tk97 kirjoitti:Minkäskokosia suuttia olette käyttäneet 180cc kera. Täyskaasulla kun ei pääse edes ajamaan kun rupeaa hyytymään noin 2 sekunnivälein. Tällä hetkellä 147,5ps ja 42 tk, Tulppa vitivalkoinen, ei taida uskaltaa ajaa vielä. Kannaataako ostaa suoraan lähemmäs 160, 180 vai 190, entäs tk? Tuntui vähän ettei olisi ollut meilkein yhtään vetoa alhaalla.
Nelari on siitä hauska säädettävä että monesti liian laiha ja liian rikas seos oireilee samalla tavalla, eikä nykyisillä bensoilla kannata liikaa tuijottaa tulpan väriin. Kokeile lakuun 1-2 pykälää pienempää pääsuutinta, jos meni huonompaan suuntaan niin sitten 1-2 pykälää suurempi suutin joiden toimivuutta hieman epäilen pelkällä 180 pytyllä, noi sun ehdottamat suuttimet on aivan liian isoja.
TK-suutin on ihan hyvä, 40 on hyvä lähtökohta ja muistetaan että tk suutin vaikuttaa vain ja ainoastaan pintakaasun alueella eli alle 1/4 kaasulla.
Muistetaan edelleen että liian rikkaalla seoksella tapetaan moottorin tehot, ei se kulje yhtään kovempaa, eikä kiihdy paremmin jos moottorille syötetään liikaa bensaa. Tästä syystä kun haetaan huipputehoja niin tulpan väristä ei kannata alkaa katselemaan seoksia, kun oikeat seokset on löytyneet niin moottori toimii kaikilla kierrosalueilla moitteetta.
Toki kaikenlaista voi kokeilla mutta nämä moottorit on samoja pyörän merkistä riippumatta, pienet erot tulee putkistosta ja ilmansuodattimista. Niillä ei kuitenkaan saada suuttimien osalta kuin 1-2 koon eroja. Näitä on testailtu useamman toimesta ja toimivat suuttimet on löydetty. Jos ilmotetuilla suuttimilla kaasaria ei saa säätöihin niin silloin jotain on vialla tai tehty eri tavalla kun muilla. Etusivulla olevia ohjeita ei kannata lukea, voi mennä seosten säätäminen liian helpoksi