Yamaha DT viritys/tekniikka

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 25.6.2014 13:34

Kannattaako tuota ypvs:ää laittaa toimimaan jos akseli on hieman väljä, tai voiko sitä korjata muuten kuin vaihtamalla sen akselinkin? Nyt nimittäin löysin servon, joka on vm. '97 detsistä. Hintaa ei vielä tiedossa, joten katsotaan nyt yrittääkö myyjä pyytää siitä ylihintaa.

E: Mäntäkin näytti olevan kunnossa kuten odotinkin kun huhtikuussa vaihdettu ja siitä mäntäsetistä + pytyn porauksesta kuitti ja vanha mäntä todisteena.

Pitää vissiin hommata samalla uusi osa, siis se lätkä mihin ne vaijerit tulee kiinni sinne koppaan kun se jotenkin pääsee vähän pyörimään tyhjää ja muovi yhdestä kohtaa hieman halki, mutta sen ei luulisi kallis olevan..

Kannattaiskohan tuo akseli koittaa saada ulos jollain ihmeellä ja putsata samalla kun vaihtaa tiivisteet? :D Ihmeen hyviä kuvia sain lumian 5mp kameralla vaikka vähän kädet tärisi
http://i1355.photobucket.com/albums/q70 ... 1403703156
http://i1355.photobucket.com/albums/q70 ... 1403703160

Juu ja ei näyttäny ottavan mäntään kiinni, mutta ei se mikään hirveän iso rako kuitenkaan ollut. :)
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 25.6.2014 19:50

Karstanen ku mikä, ulos ja puhdistus. Putsaa samalla pakoaukko ja paisari kun sekin on kerta irti.

Tuosta akselin väljyydestä, saa korjattua uusimalla puslat (Merkkiliikkeestä 100e tai teettää koneistamolla ???e). En tiedä onko pidemmän päälle muuta haittaa kuin ärsyttävä ääni, mutta olisi varmaan hyvä korjata.

Ei sen akselin pitäiskään ottaa kiinni ennen kuin mäntä lähestyy 1,5mm ylikokoa.

Akselin irrotusohjeet:

1. Ketjujen puoleinen koppa auki ja muoviläppä vaijereineen irti.
2. Koppa irti.
3. Paisari irti ja paisarin puoleinen koppa irti.
4. Pihdeillä pidetään akselista kiinni ketjujen puolelta ja paisarin puolelta ruuvi auki.
5. Akselin puolikkaat tulevat omilta puoliltaan ulos. Älä tiputa pieniä tappeja. Mäntä YKK:hon niin ei tipu sylinteriin.


Ja vielä muihin aiheisiin. Kyllä jaksaa vielä tuo vanhus yllättää :)
Edellisellä tankillisella keskikulutus 4,2l/100km työmatka-ajosas. Uskon että saa vielä tuostakin alemmaks vähän rauhallisemmalla ajotavalla
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 25.6.2014 20:21

Ei se paisari enään irti ole, koska piti läjään laittaa, enkä kyllä edelleenkään saa sitä yhtä ruuvia auki niin en saa koppaa pois..
rkallio
Pyörä:
Baotian Fude Sport 50 -06, -EX- Yamaha DT 125RE -05, Kymco Quannon 125 -07
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
18.1.2014 1:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rkallio » 26.6.2014 2:45

Onko mahdollista että johtuisi siitä että ei lähde käyntiin kun tankissa on vain tilkka bensaa ja sekin about puoli vuotta seisonut paikallaan?

Edit. Siis koska lähtee käyntiin kun oon kokeillu laittaa uutta bensaa suoraan pyttyyn. Ja tänään ku vilkasin ni kyllä se näyttäs bensaaki saavan ni voiko tosiaan johtua vaan tosta että se bensa on seisonu..? :roll:
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 26.6.2014 4:24

Jos joku puol litraa bensaa istunu puol vuotta niin vaikuttaa aika paljokin käynnistymiseen, tyhjää tankki ja uuet bensat.

Millä kilsoilla näihin pitäs kytkinlevyjä vaihella? jotai 34.5tkm ajettu eikä oikein varmuutta, onko kertaakaan vaihettu, nyt pientä epäilystä kytkinlevyjen luistamisesta, ypvs säädössä, SPES putkisto, 32mm mikuni, 2.5tkm mäntä ja 13-48 välit. Vääntää hyvin alhaalta, kiertää hyvin, puristuksia on, piikki ei oikein repäise ja ekat 3 vaihetta lappaa läpi melko pikaseen, varsinki ykköne on pelkkä rykäsy, vitosella kelaa vajaa 100km/h, mutta kutosella jää johonkin 120km/h paikkeille.
Tuntuu siltä, että pikkuhiljaa ois vedot kadonnut. Hankala sanoa, että mistä johtuu kun vaihtanut kaasaria, putkistoa ja mäntää ajan kuluessa. :lol:
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 26.6.2014 16:14

Noniin Aiemmin oli Detsissä CDI:rikki ja se hoitui uudella cdi:llä ... mutta nyt viikon ajon jälkeen maksimi kiihytyksessä yhtäkkiä sammui :O hetken odottelin ja polkasin käyntiin ja hyvin tuntu toimivan ei vaan kiertäny loppuun asti vaan rupes sillee röpöttää yläkiekoilla.... No sitte ajoin vielä 15km ja rupes pätkii aika perhanasti ... lopulta sammu ja ei lähteny käyntiin puoleen tuntii... sitte pääsin kyllä kotiin ... sen jälkeen ei oo toiminu.. Menikö taas CDI ? :D
Kazzu97
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 27.6.2014 16:42

Miten takajarrusatula lähtee irti 06 X DT?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 27.6.2014 16:45

Akseli irti
toikka500
Liittynyt:
27.6.2014 17:38
Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut toikka500 » 27.6.2014 17:44

mikä voisi olla vikana kun itselläni on 08 dt 50 cc ja kipinä on täysin kadonnut ja olen käynnyt kaikki liitokset läpi ja sytytyspuola on uusittu niin mikä voisi olla vikana?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 27.6.2014 17:54

Laita tulppa paikoillee ja mee mopopuolelle.
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TV9559 » 28.6.2014 22:46

No nyt tuli ongelma tuon detsonin kanssa.. Huomasin tossa eilen että ylikuumenemisvalo syttyi kesken ajon ja kun pyörän pysäytti ja sammutti niin ilmeni että jäähdytysnestesäiliön korkki uupui ja nesteet kiehui.. No siitä saatiin pyörä vielä käyntiin ja kotia, mutta matkan aikana taas kuumeni, ja loppumatkan tuntui laiskemmalta.. Tänään kun oli tarkoitus laittaa pärrä käyntiin ja testailla vähäsen, niin eipä käynnistynytkään enää :itku: Tarkistettiin, tuleeko kipinää, saako bensaa, löytyykö imuvuotoja, ja myös varmuuden vuoksi männän kunto ja liikkuvuus eikä mitään poikkeavaa ollut. :O Silti ei lähde käyntiin vaikka työntäisi tai polkisi kuinka, missä voisi olla ongelman syy? :s
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 29.6.2014 12:30

voi juma teitä jästipäitä ku meette ilman nesteitä ajeleen :D mitä voit olettaa että käy herranjumala :D
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 29.6.2014 20:00

Onko mahollista, että 32mm Tm mikunilla, pipercrossilla, SPES putkistolla (aika alavääntönen) ja ypvs toiminassa olevassa -06 dt:ssä ois joku 370 pääsuutin? Nyt 330 ja edelleen aika vaalea tulppa kun kutosella kaasu pohjassa kiihyttää, katkasee kipinän ja kattoo tulpan. Ei se ainakaa kunnolla toimi, pintakaasulla tosin seokset ihan ok.
lareeee
Pyörä:
'** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
12.8.2012 21:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lareeee » 29.6.2014 22:11

Noniin aiempaan kysymykseeni en saanut vastausta ... mutta saako noita detsin CDI:boxeja muualtaku uutena ja mahdollisesti purkuosina? Ja voiko uuden mallin boksia käyttää , 99-02 mallin tilalle? Onko hintatietoa bokseista? :)
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 29.6.2014 23:19

Purkuosina,uutena ja ebaystä saa, itse maksoin 50 kyseistä laatikosta ja hyvi toimi, ei mene uuden mallisesta sen tunnistaa siitä että lähtee paljo enempi piuhoja sekä se on semmone pitkä ja ohut, tosin ovat aika kiven alla nuo CDI:it joten ebaystä tai fb sivuilta katselisin ensiksi.
PÄRPÄR