Kannen laskemisen saa katsottua vaikka sinitarralla tai muovailuvahalla joka laitetaan männän päälle, sen jälkeen pyöräytetään konetta ja mitataan muovailuvahasta paljonko jää männän ja venttiililautasen väliin tilaa. Jos päätyy kannen laskemiseen niin voi olla että joutuu tekemään mäntään kolot venttiileille, jos männässä on siihen varaa. Paras ratkaisu olisi korkeapuristemäntä, silloin ei tarvitse tehdä mitään pysyviä muutoksia koneeseen, tuohon tuskin sellaista löytyy.
Kannen "avarrus" taas on aivan eri asia kun kannen laskeminen ja siihen ei ole muuta ohjesääntöä kun älä pörrää kanavia puhki... Tärkeää ei ole se miten suuriksi saa imu ja pakokanavat tehtyä, vaan niiden oikea muoto. Ei ole mitään järkeä lähteä summassa pörräämään tavaraa pois kanavista koska silloin voi tehot jopa laskeä, ei se koko vaan oikea muoto että saadaan virtaukset optimaalisiksi.
Vauhtipyörän ja pyörivien massojen painolla ei ole mitään tekemistä tehojen eikä väännön kanssa joten kumpikaan ei muutu vaikka lisäät tai vähennät vauhtipyörän massaa. Massojen muuttaminen vaikuttaa ainoastaan kierrosherkkyyteen niin hyvässä kun pahassa.