18

Tietenkin ne on myös raskaammat ja jäykemmät, joten vie jonkun verran tehoja ja kiihtyvyyttä, mutta käytännön eroa ei ole merkittävää. Tuo kestävyys on se pointti noissa 520. Ja 520 ketjuja kun valitsee, kannattaa ottaa o-renkalliset. Kestävät paljon pitempään kuin normaalit ketjut