Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 18.8.2011 19:34

LaneKit kirjoitti:Tossaha tais olla toi sama phbh ku nasses, eli dellorton 5mm suutin käy. Noita käytetää pääsuuttimena phbg kassus, eli joka pv jonnelt varmaa löytyy ja ite tilasin moposportilta just pari pv sitte noita, tosin kokoja 44,46 ja 50. ;)

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 148670++02 Eli toi.

http://www.emc24.fi/images/webkuvat/mid ... 413-95.jpg

Ni ton näkönenkö tyhjäkäyntisuutin räsää pitäis mennä?
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut HeGee` » 18.8.2011 20:01

juu
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
Smuge
Liittynyt:
27.1.2011 21:10
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Smuge » 21.8.2011 21:14

Blacksmith kirjoitti:Mites ku laittaisin räsääni tyhjän vakioputken, kaasarisetin, ja jättäisin kurilaipan paikoilleen ni onko suurta tehoeroa vakioon ja jos laittaisinkin korotuspalan kurilaippaan muuttuuko tehot radikaalisti? ja mites ton bensan kulutus sit?



Itselläni oli tehtaan tyhjä putki paikallaan, 125 pääsuutin ja 70 tyhjäkäyntisuutin, ilmanputsarin reiät avattu ja kurilaippa paikallaan. Oli erittäin miellyttävä ajaa, satasen nappasi helposti. Suuri ero vakioon. Koropalan laitoin kurilaippaan, suoraan sanottuna ihan kura ajaa. Ei minkäänlaisia alavääntöjä. Vetää 5tonniin asti kohtalaisesti, sitten röpeltää suunnilleen 5k-7k välin ja nappaa piikin. En tiedä muista mutta itse en ainenkaan tykkää ajaa kurilaippa ylhäällä. Ravea suosittelen
selleri
Pyörä:
tunturi ss -82....Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen EXC 09!
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
4.8.2008 18:36
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut selleri » 22.8.2011 16:01

Smuge kirjoitti:
Blacksmith kirjoitti:Mites ku laittaisin räsääni tyhjän vakioputken, kaasarisetin, ja jättäisin kurilaipan paikoilleen ni onko suurta tehoeroa vakioon ja jos laittaisinkin korotuspalan kurilaippaan muuttuuko tehot radikaalisti? ja mites ton bensan kulutus sit?



Itselläni oli tehtaan tyhjä putki paikallaan, 125 pääsuutin ja 70 tyhjäkäyntisuutin, ilmanputsarin reiät avattu ja kurilaippa paikallaan. Oli erittäin miellyttävä ajaa, satasen nappasi helposti. Suuri ero vakioon. Koropalan laitoin kurilaippaan, suoraan sanottuna ihan kura ajaa. Ei minkäänlaisia alavääntöjä. Vetää 5tonniin asti kohtalaisesti, sitten röpeltää suunnilleen 5k-7k välin ja nappaa piikin. En tiedä muista mutta itse en ainenkaan tykkää ajaa kurilaippa ylhäällä. Ravea suosittelen

Totta! Sen mitä oon räsillä ajanu niin tollanen laippa ylhäällä wnb tt on ihan perseestä. Raven kanssa melkein mukava ajaa, mutta se tehokuoppa ärsyttää, jossa pyörä pätkii.
-Syyläri-
Pyörä:
Myynnissä
Paikkakunta:
Mahlu city
Liittynyt:
22.2.2009 18:52
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut -Syyläri- » 22.8.2011 17:45

jos jollain on myydä rave1:sen ehjä laippa ja vaijjeri niin pistäkää yv ;)
TSEK!!ILMOITUKSETTSEK!!
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 22.8.2011 20:34

joo, uskaltaaks ajaa kaasarin vakiosäädöil (115pääsuutin 62 tyhjäkäyntisuutin) vaik on tehtaan tyhjäputki kii? :|
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut LaneKit » 22.8.2011 20:39

Ei todellakaa uskalla, vaik en räsää omistakkaa. Aika todennäkösesti käy laihal ja leipasee.
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut löre » 22.8.2011 22:28

Jos tuota vhm:n korkeapuristeista kantta aikonee laittaa kiinni, onko tasapäinen mäntä välttämätön vai onko mitään väliä?
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 22.8.2011 22:43

löre kirjoitti:Jos tuota vhm:n korkeapuristeista kantta aikonee laittaa kiinni, onko tasapäinen mäntä välttämätön vai onko mitään väliä?
VHM:n tasalakikannen kanssa pitää olla tasalakinen mäntä. Dome-kannen kanssa kelpaa vakiomäntä (kupumäntä).

http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... _End_.html

RS125 VHM Racing Cylinder Head Flat Flat Top Piston Only (Tasalaki)
RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston (Vakiomäntä)
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut löre » 22.8.2011 23:11

Esajuppeli kirjoitti:
löre kirjoitti:Jos tuota vhm:n korkeapuristeista kantta aikonee laittaa kiinni, onko tasapäinen mäntä välttämätön vai onko mitään väliä?
VHM:n tasalakikannen kanssa pitää olla tasalakinen mäntä. Dome-kannen kanssa kelpaa vakiomäntä (kupumäntä).

http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... _End_.html

RS125 VHM Racing Cylinder Head Flat Flat Top Piston Only (Tasalaki)
RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston (Vakiomäntä)

Okei kiitoksia nopeasta selvennyksestä.
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
Spotti
Liittynyt:
15.9.2009 16:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Spotti » 25.8.2011 21:11

Jos jollain ois vforct myynnissä ni YV!! 8) JA vhm kanttaki sais tarjota, mielellän flät top :P
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut löre » 25.8.2011 23:16

Onko kellään kokemusta minkä verran eroa olisi perus TT:seen vaihtamalla boyesenin läpät, tai v-forcen tai 32-34mm kaasuttimen? Edes hiukan jos saisi pirteyttä ennen tehoaluetta. Entä onko noista vhm:n kansista apua tähän asiaan kun taitaa aika korkeapuristeisia olla jo valmiiksi. Arvostaisin jos joku viitsisi jakaa kokemuksiaan.
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 28.8.2011 12:22

millane homma on ton raven asennus? ja onko tuo isompi kaasutin aivan välttämätön jos laittais raven ja tyhjä putken?
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 28.8.2011 13:15

löre kirjoitti:Onko kellään kokemusta minkä verran eroa olisi perus TT:seen vaihtamalla boyesenin läpät, tai v-forcen tai 32-34mm kaasuttimen? Edes hiukan jos saisi pirteyttä ennen tehoaluetta. Entä onko noista vhm:n kansista apua tähän asiaan kun taitaa aika korkeapuristeisia olla jo valmiiksi. Arvostaisin jos joku viitsisi jakaa kokemuksiaan.
VHM:n standard-kannesta on hyötyä tähän asiaan. Sillä on enemmän puristuksia kuin flattop-kannella. Flattop- kannen idea on, että voidaan laittaa kevyempi, tasapäinen (ja yleensä myös vain yksirenkainen) = kierroksia.

Boyesenin läpistä on vähän hyötyä. Itse en ostaisi. V-Forceista on enemmän hyötyä.

Jos haluat tehoa ennen piikkiä, osta VHM:n standard-kansi. 32-34mm kaasarista on suurin hyöty 8000-10000rpm väleillä. V-Forcet kannattaa ostaa jos on rahaa.
Spotti
Liittynyt:
15.9.2009 16:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Spotti » 2.9.2011 19:53

Tuako toi 34mm paljonki vääntöä? Tällä hetkellä arrowi, rave 1 ja vforcet. Entä kierrosherkkyyttä?

Onkos kellään muute ollu vielä rotorkittiä rs:ässä? 8)