Öljytopic #2

Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Cross@r » 5.5.2012 20:40

2-t bikellä ajettu koko piikki-ikä ja yli 300h. Mitään onkelmia ei ole öljyn kanssa ollut. Viimiselläki männällä ajettiin 170h eikä edes pahan näkönen. 3% seoksilla aina ajettu. 4l pöniköitä saa täältä ainakin 22e joten litrahinta 5,5e ;)
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.5.2012 18:33

Mitäs sanotte, vaivaudunko tilamaan sen 12l castrolia joka jää maksamaan vähän alle 10e litra posteineen, vai ostanko vaan tarjoustalosta 4l 2T Bike pöniköitä siihen 23e? Bike varmaankin on ihan tarpeeks hyvää tollaseen katulaiskaan, mutta lähinnä raven kannalta aattelin, että huomaakohan tota öljyjen laatueroa käytännössä(miten paljon karstottaa raven laippaa)? ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
JoniHenriksson
Liittynyt:
26.4.2011 22:58
Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut JoniHenriksson » 11.5.2012 23:20

Ota sitä castrollia vaan itellä bike ainakin karstas aika tehokkaasti ja ravee sai olla kokoaja putsaamaas. Muutenha bike on iha hyvää öljyä mut ainakaan ravelliseen apikkaan en sitä mielelläni laittais.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.5.2012 23:23

Täytyy varmaan jostain sitte repästä satanen :D Ostin nyt ensihätään nesteen super racingiä, kun alko tankki näyttään vajaalta ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 13.5.2012 2:11

Osta vaan bikeä. Ei raven putsaus ole edes iso homma? ;)
Pöö
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Rajis- » 13.5.2012 15:38

Eihän se iso homma ole, mutta se kun tuppaa jämähtämään kiinni jos sattuu oleen liian karstanen.. Ei sitä jaksa joka päivä putsata, ite putsailen sillon kun vaihan laatikkoöljytkin, eli parin tonnin välein :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Sparkplug
Pyörä:
Ktm exc 125 -07
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
2.1.2011 18:00
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Sparkplug » 17.5.2012 21:43

Miten noi nyt menee noi viskositeetit 15w40 jäykempää kun 10w40, sais kesäks olla vähän jäykempää kamaa kotkan lootaan kun mtx 10w40 mineraali :P
Only one thing is sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of two stroke passing a four stroke.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut juvee_ » 20.5.2012 13:37

Sparkplug kirjoitti:Miten noi nyt menee noi viskositeetit 15w40 jäykempää kun 10w40, sais kesäks olla vähän jäykempää kamaa kotkan lootaan kun mtx 10w40 mineraali :P
Kesällä ihan sama kumpaa öljyä käytät 10w-40 vai 15w-40, tuo eka numero on öljyn juoksevuus kylmässä ja jälkimmäinen kuumassa.
Jotain 10w-50 jos löytää niin se varmaan toimis ;)
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Tomppade » 24.5.2012 11:01

Aivan sama kumpaa sinne lurruutat. Talvisin moni oikeasti kilpaa ajava kaveri käytti ainakin jokunen vuosi sitten ihan atf automaattiöljyä kakstahtisten laatikossa. Miksi siellä pitäisi paksumpaa öljyä käyttää kesällä? kun eihän askiöljy voitele kuin laatikon laakerit+rattaat+kytkimen. ei se niin paljon lämpene että sillä olisi oikeasti yhtään mitään väliä, öljy ei kierrä missään, ainoastaan roiskevoitelulla kulkeutuu paikasta toiseen. Eli oikea määrä on tärkeämpää kuin laatu.

Mä olen kaikissa vajaatahtisissa käyttänyt motulin transoil 10w30 tai vaihtoehtoisesti belrayn gearsawer 75w:tä. Castrollin mtx:stä ei ole kuin huonoja kokemuksia, tosin niistäkin on aikaa jo monta monituista vuotta. Muttakun kerran on mielestään hyvän löytänyt niin ei ole tullut enään edes kokeiltua muita. eli minulta ääni motulille ja belraylle.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Onkimato » 24.5.2012 16:00

Mistä mahtaisi saada halvimmalla tilattua ison erän castrolin TSS?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Paniini
Liittynyt:
15.9.2009 21:02
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Paniini » 24.5.2012 22:10

http://www.vsmotoparts.com tuolta
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Onkimato » 24.5.2012 23:29

Onko tämä juurikin tuota täyssynteettistä? http://www.vsmotoparts.com/castrol-powe ... -x-1-liter
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
mijoer
Pyörä:
HVA 125 sm -09, Honda monkey 125, Ex Yamha wr125
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.8.2009 23:11
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut mijoer » 25.5.2012 10:18

Jep, tuolta itekki tilasin...
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Extract´ » 31.5.2012 17:06

Uskaltaako tämmöstä 2 tahisiin tarkoitettua talviöljyä ostaa ja käyttää hussessa. Ois tokmannilla 24e/4l. Ei paha hinta. 2t bikeä siellä ei ollut 4l pönikkänä.
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 31.5.2012 18:51

No miksei uskaltaisi, itekkin ajoin tässä joskus loput kelkkaöljyt pyörällä pois ja ainoa oikea ero on se et nuo pyöräölyt on paksumpaa tavaraa. Hyvin toimii, ei ole mitään seksuaalista merkitystä, kunhan vaan piät huolen et sopivat tvoiteluun/sekotettavaksi, oman tarpeen mukaan.