Yamaha DT viritys/tekniikka

Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 7.7.2014 18:00

Syylärin ilmauksesta tuskin on tässä tapauksessa kyse, jos heittää jäähdytysnesteet pihalle.
Kansi siellä vuotaa.

Kannentiivisteen varmaan vaihdoit, mutta kantta ei varmaan ole oikaistu..? Ja pultit tietty tiukkasit oikeassa järjestyksessä momenttiavaimella..?
¤SuZuKi¤
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 9.7.2014 0:00

Uskaltaako ruveta sovittelee 150 takakummia 2006 äxä detsiin
Kazzu97
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 9.7.2014 1:31

Mistä aineesta kannattaa tehdä lyhyemmät koiranluut?
Mistä vakiot on tehty?
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 9.7.2014 13:14

Itse tein lattaraudasta joka oli 1mm ohuempaa entä vakiot,
PÄRPÄR
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TV9559 » 9.7.2014 14:37

Mites tällaseen -07 Detsiin vaihetaan startin hiilet?
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 10.7.2014 0:13

Mikäköhän tässä ny taas on ku heittää vedet pihalle heti jos antaa rankempaa kaasukättä? Jos hölläilee ni ei tuu mitää pihalle. Kansiko mennyt vai mikäs vittu tän kans ny taas on? Ja kannentiiviste vaihdettu noin 1000km sitten männänvaihdon yhteydessä
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 10.7.2014 0:16

Tuohon sanoisin:
Maekine kirjoitti:Syylärin ilmauksesta tuskin on tässä tapauksessa kyse, jos heittää jäähdytysnesteet pihalle.
Kansi siellä vuotaa.

Kannentiivisteen varmaan vaihdoit, mutta kantta ei varmaan ole oikaistu..? Ja pultit tietty tiukkasit oikeassa järjestyksessä momenttiavaimella..?


Ellei sitten ylikuumene muuten.
Joonazz04
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04 Honda Monkey -84
Liittynyt:
21.7.2012 16:31
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazz04 » 11.7.2014 12:59

Kuinkas te olette lukinneet pa- säätimen laipan ylös?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 11.7.2014 13:48

Kuva

Numero 4 ja 5 kohdikkain ja sopiva pultti kiinni
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 11.7.2014 14:11

Mulla on sillein, että noista rööreistä mistä vaijerit tulee kopan sisään, on pistetty ruuvit joissa on mutterit, jotta saa säädettyä sopivaan asentoon sen akselin. Ne ruuvit sitten lukitsee laipan paikoilleen, joka taas estää myös akselia liikkumasta.

Omilla kokemuksilla voin sanoa, että ei kannata lukita auki. Nappaahan se piikin kivasti, mutta myös kuluttaa helvetisti ja vähän päälle, eikä pienilllä kierroksilla jaksa mennä --> hyytyy ylämäkeen :D

Tästä syystä servo tulossa ;)


Mitähän tuon jalan tappokatkasijan kanssa tekisi.. Nolotti eilen niin helvetisti kun olin kaupoilta lähdössä, kaikki tuijottaa mua ja tuo päättää stumpata kun heitän ykkösen silmään :roll:
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 11.7.2014 14:18

Revi helvettiin ja oikosulje/erota johdot toisistaan (En muista kummin piti olla, mutta helpostihan se selviää) tai osta purkuosista uus.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 11.7.2014 14:32

Kannattaa muuten tarkistaa sen säätimen liikkuminen kun kone on päällä, vaikka se pyöriskin täysin auki kun avainta kääntää, niin se ei tarkoita sitä, että tekisi niin kun kone on päällä. Itsellä ei mennyt yhtä auki kone päällä, mitä se meni avainta kääntäessä.
mirö16
Liittynyt:
1.1.2011 14:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirö16 » 11.7.2014 22:01

laiton tnää 170cc dt:n säätöihin teharille.no toimi hyvi ku testasin.pääsin n.8 kunnes kipinä katosi täysin missä vika?tulpan jo vaihdoin.savu ainakin nousi siitä mihin menee akulta ja startilta piuhat?Töihinki pitäs päästä :roll: jos jollain on sähköi nii voin ostaa pyörä on siis 06
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 13.7.2014 12:04

onko kaikkien vuosmallien detsien kytkinvaijerit samanlaisia? eli ku tarttisin uuden kytkin vaijerin ja ku ei meinaa löytyy 06 x detsii ni sopiiko r detsin vaijeri? ;)
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 13.7.2014 16:13

Itellä ainaki toimi ihan hyvin re ja x detsien vaijerit ja oli päälltäpäi katottuna iha samallaiset
PÄRPÄR