Yamaha DT viritys/tekniikka

sittiäinen
Pyörä:
Derbi gpr 125, kawasaki kx 80, honda cr 80, aprilia rs 125 Honda cr 250
Liittynyt:
21.8.2013 12:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sittiäinen » 30.5.2014 11:28

Moro. Apua tarttis vähäsen, eli miten tuon kytkimen saisi pitäväksi kun luistaa kun tulee piikki niin on aika tuskaa ajaa. On uudet välilevyt, jouset ja massa levyt on kokeiltu ilman sitä ihme "jousta" mikä keventää kytkintä, levyjä on pidetty yö öljyssä ja on kokeiltu säätää merkit kohalleen siitä kytkin akselista ja kokeiltu uudella akselilla, kiristelty vaijeria ja silti EI TOIMI :paha: Kytkimen painelevy on oikein ja siellä tankojen välissä on se kuula. Kytkin kruunussa ei isompaa kulumista. :| Ja pyörällähän on ajettu 35000tkm
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.5.2014 11:45

Kiristetty vaijeria?!? Kokeile nyt ihmeessä löysätä sitä vaijeria. Säädä aluksi vaikka sillein, että kahva liikkuu n. 2cm tyhjää ennen kuin kytkin rupeaa ottamaan ja siitä sitten hienosäädät jos tarvitsee :)

Vaijeria löysäämällä kytkin ottaa aiemmin ja kiristämällä päinvastoin, eli myöhemmin.
sittiäinen
Pyörä:
Derbi gpr 125, kawasaki kx 80, honda cr 80, aprilia rs 125 Honda cr 250
Liittynyt:
21.8.2013 12:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sittiäinen » 30.5.2014 13:19

riksu26 kirjoitti:Kiristetty vaijeria?!? Kokeile nyt ihmeessä löysätä sitä vaijeria. Säädä aluksi vaikka sillein, että kahva liikkuu n. 2cm tyhjää ennen kuin kytkin rupeaa ottamaan ja siitä sitten hienosäädät jos tarvitsee :)

Vaijeria löysäämällä kytkin ottaa aiemmin ja kiristämällä päinvastoin, eli myöhemmin.
Siis on kokeiltu myös löysätä juuri noin niinkuin sanoit eilä silti toimi
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.5.2014 18:01

Mitähän sitä lähtisi ensiksi kokeilemaan kun detsi röpöttää eikä aina halua ottaa piikkiä jollei heitä pienemmälle. Kytkin pohjassa jos vähänkin matalemmilta kiekoilta kääntää kaasun pohjaan niin saattaa booata.

Tulppa just vaihdettu B9EG:hen ja pätkiminen loppu. Alavääntöjäkään ei oikein ole (pitäisi kuulemma olla enemmän vaikka ypvs on lukittu auki).

Ryypystä sammuu jos kone on vähänkin lämpimämpi, joten epäilen laihalla käymistä.

Voiko johtua siitä, että entinen omistaja lorautti vähän liikaa öljyä tai siitä, että pyttyä on vähän viilattu vai pitäisikö suutinta vaihtaa tai seosruuvia kääntää?

Koneesta siis tehty hieman yläkireä. Kiertää ykköselläkin varmaan niin pitkälle kun uskaltaa kierrättää
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 30.5.2014 19:58

Seosruuvi ei vaikuta ku tyhjäkäynnistä puoleen kaasuun. Jos sylinterissä olis ylimääräistä öljyä, se puhaltuis pakoaukosta ulos ekalla polkasulla. Jos tyhjäkäynniltä kaasuttaessa booailee, isompaa tk-suutinta kiinni. Ei tuo DT:n kone muutenkaan hirveän kierrosherkkä ole.

Tuosta pakoaukonsäätimestä sen verran, että koneessa ei se auki lukittuna ole yhtään tehoja alle 7k rpm. Jos pääset joskus kokeilemaan pyörää jossa YPVS toimii, ero on ku yön ja päivän välillä
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.5.2014 20:44

En ole kyllä tyhjäkäynniltä kokeillu tumpata kaasua pohjaan vaan arviolta about puolilta kierroksilta.

Luin tietopankistakin sen kaasarin säätö hommelin.

Ilmeisesti pitäisi kokeilla neulaa säätää aluksi?

E: Tarkotin, että puolesta välistä olen tumpannut kaasun pohjaan.. Voisikohan tuon seosruuvin säätäminen toimia hätäapuna kun en voi nyt kaasaria purkaa ja tk-suutin liian pieni?
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 1.6.2014 13:05

Mistäs saan tilattua alkuperäsen männän detsii?
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 1.6.2014 13:23

http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... sarja-117/

Meneekö -06 detsiin? Jos ei mene niin mistä saan kyktinsarjan ostettua?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 1.6.2014 13:47

En ole mikään ammattilainen näissä detsi asioissa, mutta olen saanu sellasen käsityksen, että kaikissa detseissä on samanlainen kone, muuten mutta vanhemmissa poljin ja uudemmissa startti. Korjatka toki jos olen väärässä! :)
Mopokuume111
Liittynyt:
3.6.2014 0:11
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mopokuume111 » 3.6.2014 0:16

Terve,

Oon just hommaamassa tätä kyseistä mopoa käytettynä (n. 2tkm ajettu)
ja haluisin virittää sitä sillee että kulkisi n. 60 ja "huutaisi" kovempaa, koska
tulee huutelua kun käynnistää kyykkymopon joka kuullostaa vespalta...

Oon muuten täysi amatoori näissä viritys hommissa.
zzzz
Liittynyt:
24.4.2012 21:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut zzzz » 3.6.2014 0:25

Mopokuume111 kirjoitti:Terve,

Oon just hommaamassa tätä kyseistä mopoa käytettynä (n. 2tkm ajettu)
ja haluisin virittää sitä sillee että kulkisi n. 60 ja "huutaisi" kovempaa, koska
tulee huutelua kun käynnistää kyykkymopon joka kuullostaa vespalta...

Oon muuten täysi amatoori näissä viritys hommissa.


kovaa saa kyl virittää et saa kevari detsi kulkee 60 :D noni mees sinne mopo puolel sit
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 3.6.2014 0:32

Suosittelisin ensiksi tutustumaan tietopankkiin (http://www.motot.net/wiki/Etusivu), Trafin tietoihin mopoista (esim. http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... uokat#Mopo) sekä lukemaan keskustelun otsikon ja alueen säännöt
Vain kaksitahtiset ja vain tekniikkaan liittyvä keskustelu!
ja sitten siirtymään mopoille tarkoittetuun foorumin osaan (viewforum.php?f=19).

Tässä topicissa olisi tarkoitus keskustella Yamaha DT125 -mallisesta kevytmoottoripyörästä
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 3.6.2014 6:59

Mopokuume111 kirjoitti:Terve,
tulee huutelua kun käynnistää kyykkymopon joka kuullostaa vespalta.


Ethä nyt oo tosissas?
PÄRPÄR
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 3.6.2014 16:16

Pandemic kirjoitti:
Mopokuume111 kirjoitti:Terve,
tulee huutelua kun käynnistää kyykkymopon joka kuullostaa vespalta.


Ethä nyt oo tosissas?


Niimpä! onha se hieno kuulone jos pyörä kuullostaa tehokkaalta mutta että jos siinä on kovat äänet ei tarkota todellakaan että se on tehokkaan kuulonen saati hyvän kuulonen :lol: kierrosherkkä korkealle jenkaava yleisesti se mikä kuulostaa hyvältä vaikka sitä vaimennettukki ois.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 3.6.2014 20:10

Nostin neulan sokan ylimpään loveen (oli toiseksi ylimmässä) ja nyt naukuu ja kiihtyy niin perquleesti.

Piikin jälkeen kun vaihtaa isommalle, ottaa heti piikin uudestaan ja hyvä jos ei 4. vaihteellakin kierrä niin paljon kun antaa kiertää.

Ainut ongelma on liian iso ps. Kaasu pohjassa röpöttää eikä kiihdy mihinkään :)