2T viritys ja tekniikka

niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 16.3.2009 23:05

nuppi_ kirjoitti:
MR Bomber kirjoitti:Kyselisin sellasta että mitkä säädöt ois hyvät ku laittaa -06 vm hussen TT? Jos laittaa suuttimeksi 120-130, säätää öljypumpusta seosta rikkaammalle (ohjekirjassa oli että virtausmäärä lisääntyy kääntämällä säätöruuvia vastapäivään). Ja onkos tua pakollista säätää neula rikkaammalle, alimpaan loveen? Kertokaa te kellä on -06 Hasse TT, että minkälaisia säätöjä teillä on. Onko pelannut miten niillä säädöillä, leikannu tai ym. vastaavaa…

Jos sää laitat neulan alimpaan nii seos on kaiken laihimillaan (ilmaa virtaa eniten) mutta kaasarin säätö on pyörissä yksilöllistä ja siihen on ihan wikissä ohjeet, ei oo pakko mutta vaikuttaa pyörän ajettavuuteen ja käyttäytymiseen.

Ilman määrään neula ei kyllä vaikuta mitenkään. ;)
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 16.3.2009 23:47

nuppi_ kirjoitti:Tulipahan tässä mieleen, kun huoltokirjassa puhutaan kytkinlevyjen tarkistamisesta, eli mitä vikoja kytkinlevyistä pitäisi etsiä ja mitä säätämistä asetelmassa on? Mahdollista linkkiä tai lyhyt selostus, kiitos.


Että paljonko niissä on vielä pintaa jäljellä levyissä ja kuinka pitkät jouset on vrt. alkuperäset (muistaakseni sai olla 80% alkuperäsistä??). Ohjekirjassa on varmaan jotain lukemia paljonko levyissä pitää olla pintaa ja kuinka pitkät kytkinjouset pitää olla.
Fiftystelija
Liittynyt:
13.9.2005 21:44

ViestiKirjoittanut Fiftystelija » 17.4.2009 0:13

Eli tässä olis suunnitteilla pikku piristystä räsään pienellä budjektilla:

TT-putki, TT-putsari, 125 suutin 70tk suutin, hyppylanka, tulppa ja sitten tämä rave laipan korotus : http://www.motot.net/talli/68861

Tietoa mitenköhän tämmöinen paketti toimis?
Larzes
Liittynyt:
2.6.2006 20:30

ViestiKirjoittanut Larzes » 18.4.2009 16:21

Tuolla kurilaipan korotuspalalla saat vain huonot alaväännöt ja jäätävän bensankulukuksen :D
Mitä merkkiä poltat?
-No Pirelliä tietenkin!
teppo-
Pyörä:
Yamaha dt, monkey och romusai ;)
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
14.10.2006 17:32

ViestiKirjoittanut teppo- » 18.4.2009 18:55

Miten on, toimiiko milläläilla nämä pakoputken lömpörullat? Vissiin jotenki lämmittää pakokoaasua jne. Onko vaikutusta 125 pärrässä? Lähinnä ulkonäköä tois ja vähän suojais jalkoja.
proffa
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
23.9.2005 12:23

ViestiKirjoittanut proffa » 20.4.2009 21:21

mahtaakohan pieni kuutio tilavuuden lisäys vaikuttaa hirveästi meinaa kantta nostamalla. eikäs sen ainakin teoriassa tulis toimia vahvemmalla tulpalla ja pidentämällä vähän virtauksien aukiolo aikaa?? vai oonko ymmärtäny täysin väärin
Keula ilmaan ettei tuu turhii kilometrei mittariin
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 20.4.2009 21:47

proffa kirjoitti:mahtaakohan pieni kuutio tilavuuden lisäys vaikuttaa hirveästi meinaa kantta nostamalla. eikäs sen ainakin teoriassa tulis toimia vahvemmalla tulpalla ja pidentämällä vähän virtauksien aukiolo aikaa?? vai oonko ymmärtäny täysin väärin


Elikkä siis kannen alle palaa ja kuutiot nousee..? :P
Ei se ihan niin mene. Sylinteritilavuuteen ei oteta palotilaa mukaan. Sylinteritilavuuteen vaikuttaa iskunpituus ja männänpään pinta-ala eikä mikään muu. Niinpä kantta nostamalla ei saa isonnettua moottoria.

teppo- kirjoitti:Miten on, toimiiko milläläilla nämä pakoputken lömpörullat? Vissiin jotenki lämmittää pakokoaasua jne. Onko vaikutusta 125 pärrässä? Lähinnä ulkonäköä tois ja vähän suojais jalkoja.

...Tä..?
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 21.4.2009 9:16

^ tällä kannen nostolla vaikutetaan vain puristus suhteesen. kuutiotilavuus pysyy samana.

http://minimotoracing.fi/moottori.html täätä tarkotit ?

Daytona Thermo Protect
- Thermo Protect nauha kierretään pakoputken ympärille. Pakokaasut virtaavat tehokkaammin ja samalla suojaat ajohousujasi. Tällä hetkellä saatavana ainoastaan mustana ja 25mm leveänä, pituus 4,5metriä

hinta: 39 €'
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 21.4.2009 17:08

Jäärata vehkeissä useesti näkee. Kadulla aika turha. Ellei hifistele ja vehkeessä on turbo.
Tai saattaahan se imuilmaa kylmentää kun ei pakari hohkaa vieressä :D
Mokuli
Pyörä:
DT 125R 200cc köyhän miehen kisaenska
Paikkakunta:
Teuva
Liittynyt:
22.5.2007 15:34

ViestiKirjoittanut Mokuli » 21.4.2009 17:50

Pakokaasujen lämmöt nousee ja samalla tavallaan muuttaa putken mitoitusta -> tehoalue muuttuu/siirtyy. Ei välttämättä hyvään suuntaan. Mopojen proviripuolella on lisää aiheesta.
Hannes10
Liittynyt:
29.12.2006 19:03
keppi?

ViestiKirjoittanut Hannes10 » 23.4.2009 21:35

Miten tota tessua (-91) kannattais viritellä kun ei noita tehareita ole. En paljo kato asioista tiedä. Mahdollisimman vähällä rahalla. :nörtti: :eek:
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 24.4.2009 8:31

Hannes10 kirjoitti:Miten tota tessua (-91) kannattais viritellä kun ei noita tehareita ole. En paljo kato asioista tiedä. Mahdollisimman vähällä rahalla. :nörtti: :eek:
Vakioputkea tyhjäksi, vapaasti virtaavaa äänenvaimenninta, isompaa kaasaria yms. löytyyhän näitä. Voihan siihen sovitella teharin jonkin muun pyörän putkesta.
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 24.4.2009 14:03

Hannes10 kirjoitti:Miten tota tessua (-91) kannattais viritellä kun ei noita tehareita ole. En paljo kato asioista tiedä. Mahdollisimman vähällä rahalla. :nörtti: :eek:
Sovella rgf:n virityksiä http://www.motot.net/wiki/Suzuki_RG125F
Jatketaan aiheesta tuolla: viewtopic.php?f=12&t=71269
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
ZetaÄs
Liittynyt:
29.3.2007 19:41

ViestiKirjoittanut ZetaÄs » 24.4.2009 15:32

Tossa oli puhetta pa säätimettä ajosta. Itel oli hetkellisest hussesta (125sm) patentoitu laippa yläasentoon ku ne vaijerit oli katkennu ja ajoin sillä jonku kuukauden.

En huomannut ajossa paljoakaan eroa, ainoa että se tosiaan herää matalemmilta kierroksilta hitaammin. Tankilla ei huomannut eroja, ehkä jotain 0.5 litran heittoja oli, mutta vedin mä sillä 6,5l / 100km ilman pa säädintäkin. En sitten tiedä miten olisi yläkierroksisemmalla putkella ollut, itellä oli TT putki. Eriasia sitten jos olisi pitemmät välit ollu. (Ittel 13-46)
Moi
Rigellion
Pyörä:
Yamaha Dt 125r, Dt 50x, Solifer SM80
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
5.10.2008 12:23

ViestiKirjoittanut Rigellion » 24.4.2009 16:15

Hannes10 kirjoitti:Miten tota tessua (-91) kannattais viritellä kun ei noita tehareita ole. En paljo kato asioista tiedä. Mahdollisimman vähällä rahalla. :nörtti: :eek:

Ja eikös tuolta moposportilta saane teharia tessuun (gianelli)
Oli tais vielä 50e ku normaalisti makso 100e tessuun ;)