Rotax 122 ja 123

khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 15.6.2010 14:57

torsoo kirjoitti:Mikähän vois olla pielessä ku räsä booaa tyhjäkäynniltä laitettaessa täyskaasulle?

Vaatii isompaa tyhjäkäyntisuutinta.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
llasssi69
Liittynyt:
28.10.2009 18:24
Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut llasssi69 » 21.6.2010 23:22

Hei! Meinasin jonku näköstä apikkaa hommailla kohta nii tuli mielee kysymys että onks rotax 122 pinnotettu vai pinnottamaton pytty että voiko porata ja saako näihin kuinka hyvin varaosia ? Kiitos ! :D
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 21.6.2010 23:24

llasssi69 kirjoitti:Hei! Meinasin jonku näköstä apikkaa hommailla kohta nii tuli mielee kysymys että onks rotax 122 pinnotettu vai pinnottamaton pytty että voiko porata ja saako näihin kuinka hyvin varaosia ? Kiitos ! :D

Pinnoite löytyy. Hoonata voi lähes huoletta, mutta jos poraamaan menee niin joutuu myös uudestaan pinnottaan = kallista. Varaosia saa hyvin Suomesta, ulkomailta tosin hieman halvemmalla.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 22.6.2010 17:42

Ja vaikka leipasee, niin pytyn voi aina pinnottaa uudestaan. Tosin se vaan on 5x kalliimpaakun potaus+hoonaus. :D
S_M
Pyörä:
125 räsä ja ex rieju
Liittynyt:
30.8.2007 13:03

ViestiKirjoittanut S_M » 24.6.2010 12:43

27000km ajettu ja nyt on kone irti remppaa varte.
Mistä saan halvimmalla tarvittavat osat ja mitä osia tarvii nyt vaihtaa? (yläkierroksilla täristi aika paljon eli kampuranlaakerit ja noi muovirattaat myös vaihettava?)
Tsouni-
Pyörä:
RS 125 -05 + Honda CR125 -98 + PV -86
Liittynyt:
26.4.2009 18:42

ViestiKirjoittanut Tsouni- » 24.6.2010 15:41

Jos yhtään olisit mistään kyennyt etsimään vähintäkään neuvon hiventä, niin oisit huomannut että kaikki neuvoo ostamaan osat http://www.pjme.co.uk/ tuolta. :roll:
*Ostakaa hyvä RS pois pölyttymästä! http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1284206*
S_M
Pyörä:
125 räsä ja ex rieju
Liittynyt:
30.8.2007 13:03

ViestiKirjoittanut S_M » 24.6.2010 17:41

niin tota mut kukaan ei kerro mitä tossa 30 000km kohalla vaihetaan.
tarviiko kytkimestä vaihella mitään?
tarviiko kiertokankee koskee ku on 5000km sitte vaihettu sen alapään laakeri?
minkä kokosen männän tilaan ku on ajettu 5000km sillä ja se on kokoa 53.98mm, tilaanko samankokosen vai isomman?
Tsouni-
Pyörä:
RS 125 -05 + Honda CR125 -98 + PV -86
Liittynyt:
26.4.2009 18:42

ViestiKirjoittanut Tsouni- » 24.6.2010 18:51

Koita onko se alapään laakeri kulunu, jos ei ole niin sillon ei tietenkään tarvi vaihtaa. Mutta yläpään neulalaakeri kannattaa vaihta kun männän vaihtaa. Ja saman kokosen männän laitat. Ja kytkimeen ei tarvi koskea, jos kerran hyvin toimii. ;)
*Ostakaa hyvä RS pois pölyttymästä! http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1284206*
S_M
Pyörä:
125 räsä ja ex rieju
Liittynyt:
30.8.2007 13:03

ViestiKirjoittanut S_M » 24.6.2010 20:24

okeii.. eli turhaa tilaan ton alakertapaketin tuolta pjmeltä ku siin on kiertokanki.. tuolta pjmeltä ei muuten löydy sitä pientä valkosta vesipumpun ratasta, eli pitääkö sitä vaihtaa?
Tsouni-
Pyörä:
RS 125 -05 + Honda CR125 -98 + PV -86
Liittynyt:
26.4.2009 18:42

ViestiKirjoittanut Tsouni- » 25.6.2010 0:54

Ei löydy ei :( Mut itellä ei ainakaan tarvinnu vaihtaa kun oli niin hyvässä kunnossa.

http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ory_id=827 Osanumero 7. 44€ :paha:
*Ostakaa hyvä RS pois pölyttymästä! http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1284206*
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 25.6.2010 13:53

Ei 5k ajettua mäntää kannata turhaa vaihtaa ellei se oo huonossa kunnossa. Sillä ajaa vielä toiset helposti. Kytkimeen ei tartte koskee jos se on kunnossa. Aukase se kone ja kato mitä tarttee vaihtaa ja sit vasta tilaat osat.. :roll:
S_M
Pyörä:
125 räsä ja ex rieju
Liittynyt:
30.8.2007 13:03

ViestiKirjoittanut S_M » 27.6.2010 22:03

mäntä leiponut :paha: kaikki muovirattaat näyttää olevan kunnossa.. mutta jottai lukenu että kannattais vaihtaa ku ne saattaa rikkoontuu yhtäkkiä :s
Tsouni-
Pyörä:
RS 125 -05 + Honda CR125 -98 + PV -86
Liittynyt:
26.4.2009 18:42

ViestiKirjoittanut Tsouni- » 27.6.2010 22:56

Niin siis voit sä ne tilata ja vaihtaa, mutta jätä ihmeessä ne vanhat talteen jos nää uudet hajoo niin voit laittaa vanhat vielä hyvässä kunnossa olevat takasin. ;)
*Ostakaa hyvä RS pois pölyttymästä! http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1284206*
manabomber1
Pyörä:
aprilia mx 125,honda monkey,emw,2x tunturisuper sport
Paikkakunta:
Vähäkyrö
Liittynyt:
28.2.2008 13:40
Kipinä katos

ViestiKirjoittanut manabomber1 » 3.7.2010 0:29

Nonii! ekan kerran jätti mäxä tien varteen.Missä vois olla vika kun kipinä katos kesken ajon?kokeeltu uudella tulpalla,ilman tulpanhattua,liittimet putsattu,yhteys anturilta cdille on kunnos samoin cdiltä puolalle.mikä vois olla rikki.Magneetto vai puola? kumpaa epäilette? Ps toivottavasti ei ole cdi boxi paskana :D
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 6.7.2010 21:06

Paljonko teho nousee räsässä vakiosta, jos teen seuraavat hommat:

Ilmanputsarin toinen putki auki ja parempi ilmansuodatin
Nostan kurilaippaa
Hyppylanka poikki