Piikkien sähköt ja ongelmat

-k4n1-
Paikkakunta:
Tampere / TSKM <3
Liittynyt:
2.12.2006 21:08

ViestiKirjoittanut -k4n1- » 26.6.2008 14:42

nyt iski ongelma kun piti dt:seen maskia vaihtaa. Noh, vanha maski irti ja uus maski esille. Siinä sit vähän aikaa sitä tutkailin ja pistin polttimon kiinni jne ja piti alkaa johtoja laitteleen kiinni. Kunnes huomasin että dt:stä lähtee jokaselle (parkki, pitkät sekä ajovalot) valolle oma + sekä - johto, ja uudessa maskissa on vain kolme tollasta uloketta mihin saa abikon naaraspäällä johtoja kiinni, kaksi menee suoraan lampun kannan päälle ja yksi tohon lampunkannan sivuun. Elikkä nyt haluaisin ohjeita miten liitän noi johdot että saan valot palamaan :P
|<#|F
Pyörä:
Tm smr 125 -08
Liittynyt:
29.10.2006 18:29

ViestiKirjoittanut |<#|F » 26.6.2008 16:38

Lyhyiden + johto polttimon kannan päällä menevääm liittimeen, samoin pitkien + johto siihe toiseen kannan päälle menevään liittimeen. Sitten pitkien ja lyhyiden miinus johdot lampun kannan sivuun pistät vaikka johdot yhteen.

Ja parkille on sitte varmaan oma polttimo johon parkin + johto ja - johto kiinni.

Tossa ny tollai kiirrellä selitettynä..
jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04
Re: rd

ViestiKirjoittanut jaqee » 26.6.2008 21:49

savolaenejones kirjoitti:moro, tietääkö kukaan mikä tuli yamaha rd hen.. oli päivällä kyänyssä.. nyt vain paukkuu putkessa ja ja antaa heikkoo kipinää.. mistähän se johtuu.. ei kai se ole sytytyspuola eikä cdi koska eihän se silloin antais ollenkaan kipinää (?) mikä vika, uusi tulppa ostettiin mut ei paljoon auttanut, hieman parani kipinä.. pystyykö joku auttamaan?

tulpan hattu paskane?
mik_ko
Pyörä:
Honda cr 125 -2002
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
8.5.2007 18:21

ViestiKirjoittanut mik_ko » 27.6.2008 14:46

aloin tossa vääntämään ledi vilkkuja taakse...
aiemmin oli ledivilkut eessä ja toimi ihan hyvin.
Nyt kun laitoin taaksekin ledit niin ei toimi enää ,vaan kaikki vilkut vaan palaa himmeästi eikä vilku.
missä vika?
pitääkö olla joku erillainen vilkkurele tms.?
:(
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 29.6.2008 12:57

Rupesin tossa ruuvaamaan uutta takavaloo kiinni, niin tuli tommonen johtopulma. Valosta löytyy 2x punanen, musta ja mustavalkonen johto. Pyörästä taas löytyy musta, punanen ja keltanen johto. Mitenkäs nämä menee yhteen, kun pyörässä on yks erivärinen? Tuleeko toi keltanen vaan mustavalkosiin kiinni vai?
http://www.motot.net/galleria/34102
Henkkis_
Liittynyt:
8.9.2005 21:32

ViestiKirjoittanut Henkkis_ » 29.6.2008 13:02

Pösötin kirjoitti:Rupesin tossa ruuvaamaan uutta takavaloo kiinni, niin tuli tommonen johtopulma. Valosta löytyy 2x punanen, musta ja mustavalkonen johto. Pyörästä taas löytyy musta, punanen ja keltanen johto. Mitenkäs nämä menee yhteen, kun pyörässä on yks erivärinen? Tuleeko toi keltanen vaan mustavalkosiin kiinni vai?

Vois olettaa että nuo valon punaset on miinus napoja. Sit musta ja mustavalkee on jarru ja normivaloja.
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 29.6.2008 13:11

Joo mutta vielä ku tietäs että mitkä johot mihinki tyrkkäsen :D Eijoo mitään hajua mitkä noista on jarruvalon ja mitkä miinuksia ym..?
Eli meneekö noi punaset punasiin ja mustat mustiin, entäs sit toi keltanen? Mustavalkosiin?
http://www.motot.net/galleria/34102
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 29.6.2008 18:56

Punainen on ainakin jarru. Loput menee kokeilemalla :D
jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 29.6.2008 22:32

yleinen muisti sääntö että Punenen on Plus ja Musta on Miinus eli P=P ja M=M. ettö siitä sitte nii
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 29.6.2008 22:47

Kaikissa lipoissa mitä tähän asti on asennettua tultu, on punainen ollut jarru. Parempi muisti sääntö on, että lämmin väri on + ja kylmä väri -. Tämäkään ei aina päde.
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 30.6.2008 19:39

Joo punanen vaikuttaa jarrulta, musta on tavanvalo ja mustavalkee ilmeisesti maadotus/miinus. Pyörän johot pitää kattoo vielä mittarilla nii tietää varmaks.
http://www.motot.net/galleria/34102
Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Terzon » 1.7.2008 18:36

Mikähän on kun ns125r olikohan tuo ny 88 vai 89vm niin ei lataa akkua ja etuvalo lamppu palaa menee rikki.. mistähän vois johtua? isoveli meinas että ku ei lataa akkua niin akku tyhjä niin se hajottais etuvalon?!?!? mut hyviä keinoja ja konsteja otetaan vastaan
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut WPWW » 1.7.2008 21:30

Akku voi olla niin kuollut ettei lataannu. Ostappa uusi akku. Etuvaloa se tuskin rikottaa.
Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Terzon » 1.7.2008 22:49

uusi akku ostettu viime kesänä ja teki samaa. pyörä ollu seisonnas muutaman vuoden mutta silti vähän pyöritty pihas ja käynnistelty että pysyy paikat hyvänä... mutta kyllä tuo akku lataantui ainakin ku laturilla sitä latasin hetken.. ja ny on kyl tän yön lataukses tallis.
Konemies
Pyörä:
Ei ole :(
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
3.4.2006 16:43

ViestiKirjoittanut Konemies » 3.7.2008 12:20

Mitä vaikuttaa sytytystulpassa häiriönpoistaja? Jos sellaista suositellaan, kannattaako käyttää tulppaa, jossa sitä ei ole? (Jos ei vaikka saa mistään häiriönpoistajallista tulppaa riittävän äkkiä.)

Kiitos jo etukäteen.
Kun mopo pysyy koossa nippusiteillä ja sähköteipillä, on jotain pielessä.