Yamaha DT viritys/tekniikka

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 21.6.2014 23:39

Juu aukasin sen kopan ja osat oli ihan öljyssä.. Putsasin sitten ne suihkuttamalla liuotinpuhdistusainetta sinne ja on nyt ainakin puhdasta. Rupesin sitten purkamaan sitä. Otin irti osan mihin vaijerit tulee kiinni ja sitten meinasin irrottaa siellä takana olevat ruuvit. Yks ilmeisesti puuttuu kokonaan ku siellä on tyhjä reikä (?). Toinen oli ristipää ja oli löysällä valmiiksi sekä toinen taas kuusiokolo, jota en millään saa auki.. Olen naputtanut vasaralla, käyttänyt pitempää vartta, eikä se vaan aukea... :roll:

Virtalukkokin päätti lahota.. Aluksi ei kääntynyt mihinkään ja nyt sitten lähtee vaikka ruuvimeisselillä käyntiin :paha:

Saakohan tuota korjattua kun uusi lukko on niin kallis..
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 21.6.2014 23:58

Siellä kuuluu olla 2 kuusiokolo ruuvia ja se yks reikä tyhjänä, tarkotettu sen laipan sihtaamista varten.
Se kuusiokolo pitäs lähteä irti iha normaalisti jos ei voimalla niin ylivoimalla.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 22.6.2014 0:30

Ok. Pitää varmaan sitten repiä jostain sinne kusikolo sen ristipään tilalle ja muutenkin laittaa pyörä kuntoon noitten kaikkien pikkuvikojen osalta.. Onko muuten paha juttu jos se säätimen akseli on hieman väljä?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 22.6.2014 0:34

riksu26 kirjoitti:Onko muuten paha juttu jos se säätimen akseli on hieman väljä?

Tervetuloa klubiin
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 22.6.2014 14:51

Ei lähtenyt ruuvi millään auki. Ei edes koneella, joten päätin nyt antaa olla toistaseksi. :)

Mikäs liitin tämä muuten on, kun roikkuu tuolla "konehuoneessa", eikä ole missään kiinni.
http://i1355.photobucket.com/albums/q70 ... 1403437458

Liittimeen tulee kolme piuhaa. Musta, musta-punainen ja vihreä.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 22.6.2014 16:48

Ettei ois tuoreöljysäiliön anturin piuha.
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 22.6.2014 18:28

Haluaisko joku oikein selventää tyhmälle ypvs:än putsauksen? :roll:
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 22.6.2014 18:56

YPVS irti ja jollain liuottimella peset sen.
dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 23.6.2014 23:50

Moniko lenkkiset 520 jaon ketjut tarvii 13-47 YZ rattaille? Monella varmaankin takana tuo 46p YZ ratas niin voi kertoa monikolenkkiset oli ja kuinka paljon piti lyhentää niin tietää riittääkö myös 47p rattaalle.
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 24.6.2014 0:00

Jos vakio 428 ketju on 134 lenkkinen, niin omien laskujen mukaan 520 ketjun pitäis olla 107,2 lenkkinen, mutta ei se paljoa enempää maksa jos varuiks ostaa vaikka 116 lenkkisen. Senhän saa sitten helposti tarvittaessa lyhennettyä
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 24.6.2014 15:07

Olisko kellään mitään vinkkiä millä saisi tuon ypvs-kopan oikean puoleisen kuusiokolo-ruuvin auki kun koneellakin koitin ja niin tiukassa on, että kanta pyöristyy ennen kun se irtoaa..

Laitoin sen kuitenkin läjään kun piti päästä ajamaan, mutta nyt ei kiihdy mihinkään, eikä oikein ota piikkiä ja sen takia huiput varmaan max. 110 sigmaan kun 2-päällä vinguttaa. Ilmeisesti laippa hieman kiinni? Ihme sinänsä kun kasasin niin laitoin kaiken samalla tavalla kuin oli aiemminkin.

Tuli tässä mieleen sellanenkin juttu, että onko sitä uudempaa servoa mahdollista kytkeä vanhan mallin johtosarjaan kun nuo 3-piuhaset servot tuntuu olevan aika harvassa, mutta 5-johtosia kyllä löytyy??
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 24.6.2014 19:18

On mutta pitää kikkailla, 1000cc FZR Exup servoki menee ku saa johot oikein.
PÄRPÄR
rkallio
Pyörä:
Baotian Fude Sport 50 -06, -EX- Yamaha DT 125RE -05, Kymco Quannon 125 -07
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
18.1.2014 1:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rkallio » 24.6.2014 19:48

Ei saa Dalttoni ilmeisesti bensaa. Mistä lähen näin aluks ettii vikaa? Kaasarin pitäs olla ihan puhdas ja kunnossa, ainakin jos edelliseen omistajaa on uskominen.. Mutta siis jos oletettais että ei johdu kaasarista niin mistä lähen kattoo ja mikä letku nyt sit onkaa bensaletku jnejnejne. :lol: :lol:

Lähtee siis käyntiin kun laitan bensaa suoraa pyttyyn tulpanreiästä.
rkallio
Pyörä:
Baotian Fude Sport 50 -06, -EX- Yamaha DT 125RE -05, Kymco Quannon 125 -07
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
18.1.2014 1:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rkallio » 24.6.2014 19:58

Ja sitten toinen varmaan ihan helvetin tyhmä kysymys, mutta kokematon kun olen niin mikä toi punasella ympyröity osa on tossa pytyssä? Omassa pyörässä edellinen omistaja on sen jotenki ihmeellisesti patentoinu eikä siinä ole tota "oikeaa kantta"... Se patentti on vähän ruvennu pettämään ja pitäis siihe jotai kehittää mut helpottais nyt alkuu ku tietäis edes mikä toi on :lol: :nolo:
607789_full.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 24.6.2014 21:26

Ypvs akseli suojakansi, tiivistää kans samalla ettei lennä öljyt ja vuoda pakokaasua siitä.
PÄRPÄR