Yamaha DT viritys/tekniikka

HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 3.6.2014 20:35

Jos et oo jo tehny sitä, niin ota se kumikärsä sieltä penkin alta ilmaputsarin kotelosta pois. Saattaa lopettaa röpöttelyn ilman kaasarin avausta
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 3.6.2014 21:13

Tuossa on vapaavirtaussuodatin käytössä, joten tuo ei nyt oikein auta.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 4.6.2014 18:43

Neulan sokka ylimmässä lovessa ja vapaavirtaussuodatin??

Nyt on kyllä jotain pielessä,
Ei kannata ihmetellä jos edelleen booa, kun kaasua käntää.
¤SuZuKi¤
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 4.6.2014 20:17

No ei kyllä booaa... Ihan nätisti kulkee.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 4.6.2014 20:18

No jos sulla on neula laihalla ja psuutin liian iso, siinä välimaastossa voi olla sellanen sweetspotti jossa seos kohillaan.
Silti vaan huonompi mitä jos kaikki ois kunnossa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 4.6.2014 21:09

Tiedän. Loma kun alkaa perjantaina niin sitten katson suuttimet, koska bensahana ei toimi kunnolla, joten pitää tankki tyhjentää ja samallahan se hanakin on hyvä laittaa kuntoon kun ei mihinkään ole kiire.

Tänään pääsin ajamaan uudempaa detsiä, jossa ypvs käytössä. Eipä siinä mitään hirveetä eroa huomannut. Tottakai se vähän paremmin veti alhaalla.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 6.6.2014 9:27

Nyt äkkiä joku kertoo mikä detsissä on pielessä!

Tänään kun lähdin kouluun aamulla, polkasin normaalisti käyntiin ja annoin lämmetä vähän aikaa. Sitten löin vaihteen päälle niin detsi sammu, eli kytkin ei irrottanut. Vaijeria tiukkaamalla pääsin lähtemään.

Koulun parkissa detsi seiso joku 20 min ja kun lähdin, kävi taas sama juttu, eli sammu ja piti kiristää vaijeria. No nyttenhän se kytkin luistaa ihan helvetisti!

E: Johtu jalan katkasijasta. Rupesi toimimaan kun kääntelin sitä jalkaa muutaman kerran :eek:
Viimeksi muokannut riksu26 päivämäärä 6.6.2014 19:44, muokattu yhteensä 1 kerran
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 6.6.2014 17:59

Mikäs nyt detsissä on , ku ei tuu kipinää puola vaihettu ja cdi vaihettu. Mustalle johdolle mikä menee puolalle , tulee virtaa tai sit jännitemittari näyttää päin vittua.. .
Nyt joku tietävä vastaa.... palaa kiinni tän vehkeen kaa..
Oireet olivat että toimi noin minuutin ja sitte sammu , (booooas) ja sitte ei oo lähteny käyntii... Nyt kiirettä... pääsee kasaamaa :(
dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 7.6.2014 1:30

Osaisko joku sanoa mikä on vikana kun startatessa kipinää ei tule ja heti kun starttinapista päästää irti ja kone pyörii sen jälkeen vähän niin kipinää tulee? Pyörä siis DT 125X
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 7.6.2014 3:32

Pakko on kyllä ihmetellä tätä paskaa koska itsellä kävi sama homma. Aluksi luulin että olisi kaasari ollut tukossa kun ei lähtenyt käyntii ja putsauksen jälkeen katselin tulppaa ja just tuollai irti painettaessa se antoi pienen sarjan kipinöitä ja sen jälkeen ku työntelin käyntiin ni leikkas :D
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 7.6.2014 11:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 7.6.2014 15:58

lareeee kirjoitti:Mikäs nyt detsissä on , ku ei tuu kipinää puola vaihettu ja cdi vaihettu. Mustalle johdolle mikä menee puolalle , tulee virtaa tai sit jännitemittari näyttää päin vittua.. .
Nyt joku tietävä vastaa.... palaa kiinni tän vehkeen kaa..
Oireet olivat että toimi noin minuutin ja sitte sammu , (booooas) ja sitte ei oo lähteny käyntii... Nyt kiirettä... pääsee kasaamaa :(


Lisänä magneetolta tulee (vihreä-valko) johdolta virtaa hyvin.
Muilta johdoilta tulee tai ei mutta pieniä lukemia
Deetee on vm 2002...
Kazzu97
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 8.6.2014 1:04

Onko taka- ja eturattaalle jotain kiristys momenttia?
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 8.6.2014 1:19

ite väänsi pulttipyssylä nii tiukkaa ku sai eli periaatteessa ei jos järki matkassa ja ei mitää kaivuripyssyä käytä :lol:
PÄRPÄR
kona85
Liittynyt:
8.10.2011 10:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kona85 » 8.6.2014 10:31

Joo eli mikähän mahtaa olla detsissä, kun lämpimällä koneella booaa 2 vaihde päällä kun lyö kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä. Vapaalla kiertää ihan normaalisti eikä booaile ja 1 vaihde silmässäkään ei booaa.

Detsistä löytyy 170cc athena, athena paisari, 36tmx mikuni, boyesen läpät, pipecrossi putsari ja ypvs käytössä. "Vika" ilmeni, kun vaihdoin talven jälkeen vakiokaasarin tuohon 36mikuniin. Imukaulana toimii -82 125 yz imukaula, jossa on aikalailla halkeimia. Pääsuutin on 300 ja 35tk tällä hetkellä ja neulan sokka toisiksi ylimässä.
On kokeiltu 30-45tk, mutta ei ole auttanut yhtään.
Voiko tuo johtua tuosta imukaulasta, jossa halkeimia?

Kiitoksia avusta jo etukäteen! :D
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 8.6.2014 11:03

No ei se ainakaa huonone sillä kaulan vaihdolla varmasti parantaa jotaki ainaki, kokeile isompaa pääsuutinta monellaha on 350-380 ollu tuon setin kanssa
PÄRPÄR