Yamaha DT viritys/tekniikka

Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 8.5.2014 16:36

kyl mä sen tiiän et e on vaa se et kui isot ne on mut muistan joskus lukeneeni jostain just ku puhuttii detsin välityksistä että jos vaihtaa noihi isompii ni et ei mee saman kokosilla rattailla et ja sit siin oli esimerkki mikä vastaa mitäki... en oo iha varma muistanko väärin :D

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/24060
ja nuo mä meinasin ostaa ku nyt ainaki on halvat :O
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 8.5.2014 16:50

Juu, joutuu vaihtamaan rataskokoja, kun ei mahtuis 16 hampainen 520 ratas pyörimään suojuksessa. Ellen ihan väärin muista, 13 tai 14 on isoin mikä mahtuu jammuun. Vakiovälejä lähimpänä on 13/47 ja 13/46, joista edellinen vakiota aavistuksen lyhyempi ja jälkimmäinen pidempi. Laskimella voi laskea mitenmitkäkin välitykset eroaa vakioväleistä
Valmeksi
Pyörä:
Yamaha wr 125x -13
Liittynyt:
25.5.2012 16:18
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Valmeksi » 8.5.2014 20:14

Mites nuo 125 R rekisteröinnit?Eikös näissä ole vakionakin 25hv eli meneekö normi A1 kilpiin vai A2 kilpiin ja jos A1 niin merkkaako ne isomman tehon sinne jolloin on varmaan isommat vakuutus maksut??
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 8.5.2014 21:42

Valmeksi kirjoitti:Mites nuo 125 R rekisteröinnit?Eikös näissä ole vakionakin 25hv eli meneekö normi A1 kilpiin vai A2 kilpiin ja jos A1 niin merkkaako ne isomman tehon sinne jolloin on varmaan isommat vakuutus maksut??


A1 tehoraja on 11kW :lol:
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 8.5.2014 22:28

NYT KAIKKI DETSIMIEHET AUTTAKAA!! pyörä on todella lussu vaikka on kiinni giannelli,tt-suuttimet ja pakoaukonsäätimen säätö ei vaikuta mitenkään. kyseessä vanhanmallin detsi. pääsuutin 270 ja neula keskellä mutta silti häviää Yamaha WR:älle ja KTM Dukelle kiihtyvyydessä että huippunopeudessa. tarvisin pikasesti apua koska ei oo hirveen hauskaa kun oma kevari on kylän laiskin. MITÄ VAAN VOITTE EHOTTAA JA JOS JOKU ON OIKEASSA KIITÄN SUURESTI! :lol:
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 8.5.2014 22:58

Jonscii, ota ypvs:tä se muovilaippa johon vaijerit tulee irti, pyöräytä sitä akselia mihin se kiinnittyy 180 astetta ja laita takas paikallee. Itellä talven jälkee oli tosi lussuna kaikkialla muualla paitti pienillä kierroksilla, tein tuon niin alko pelittää taas normaalisti.
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 8.5.2014 23:12

Suomenpaskin kirjoitti:Jonscii, ota ypvs:tä se muovilaippa johon vaijerit tulee irti, pyöräytä sitä akselia mihin se kiinnittyy 180 astetta ja laita takas paikallee. Itellä talven jälkee oli tosi lussuna kaikkialla muualla paitti pienillä kierroksilla, tein tuon niin alko pelittää taas normaalisti.



kiitti! kokeilen viikonlopun aikana ja ilmotan jos tepsi :)
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 9.5.2014 2:34

Valmeksi kirjoitti:Mites nuo 125 R rekisteröinnit?Eikös näissä ole vakionakin 25hv eli meneekö normi A1 kilpiin vai A2 kilpiin ja jos A1 niin merkkaako ne isomman tehon sinne jolloin on varmaan isommat vakuutus maksut??

Ihan normaali kevytmoottoripyörä on kyseessä, eli menee A1 kilpiin. Olettaen tietenkin että on katsastusmiehen mielestä vakiotehoinen. Täystehoisena on sitten tuo noin 25hp. En usko että saa (ainakaan helposti) rekisteröityä A2 pyöräksi, kun ei ole tyyppihyväksyntää täystehoisena.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 9.5.2014 3:22

oma pyörä on 12kw -1990, ja EU:n 11kw raja tuli -1996 eli todellakin on tyyppihyväksyntä täystehoselle ainaki vanhemmissa, kun ei ole ollut aiemmin tehorajoitteisia.

tänään kävin kysymässä konttorilta että jos turbotan että minkälaiset tehot sallittu niin tuumas että tuplat = 24kw, mikäli päivittää jarrut niille tehoille.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 9.5.2014 8:04

Turbotatko sä sen 250 koneen? :D
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 9.5.2014 13:36

Tulviiko teillä miten herkästi nuo Mikuni TM28 kaasarit?

Itselläni mopo-derbissä (70cc) tulvii aika herkästi.. jos endoo vähänkin liian kovassa kulmassa, mopo sammuu / kaasutin tulvii. Sama juttu keuliessa..

Bensapinnan säätöruuvi on ilmeisesti kohon pohjassa? Itselläni se on paskana siinä, eikä sille pysty tekemään juuri mitään. :roll: Jotenkin veikkaan, että johtuu bensapinnasta.. vai onko se herkkä tulviminen näissä TM kaasuttimissa ns. "tyyppivika" tms.?

Mistä noita 5DP39 neuloja saa? Tai millä muilla nimillä ko. neula liikkuu? Paikallinen mp-liike ei pysty tilaamaan / toimitus kestää liian kauan, Mikunin maahantuonti
ongelmien vuoksi. Itselläni on jostain syystä vääntynyt se neula sieltä kärjestä.. taitaa aiheuttaa hieman ongelmia kaasuttimen toiminnassa..

Ja näköjään #150 pyöreä pääsuutin vastaa suunnilleen ~210 kuuskantti pääsuutinta. Eli nyt tartteisin ~220-230 pääsuuttimen tohon. :eek:
Tällä hetkellä #185 pääsuutin, #25 tk suutin ja neulan sokka keskellä.
Kylmänä booaa ja pätkii jonkun aikaa, jos kokeilee kiihdyttää täydellä kaasulla.
Ryyppy päällä joutuu ajamaan.. muuten booaa, eli käy laihalla.


Sori jos nää miun jutut ei oikein kuulu tänne.. täällä tuntuu vaa saavan paljon nopeammin parempia vastauksia, kuin "kaasuttimet" topikissa.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 9.5.2014 15:19

Suomenpaskin kirjoitti:Turbotatko sä sen 250 koneen? :D


125cc mennään toistaiseksi.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 9.5.2014 19:25

J11, ei näissä maha olla säätöruuvia bensanpinnalle, sitä säädetään taivuttamalla sitä lärpäkettä joka sulkee bensantulon kohokammioon.
Laitat siihen vaan sen 220-230 kuuskantti suuttimen...
mirö16
Liittynyt:
1.1.2011 14:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirö16 » 11.5.2014 13:40

kertokaa ihmiset mistä sais samal tilauksel kiertokangen ja laakereita suhkot halval ku pitäs ne vaihtaa?Ja sais ensviikolle
Kazzu97
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 11.5.2014 16:08

Mikäs on mun detsissä vikana kun ei lähde käyntiin? On toiminut moitteettomasti pitkän aikaa, mutta nyt enää ei lähde käyntiin. Kipinää tulee, putki ei tukossa tai vuoda, kaasari saattaa olla tukossa, mutta ei siltikään hörähdä edes hieman kun laittaa bensaa tulpan reiästä sisään. Startti toimii, ei lähde edes työntämällä. Eikä ole leiponut, joten nyt apua ihmiset!