Valoista (xenon)...

_RoTaX_
Pyörä:
derbi extreme, suzuki s1, tuntureita 3kpl
Liittynyt:
4.11.2006 11:18

ViestiKirjoittanut _RoTaX_ » 4.1.2010 20:18

no sitten en saa kelkkaan :lol: mutta mitenkä kyntkentä derbissä? ei anna jännitettä tyhjäkäynnillä riittävästi edes halogeenin täysillä polttamiseen vaikka onkin akku. kysyn vaikka mopoille alue ei olekkaan
"i live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters. for those 10 seconds or less I´m free."
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 4.1.2010 20:50

_RoTaX_ kirjoitti:no sitten en saa kelkkaan :lol: mutta mitenkä kyntkentä derbissä? ei anna jännitettä tyhjäkäynnillä riittävästi edes halogeenin täysillä polttamiseen vaikka onkin akku. kysyn vaikka mopoille alue ei olekkaan

Akku ei mopo-Derbin vakiosähköissä liitykään etuvalon polttamiseen mitenkään, vaan tulee suoraan magneetolta (tietenki jännitteensäätimen kautta). Eli xenonit laitat siis akulta.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
_RoTaX_
Pyörä:
derbi extreme, suzuki s1, tuntureita 3kpl
Liittynyt:
4.11.2006 11:18

ViestiKirjoittanut _RoTaX_ » 4.1.2010 21:08

pitääköhän laittaa isompi akku kun on tuon 5ah akku tällä hetkellä?
"i live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters. for those 10 seconds or less I´m free."
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 4.1.2010 22:23

_RoTaX_ kirjoitti:pitääköhän laittaa isompi akku kun on tuon 5ah akku tällä hetkellä?

Mitä nyt muutaman tapauksen kuullu täällä, ettei ole riittänyt magneetto tuottamaan tarpeeksi virtaa, että jaksaisi ladata akkua kun sitä kuormitetaan. Akku siis tyhjenee noin puolentunnin-tunnin xenonien kanssa ajon jälkeen.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
seeimu
Pyörä:
250 nelkku Temmeli
Liittynyt:
13.4.2009 19:29

ViestiKirjoittanut seeimu » 5.1.2010 20:50

_RoTaX_ kirjoitti:pitääköhän laittaa isompi akku kun on tuon 5ah akku tällä hetkellä?


jossain foorumilla luki, että jos lataus yms. toimii oikein niin 1.5ah akku riittää xenonille :P
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 5.1.2010 22:47

miten laittomia nää siis on? onko kukaan jääny kiinni? mitä sanktioo tuli?
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
Kimmog
Pyörä:
Husqvarna 125sm
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
4.4.2008 23:37

ViestiKirjoittanut Kimmog » 5.1.2010 22:59

Tocardo kirjoitti:miten laittomia nää siis on? onko kukaan jääny kiinni? mitä sanktioo tuli?

Ei oo laittomia jos on e-hyväksytty ja käyny katsastusasemalla muuttamassa papereihin, ja harva käy sen tekemässä, ei näistä helpolla kiinni jää.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 5.1.2010 23:33

kimmog kirjoitti:Ei oo laittomia jos on e-hyväksytty ja käyny katsastusasemalla muuttamassa papereihin, ja harva käy sen tekemässä, ei näistä helpolla kiinni jää.

Eikös valoumpiokin pidä olla hyväksytty xenoneita varten, että saa lailliseksi.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Kimmog
Pyörä:
Husqvarna 125sm
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
4.4.2008 23:37

ViestiKirjoittanut Kimmog » 5.1.2010 23:42

joo, mut oletinki jo että se on ku moni laittaa vakioumpioon ;)
seeimu
Pyörä:
250 nelkku Temmeli
Liittynyt:
13.4.2009 19:29

ViestiKirjoittanut seeimu » 6.1.2010 0:48

joo siis ei poliisit varmaan mitään sano, kuhan on valot suunnattu hyvin ettei ne näytä liian ylös/ häikäse vastaan tulevaa pahasti :P
Wiibo
Pyörä:
husse sms
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
25.3.2007 20:57

ViestiKirjoittanut Wiibo » 6.1.2010 2:50

kimmog kirjoitti:joo, mut oletinki jo että se on ku moni laittaa vakioumpioon ;)

Eihän se vakioumpio varmaan hirveen monessa ole xenoneille hyväksytty? Autoissahan pitää olla ajovalojen pesimet ja automaattinen suuntaus ton hyväksytyn umpion lisäks, tiiä siiten päteekö kakspyöräsiin?
35mm mikuni, boyesen rad valve, hgs sp.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 6.1.2010 13:16

Wiibo kirjoitti:
kimmog kirjoitti:joo, mut oletinki jo että se on ku moni laittaa vakioumpioon ;)

Eihän se vakioumpio varmaan hirveen monessa ole xenoneille hyväksytty? Autoissahan pitää olla ajovalojen pesimet ja automaattinen suuntaus ton hyväksytyn umpion lisäks, tiiä siiten päteekö kakspyöräsiin?

Sen verran ainakin pitää olla, että löytyy se merkintä (DC lähivalo, DR kaukovalo, DCR molemmat) xenon-hyväksynnästä umpiossa. Voin lyödä vetoa, ettei niitä löydy kuin uusimmista isoista motskareista, joissa on vakiona jo xenonit. Kiinnijääminen, noh, ehkä niitä poliiseja kiinnostaa kumminkin tehot, vilkut, jarrut, kilvenkulmat kuin se, millä kaasulla niitä valoja poltetaan.
Tarkista kampiakselin stefa.
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30

ViestiKirjoittanut TooByAas » 8.1.2010 19:57

SuperMursu kirjoitti:
pettuu kirjoitti:Eli nyt on laitettu omaan Aprilia mx:ään xenon kit ,jossa pitkät ja lyhyet toimivat releen kautta,joka säätelee polttimon liikettä. Ainoa ongelma on ,että xenonit sammuvat lyhyillä valoilla... Eli pitkät toimii moitteetta ,mutta heti kun vaihtaa lyhyet niin polttimo sammuu. Polttimo kyllä liikahtaa lyhyien asentoon ,mutta palaminen loppuu. Missä voisi olla vika? Kaikki pitäis tietääkseen olla oikein asennettu.



Kokeile vaihtaa virtajohtojen paikkaa. Itselläni oli juuri samatilanne ja nyt pitkillä palaa lyhyet ja lyhysillä pitkät toi on yksinkertaisin, mutta jos haluut että ne pelaa oikeen nii joutuu laittaa vastuksen jompaan kumpaa johtoon että se saa kuormitusta ja sitte pitäs toimia normaalisti.

Ittellä nyt niin että ku vaihtaa pitkät päälle nii polttimo sammuu. Rele ainakin napsahtaa mutta polttimosta en tiedä liikkuuko. Niin saako tuon korjattua vaikka 160 ohmisella vastuksella jonka laittaa siihen toiseen releltä polttimoon menevään johtoon?
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Knapsu
Pyörä:
Yamaha Dt 125 RE -06
Liittynyt:
27.4.2008 14:00

ViestiKirjoittanut Knapsu » 15.1.2010 10:44

Mites kun olen ajatellut ostaa tuohon dt:seen xenonit niin toimivatko ne ilman että pitää alkaa tuon akun kanssa värkkäämään? Voik tulla muita ongelmia kuin tuo akku?

http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... %C3%A4n%22
In finland we have this thing called "reilu meininki".
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 15.1.2010 13:18

Knapsu kirjoitti:Mites kun olen ajatellut ostaa tuohon dt:seen xenonit niin toimivatko ne ilman että pitää alkaa tuon akun kanssa värkkäämään? Voik tulla muita ongelmia kuin tuo akku?

Xenonit kaipaa tasavirtaa, eli akultahan sitä saa.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.