2T viritys ja tekniikka

Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 22.2.2009 22:05

Höpö, höpö, pa-säätimettömällä pyörällä on huomattavasti hauskempi ajaa kuin sellaisella jossa säädin on toiminnassa.
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 22.2.2009 22:28

Countach kirjoitti:Höpö, höpö, pa-säätimettömällä pyörällä on huomattavasti hauskempi ajaa kuin sellaisella jossa säädin on toiminnassa.
Milläs tavoin pa-säädin sitten rajoittaa sitä hauskuutta? :nörtti:
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 22.2.2009 23:20

Sarkasmia?
Scorpioni
Pyörä:
Dt 125 R
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
20.3.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Scorpioni » 23.2.2009 2:12

Mikko* kirjoitti:
Countach kirjoitti:Höpö, höpö, pa-säätimettömällä pyörällä on huomattavasti hauskempi ajaa kuin sellaisella jossa säädin on toiminnassa.
Milläs tavoin pa-säädin sitten rajoittaa sitä hauskuutta? :nörtti:


Kyllähän jonkunmielestä se älyttömän repäisevä piikki kivaa on. Mielestäni se on lähinnä perseestä, kun alhaalla ei tapahdu yksinkertaisesti mitään.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 23.2.2009 3:06

saahan jammuun esim ypvs:ään sähkökytkimen ite värkättyä, et nappaa virrat pois säätimestä kunhan on surahtanu säädin ja jääny ylä asentoon, sit se ei muutu siitä mihinkää ku virrat o poikke ja repäsee piikkiä :) mukava välillä sillainki toki leikkiä, sit painaa vaa nappia ku alkaa taas mummileen ja taas on alaväännöt, jos sitte virrat katkasee taas ku on säädin alhaalla, niin se ei nouse ylös eikä kierrä, poliiseiden varalta voi myös rakentaa tällasen kytkimen.
sukeltaja-ankka
Pyörä:
Dt125r -91 osin myynnis, Volvo740
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
24.6.2008 20:25

ViestiKirjoittanut sukeltaja-ankka » 23.2.2009 13:26

johani kirjoitti:saahan jammuun esim ypvs:ään sähkökytkimen ite värkättyä, et nappaa virrat pois säätimestä kunhan on surahtanu säädin ja jääny ylä asentoon, sit se ei muutu siitä mihinkää ku virrat o poikke ja repäsee piikkiä :) mukava välillä sillainki toki leikkiä, sit painaa vaa nappia ku alkaa taas mummileen ja taas on alaväännöt, jos sitte virrat katkasee taas ku on säädin alhaalla, niin se ei nouse ylös eikä kierrä, poliiseiden varalta voi myös rakentaa tällasen kytkimen.

Kuullostaa äärimmäisen eksoottiselta. :D
Ei muutaku tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Myydään detsin osia! http://www.motot.net/talli/osat/id5302/
nuppi_
Pyörä:
KTM lc4 640
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
15.3.2008 17:35

ViestiKirjoittanut nuppi_ » 23.2.2009 23:42

Ja ilman pa-säädintä myöskin kulutus on repäisevä.
galleria
MR Bomber
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
28.5.2008 16:27

ViestiKirjoittanut MR Bomber » 5.3.2009 18:08

Kyselisin sellasta että mitkä säädöt ois hyvät ku laittaa -06 vm hussen TT? Jos laittaa suuttimeksi 120-130, säätää öljypumpusta seosta rikkaammalle (ohjekirjassa oli että virtausmäärä lisääntyy kääntämällä säätöruuvia vastapäivään). Ja onkos tua pakollista säätää neula rikkaammalle, alimpaan loveen? Kertokaa te kellä on -06 Hasse TT, että minkälaisia säätöjä teillä on. Onko pelannut miten niillä säädöillä, leikannu tai ym. vastaavaa…
nuppi_
Pyörä:
KTM lc4 640
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
15.3.2008 17:35

ViestiKirjoittanut nuppi_ » 8.3.2009 14:24

MR Bomber kirjoitti:Kyselisin sellasta että mitkä säädöt ois hyvät ku laittaa -06 vm hussen TT? Jos laittaa suuttimeksi 120-130, säätää öljypumpusta seosta rikkaammalle (ohjekirjassa oli että virtausmäärä lisääntyy kääntämällä säätöruuvia vastapäivään). Ja onkos tua pakollista säätää neula rikkaammalle, alimpaan loveen? Kertokaa te kellä on -06 Hasse TT, että minkälaisia säätöjä teillä on. Onko pelannut miten niillä säädöillä, leikannu tai ym. vastaavaa…

Jos sää laitat neulan alimpaan nii seos on kaiken laihimillaan (ilmaa virtaa eniten) mutta kaasarin säätö on pyörissä yksilöllistä ja siihen on ihan wikissä ohjeet, ei oo pakko mutta vaikuttaa pyörän ajettavuuteen ja käyttäytymiseen.
galleria
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 8.3.2009 14:47

nuppi_ kirjoitti:
MR Bomber kirjoitti:Kyselisin sellasta että mitkä säädöt ois hyvät ku laittaa -06 vm hussen TT? Jos laittaa suuttimeksi 120-130, säätää öljypumpusta seosta rikkaammalle (ohjekirjassa oli että virtausmäärä lisääntyy kääntämällä säätöruuvia vastapäivään). Ja onkos tua pakollista säätää neula rikkaammalle, alimpaan loveen? Kertokaa te kellä on -06 Hasse TT, että minkälaisia säätöjä teillä on. Onko pelannut miten niillä säädöillä, leikannu tai ym. vastaavaa…

Jos sää laitat neulan alimpaan nii seos on kaiken laihimillaan (ilmaa virtaa eniten) mutta kaasarin säätö on pyörissä yksilöllistä ja siihen on ihan wikissä ohjeet, ei oo pakko mutta vaikuttaa pyörän ajettavuuteen ja käyttäytymiseen.


Neulan ylimmässä on laihin. Naulalla säädetään bensan virtausta naulasuuttimen läpi, eikä ilman virtausta.
Kannattaisi ite lukea hieman wikiä, ennen ku alat muita neuvomaan.

Edit: typo korjattu
Viimeksi muokannut WPWW päivämäärä 8.3.2009 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
nuppi_
Pyörä:
KTM lc4 640
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
15.3.2008 17:35

ViestiKirjoittanut nuppi_ » 8.3.2009 15:16

Ok, my bad.
galleria
Urppo
Pyörä:
KTM 625smc
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2006 17:46

ViestiKirjoittanut Urppo » 8.3.2009 20:27

Itse asiassa neula ylimmillään tekee seoksesta rikkaan, mutta jos se neulan prikka on ylimmässä kolossa niin seos laihimmillaan...
rccqe
Pyörä:
Yamaha Yzf-R 125
Liittynyt:
10.3.2009 19:35

ViestiKirjoittanut rccqe » 12.3.2009 21:18

MIstä saa ostettua osia Husqvarna sm 125 ?
nieminja
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750 Suzuki RGV 250
Liittynyt:
29.10.2007 18:33

ViestiKirjoittanut nieminja » 12.3.2009 22:36

Kaupasta. Mene etsimää uusavuton.
http://www.motot.net/talli/osat/id57984/ CRM etujarrulevy
nuppi_
Pyörä:
KTM lc4 640
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
15.3.2008 17:35

ViestiKirjoittanut nuppi_ » 16.3.2009 22:43

Tulipahan tässä mieleen, kun huoltokirjassa puhutaan kytkinlevyjen tarkistamisesta, eli mitä vikoja kytkinlevyistä pitäisi etsiä ja mitä säätämistä asetelmassa on? Mahdollista linkkiä tai lyhyt selostus, kiitos.
galleria