Turbo nelariin

Joni_
Liittynyt:
7.5.2005 22:06

ViestiKirjoittanut Joni_ » 1.11.2006 22:36

Pistetään nyt tännekkin niin saatte ihmetellä.
Smart 600D

Kuva

Aihiona toimii Jialing-Honda, eli Pitpron kone.

E. Ja kun tuolla spekuloitiin ahtimien hintoja, niin tämä oli 320e. Uusi käyttämätön.
turpoursus
Paikkakunta:
Punkalaidun
Liittynyt:
25.9.2006 9:00

ViestiKirjoittanut turpoursus » 1.11.2006 23:06

ei tämmösiä turboja... remmiahdin suoraan, ollaan kaverin kans tekemässä sen mankiin remmiahdinta :)
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 2.11.2006 20:01

turpoursus kirjoitti:ei tämmösiä turboja... remmiahdin suoraan, ollaan kaverin kans tekemässä sen mankiin remmiahdinta :)


Remmiahdin omaa reilusti huonomman hyötysuhteen kuin turboahdin. Itse en olisi noin pieneen koneeseen remmiä edes harkitsemassa...
Dank memes melt steel beams.
VooDoo
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.5.2002 21:53

ViestiKirjoittanut VooDoo » 2.11.2006 22:14

yyep.. imeepi kampuralta tehoja, kun taas turbo käyttääpi "hukka" energian hyväkseen.
Höpöhöpö.
Boost
Liittynyt:
17.1.2006 17:53

ViestiKirjoittanut Boost » 3.11.2006 11:20

Mites ton honda varaderoon sais tommosen turbon... ku se on V moottori niin hä. mites sen sais järkevällä tavalla rakennettua... eiks siihe tarvii kaks turboo? vai hä?

Leikitään nyt sit tyhmää, lyökää halolla päähä tai valistakaa. =DDD
Suurin ero miesten ja poikien välillä on lelujen hinta.
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 3.11.2006 12:03

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 3.11.2006 15:43

Boost kirjoitti:Mites ton honda varaderoon sais tommosen turbon... ku se on V moottori niin hä. mites sen sais järkevällä tavalla rakennettua... eiks siihe tarvii kaks turboo? vai hä?

Leikitään nyt sit tyhmää, lyökää halolla päähä tai valistakaa. =DDD


jos et yrittäis kuitenkaan mitään turboa siihen laittaa :D.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Seesami
Pyörä:
Nismo
Paikkakunta:
Rannikko
Liittynyt:
21.4.2005 19:22

ViestiKirjoittanut Seesami » 3.11.2006 19:25

Ja se sylinterien lukumäärä ei ole mitenkään verrannollinen tarvittavien turbojen lukumäärään...ja koko operaatio on turha,tehonlisäys on mitätön ja kaikenlisäksi epäluotettava :)
Poona
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
21.1.2006 0:49

ViestiKirjoittanut Poona » 3.11.2006 19:51

Onhan niitä tuplaturbojakin nähty. ;)

Kuva
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 3.11.2006 20:50

Seesami kirjoitti:Ja se sylinterien lukumäärä ei ole mitenkään verrannollinen tarvittavien turbojen lukumäärään...ja koko operaatio on turha,tehonlisäys on mitätön ja kaikenlisäksi epäluotettava :)


Päinvastoin. Oikein turbotettu 4t moottori voi olla taloudellisempi, vähäpäästöisempi ja tehokkaampi kuin vapaastihengittävä. Turbolla saa tarvittaessa myös niitä tehoja irti, väittäisin että suuremmilla ahtopaineilla pitkälle yli 20hp ei ole mahdotonta ottaa nykyaikaisesta (nestejäähdytetty, DOHC ja multiventtiili) nelarimoottorista. Eriasia sitten onko se enää niin luotettava :).

Mutta hyvin rakennettu, ja matalilla ahtopaineilla toimiva 4t motti tuskin sanottavasti heikkenee vaikka tehot kasvaisikin yli 30%! Uusissa, tehokkaissa nelareissa tämä tarkoittaisi parhaimmillaan yli 20hp huipputehoa.

Tuplaturbo taas on sinänsä hyödyllinen keksintö, että kaksi pienempää turboa pyörii vinhemmin kuin yksi iso, ja kahden pienen turbon siipien kiihtyvyys on nopeampaa kuin yhden ison. Mutta tämänkai suurin osa jo tiesikin, joten harakoille meni tämäkin jorina..
Dank memes melt steel beams.
VooDoo
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.5.2002 21:53

ViestiKirjoittanut VooDoo » 3.11.2006 22:33

empä tuosta vähäpäästösemmästä tiiä, yleisesti ottaen vaparit on vähäpäästösempiä, koska voi olla korkeampi puristus.

varsinkin, kun puhutaan alakierroksista.
Höpöhöpö.
makeaki
Liittynyt:
25.12.2005 21:49

ViestiKirjoittanut makeaki » 7.11.2006 22:02

vittu että repesin ku luin noita alkupään viestejä mitä on tänne pistetty...on tainnu olla tosi asiantuntevaa porukkaa. vai että ei mee ladan turbottamisessa ku 1 tunti.huhhuh..kova äijä, ei voi muuta sanoo..
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 7.11.2006 22:39

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
makeaki
Liittynyt:
25.12.2005 21:49

ViestiKirjoittanut makeaki » 8.11.2006 23:57

Mikko* kirjoitti:
makeaki kirjoitti:vittu että repesin ku luin noita alkupään viestejä mitä on tänne pistetty...on tainnu olla tosi asiantuntevaa porukkaa. vai että ei mee ladan turbottamisessa ku 1 tunti.huhhuh..kova äijä, ei voi muuta sanoo..
Mikäs siinä kun on osat pöydällä asennusta odottamassa. Ei oo paha vaihtaa pakosarjaa toiseen jossa on jo ahdin kiinnitettynä, ahtoputki kaasarille, öljynkierto turbolle ja se on suunnillee siinä.



Jaa, no kait se sitten niin on...Oliskohan muuten miten vaikeeta tehä ite painekotelo kaasarille?
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 9.11.2006 21:45

ei tarvi mopoissa painekoteloa ;) meil oli kaasari turbossa niin että turbo imi kassusta.

Kassu->ahdin->sylkkä

Pakko myöntää että ton mun volkkarin ahtamiseen meni yhteensä 12 tuntia aikaa kaiken mailman säätämisineen.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"