Rotax 122 ja 123

huikka
Pyörä:
BOMBER Suzuki 6*125cc i/ö
Paikkakunta:
Ulvsby
Liittynyt:
23.8.2007 18:13

ViestiKirjoittanut huikka » 16.7.2010 20:03

Kessi9 kirjoitti:Kyselenpä nyt täälläkin.

Imuvuotoa on mulle tarjottu viaksi kun tahtoo booata alle 3k ja liikkeelle ei pääse ennen kuin kytkin on kulunut "hieman", eli hirveellä luistatuksella. Vapaalla jos lyö lämää vähän alle puol kaasuun ja siitä etiäpäin niin booaa ja sammuu. Vaihdettu jo kaasaria ja ilmanputsaria. Eipä se imase kyllä imukaulastakaan ilmaa, tiivistin uudelleen sen eikä auttanut.

Tunteeko/kuuleeko imuvuodon? Kuuluuko jostain omanlainen "imuääni"? Mistä kaikkialta väliköstä se voi imasta sitä ilmaa? Ja mikä on tuo kokeilutemppu, että sen saa crceellä selville jotenkin?

Startti pilottia ruiskit imukalaan/muuhun mahdolliseen vuotokohtaan, niin varmasti huomaat, kun vuoto löytyy
Don't drink and drive,just smoke and fly

Purkuosat 125cc--->
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 16.7.2010 21:05

Mulla oli sama. Ensin toimi ihan hyvin, mut kevään tullessa ja kelien lämmetellä alko alhaalta booaa enemmän ja enemmän. Lopulta ei meinannu lähtee millään käyntiin ja saati siittä liikkeelle.. Ryyppy päällä ei booannu mutt röpäs vaan pimeesti. Booaako sulla ryypyllä? Itellä autto se, kun porasin TK suuttimien läpi millin terällä (70-->100). Ja pyörähän on TT. Näis apikois on vähän sellasta tyyppivikaa että booaa alhaalta. Mut samalla joutuu pienentää pääsuutinta ku röpäs taas ylhäällä, 125-->115, kun ei sitä tyhjäkäynti suutinta mikään tuki, eli täyskaasullakin sieltä tulee enemmän bensaa. ;)
janne_87
Liittynyt:
21.7.2010 17:58
mäntä

ViestiKirjoittanut janne_87 » 25.7.2010 15:32

minkä kokoinen mäntä menee rotax 123 koneeseen joka on af-1vm94 pyörässä ja pjme:ltä olisin tilaamassa mitä merkkiä suosittelette
viltsu123
Liittynyt:
9.4.2008 22:11
aprillia ei lataa akkua

ViestiKirjoittanut viltsu123 » 25.7.2010 21:53

mikähän vois olla vikana ku ei RÄSÄ lataa akkua ja polttaa polttimot? olisko jännitteen säätäjä paskana? välillä mittaristosta katoo kaikki virta ja RÄSÄ rupee pätkii?????
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 25.7.2010 22:23

janne_87 kirjoitti:minkä kokoinen mäntä menee rotax 123 koneeseen joka on af-1vm94 pyörässä ja pjme:ltä olisin tilaamassa mitä merkkiä suosittelette


Selviää vain pytyn aukasemalla ja katsomalla. Wiseco, prox ja vertex ajaa varmasti asiansa. ;)
volvomies760
Liittynyt:
1.11.2009 22:56

ViestiKirjoittanut volvomies760 » 28.7.2010 9:08

Näyttää ja tuntuu että af1 saa liikaa tuorevoiteluöljyä koska sitä menee paljon enemmän kuin toisessa samanlaisessa pyörässäni. Ja kyllähän se tuo savuttaakin enemmän eli kuuluuko sitä säätää sieltä ruuvista mikä menee öljypumpulle? vai onko muita mahdollisuuksia sillä se säätöruuvi on poikki ja siitä se homma ei etene ilman että pääsee helpolla.
Toinen kysymys: Jos pytyssä on pien naarmu et sen tuntee sormella siinä niin haittaako se paljonkin,kuitenkin uusi mäntä tulossa nakkilasta siihen.
KesämiesS
Liittynyt:
23.4.2009 19:27

ViestiKirjoittanut KesämiesS » 4.8.2010 22:55

mikähän tuli räsään, kun meni kytkin ihan löysäksi, kun kytkinkahvasta puristaa? Kyllästyin tänään kun kytkin vähän luisteli ja ei irroittanut kunnolla ja säädin välystä kuten neuvottiin tuossa oppaassa mikä mukana tulee. Kytkin rupesi toimimaan väärinpäin eli irrotti tavallisesti ja kun kahvasta veti niin tuli veto ja sitten jämähti kokokaan, että irrotti kokoajan. Loppujen lopuksi jokin naksahti ja nyt kiristysruuvi ja mutteri pyörii tyhjää, eikä jää painelevyyn kiinni. Kokemusta ei ole kuin mopojen kytkimistä jonkin verran, mutta tämä meni kyllä yli hilseen.
Juustus
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R -04
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
30.7.2008 1:03

ViestiKirjoittanut Juustus » 5.8.2010 11:16

KesämiesS kirjoitti:mikähän tuli räsään, kun meni kytkin ihan löysäksi, kun kytkinkahvasta puristaa? Kyllästyin tänään kun kytkin vähän luisteli ja ei irroittanut kunnolla ja säädin välystä kuten neuvottiin tuossa oppaassa mikä mukana tulee. Kytkin rupesi toimimaan väärinpäin eli irrotti tavallisesti ja kun kahvasta veti niin tuli veto ja sitten jämähti kokokaan, että irrotti kokoajan. Loppujen lopuksi jokin naksahti ja nyt kiristysruuvi ja mutteri pyörii tyhjää, eikä jää painelevyyn kiinni. Kokemusta ei ole kuin mopojen kytkimistä jonkin verran, mutta tämä meni kyllä yli hilseen.


Veikkaan kytkimen painelaakerin pettäneen.
Kuvia uusista ja vanhoista ajopeleistä: Gilera SMT, Aprilia MX 125 ja CBR 600
KesämiesS
Liittynyt:
23.4.2009 19:27

ViestiKirjoittanut KesämiesS » 6.8.2010 19:32

Pitääkö jäähdytysnesteet laskea pois ennen kuin avaa kytkinpuolen? Vanhan mallin RS on. :roll:
torsoo
Liittynyt:
14.6.2010 11:58

ViestiKirjoittanut torsoo » 6.8.2010 20:13

Semmonen ongelma ku katos kipinä jonnekkin. Koitettu on uutta tulppaa nii mistä seuraavaks kannattais lähtee vikaa etsimään?
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 7.8.2010 20:10

KesämiesS kirjoitti:Pitääkö jäähdytysnesteet laskea pois ennen kuin avaa kytkinpuolen? Vanhan mallin RS on. :roll:


Juu mielellään, muuten ne laskaeuttuu ittestään.. :)
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 8.8.2010 13:13

Baw33 kirjoitti:
KesämiesS kirjoitti:Pitääkö jäähdytysnesteet laskea pois ennen kuin avaa kytkinpuolen? Vanhan mallin RS on. :roll:


Juu mielellään, muuten ne laskaeuttuu ittestään.. :)


Lol aprilia rs topicissa sanottiin et ei tarvii ku nesteet kiertää vaa pytyssä : DD

ite en tiä kyl kumpi on totta = )
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 8.8.2010 14:49

makke1000 kirjoitti:
Baw33 kirjoitti:
KesämiesS kirjoitti:Pitääkö jäähdytysnesteet laskea pois ennen kuin avaa kytkinpuolen? Vanhan mallin RS on. :roll:


Juu mielellään, muuten ne laskaeuttuu ittestään.. :)


Lol aprilia rs topicissa sanottiin et ei tarvii ku nesteet kiertää vaa pytyssä : DD

ite en tiä kyl kumpi on totta = )

No pumpun kauttahan ne kiertää, jos ottaa koko kytkinpuolen irti niin pakkohan ne sillo ottaa.
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
torsoo
Liittynyt:
14.6.2010 11:58

ViestiKirjoittanut torsoo » 8.8.2010 15:54

Millasissa lämmöissä ton jäähdytysnesteen tulis olla normaaliajossa?
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37

ViestiKirjoittanut HeGee` » 8.8.2010 17:06

torsoo kirjoitti:Millasissa lämmöissä ton jäähdytysnesteen tulis olla normaaliajossa?

jossain 80c kun pysyy niin on ok
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.