Yamaha DT viritys/tekniikka

xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 11.5.2014 21:47

Mites kun detsissä 16/49 välitykset, niin mitkä yz rattailla olis lähellä tota? tai mitenkäs toi laskettiinkaan
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 11.5.2014 22:25

Laskimeen jakolasku: Eturatas jaettuna takaratas. Vastauksena ykköstä pienempi desimaaliluku. Kertoo kuinka paljo takaratas pyörähtää eturattaan pyörähtäessä yhden kerran.

Eli 16/49 = 0,3265

Lähellä on ainakin 13/40 = 0,325

Mutta eikös nuo ole aivan liian pitkät välitykset täystehoseenkin detsiin? Vakiovälitykset on mun mielestä juuri sopivat.
xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 11.5.2014 23:13

Jjaa-a, kun tuntuu ihan hyvin noilla väleillä kiihtyvän. Mutta saishan sen sitte paremminki kiihtymään vähä lyhyemmillä väleillä, mikä vois kyllä ihan hyvä vaihtoehto olla :D
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 12.5.2014 8:41

Oletko varma ettei ole yz rattaat? Meinaa nuo 16/49 on aika lähellä vakiovälejä jos on 520 jakoset
PÄRPÄR
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 12.5.2014 9:20

Ei ole väliä minkä jakoiset ketjut on. Ainoastaan nuo hammaslukujen suhteet vaikuttaa. Toisekseen ei taida 16-hampainen 520-ratas edes mahtua pyörimään tuon ketjunsuojan alla.

Paljonko on muuten huiput noilla väleillä? Vakiovälityksilläkin tulee jo tehoraja vastaan, mutta juuri ja juuri saa vingutettua sinne 135. Mun mielestä ei enduropyörän tarvii kulkea tuon lujempaa
mikke4
Liittynyt:
23.8.2011 19:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mikke4 » 12.5.2014 15:43

Montako volttia cdi:ltä puolalle menevän johdon kuuluu antaa käynnistäessä, ja kuuluuko sen johdon osua maihin vaikka se ei ole kiinni siinä puolassa
dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 12.5.2014 19:15

mikke4 kirjoitti:Mihin tuo cdi boxilta lähtevä mustavihreä johto menee? kaavion mukaan menisi johonkin mittariston suuntaan. Yamaha dt 125 re. Voisiko joku vaikka katsoa omastaan, olisi tärkeetä.

Se on se johto joka laitetaan maihin tehdessä johtokikkaa
mirö16
Liittynyt:
1.1.2011 14:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirö16 » 12.5.2014 22:03

http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/ onko tuolta luotettava tilata detsiin osia? :P
mikke4
Liittynyt:
23.8.2011 19:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mikke4 » 13.5.2014 1:38

mirö16 kirjoitti:http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/ onko tuolta luotettava tilata detsiin osia? :P


on koska samainen liike toimii myös ebayssa, et jos haluu olla vielä varma, niin tilaa sitten sen ebayn kautta
xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xS4vo » 13.5.2014 14:45

HateCrew kirjoitti:Ei ole väliä minkä jakoiset ketjut on. Ainoastaan nuo hammaslukujen suhteet vaikuttaa. Toisekseen ei taida 16-hampainen 520-ratas edes mahtua pyörimään tuon ketjunsuojan alla.

Paljonko on muuten huiput noilla väleillä? Vakiovälityksilläkin tulee jo tehoraja vastaan, mutta juuri ja juuri saa vingutettua sinne 135. Mun mielestä ei enduropyörän tarvii kulkea tuon lujempaa


Äske tos vitunmoisessa vesisateessa 140 mittariin ja pysyki siinä, entiiä paljo se oikee nopeus, tekis gps mieli testata mut mistäs semmonen? Puhelimen gps nyt varmaa luottamista paljoo vai miten on? ja kyllä ne ihan 428 jakoset rattaat on, kun ketjut ohuemmat ku mitä esim hussessa ku 520 jakoset siinä.
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 13.5.2014 16:23

mitäs pitää tehä että saan ne ypvs holkit vaihettuu ku kolisee ikävästi... eli miten tuo siis puretaan? jos joku osais neuvoo ni ois jees :P ja totaa mistäs saan sinne uudet holkit? tai onkos ainut mahollisuus et teetättää?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 13.5.2014 16:44

Marmoritiskiltä saa uudet, mutta hintaa tulee semmonen about 100e. Koneistamolla saattavat ehkä pystyä sorvaamaan uudet holkit halvemmalla
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 13.5.2014 20:30

löytyykö jostain siihen mitat tai täytyykö itte mitata?
Kazzu97
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 13.5.2014 21:16

Mitä detsissä ne läpät ja läppärunko tekevät?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 13.5.2014 21:27

http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4pp%C3%A4venttiili