4t yleinen viritys/tekniikka

arpo
Liittynyt:
8.11.2011 18:48
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut arpo » 4.2.2012 0:36

Mietein tässä vaan et saisko yamaha yzf r 125 lisää tehoja jos nostais bensanpainetta? :D
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut miiggz » 7.2.2012 17:58

Kertokoos joku että mikä tossa piikkisessä 4-t husussa on kun ajaa täyskaasulla hetken aikaa ja sitten alkaa röpeltämään/blopottamaan, sen seurauksena hyytyy ja täytyy hetke paikallaa olla ja sen jälkeen lähteä liikkeelle niin toimii normaalisti. Meneekös tossa venat mahdollisesti sekaisin vai mistä voisi johtua?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 7.2.2012 21:31

Kaasari alkaa jäätämään tai tankin korvausilma tukossa?
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut miiggz » 7.2.2012 21:46

Pieni lisäys kysymykseeni että tuota tapahtuu kesällä, talven husse on tallissa ollut :) ja tankinkorkin letku on kyllä ihan avonaisena ollut.
UddeMP
Liittynyt:
5.4.2011 18:47
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut UddeMP » 21.2.2012 19:58

Olis jääny ylimääräseksi talliin vielä tommonen 150cm³ sarja YBR:n koneeseen. Pytys on vakiovalumerkit hämäykseksi (123cm³ etc.)
-MankiBomber-
Pyörä:
Yamaha WR 125 , Honda Monkey 1992
Liittynyt:
5.2.2011 10:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -MankiBomber- » 28.2.2012 21:11

mites sais jammu WeeRan kulkee paremmi?
tehari
lyhkäsemmät välit?

tuoko yhtään tehoa: http://www.power-commander-shop.com/010 ... -125-X.htm

muita mielellään halpoja viritys keinoja?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Gogge » 28.2.2012 21:34

Vakio välit on parhaat vakio pytyllä. Tehari tuo tehoa vaan power commanderin kanssa oikein säädettynä, mutta tehon lisäys on pientä. Isompi pytty lisää vääntöö ja kiihtyvyyttä, pitemmil väleil pääsee vähä kovempaa sen kanssa. Ei 4t kevarista saa tehoja järkevästi ja halvalla irti, 2t on sitä varten.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
leXXo
Pyörä:
Projekti -07 Xtreme
Liittynyt:
3.5.2009 19:38
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut leXXo » 1.3.2012 20:03

Gogge kirjoitti:Vakio_välit on parhaat vakio_pytyllä. Tehari tuo tehoa vaan power commanderin kanssa oikein säädettynä, mutta tehon lisäys on pientä. Isompi pytty lisää vääntöö ja kiihtyvyyttä, pitemmil väleil pääsee vähä kovempaa sen kanssa. Ei 4t kevarista saa tehoja järkevästi ja halvalla irti, 2t on sitä varten.

Mitä nyt vittua hessu? Ei muuten todellakaan ole, WR ei vedä edes kutosvaihdetta vakioväleillä, niitä on pakko lyhentää jo ajomukavuuden kannalta, ei nimittäin ole mukavaa se että vitosella mennää kovempaa kuin kutosella. Ja kyllä on melkoista mutua tuokin ettei muka huiput nousisi isommalla pytyllä.
PS. 2-TAHTI PARAS :D JA ES :D

-MankiBomber- kirjoitti:mites sais jammu WeeRan kulkee paremmi?
tehari
lyhkäsemmät välit?

tuoko yhtään tehoa: http://www.power-commander-shop.com/010 ... -125-X.htm

muita mielellään halpoja viritys keinoja?

Tehari laskee huippuja, sillä WR alkaa käymään laihalla. Lyhkäisemmät välit auttaa oikeasti. PCllä et tee mitään, teharin kanssa tehot nousevat konin tai pari, ei kumminkaan persdynossa mitenkään tuntuvasti.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/90170
Viripalikkaa Terpiin!
Ostetaan ajokuntoinen mopo kuin mopo 150e!
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 1.3.2012 20:22

leXXo kirjoitti:Tehari laskee huippuja, sillä WR alkaa käymään laihalla. Lyhkäisemmät välit auttaa oikeasti. PCllä et tee mitään, teharin kanssa tehot nousevat konin tai pari, ei kumminkaan persdynossa mitenkään tuntuvasti.


No just joo :roll:

PC:llä todellakin tekee jotain jos vaihdetaan putkisto hengittävämpään, putkisto/PC/penkitys niin eroja vakioon alkaa tulemaan. PowerCommanderilla saadaan seokset kohdalleen ja vaikka huippuja tai heposia ei tule yhtään lisää niin moottoriin saadaan uutta käyttöaluetta kun seokset on säädetty kohdalleen, tämä tekee käytännössä sen että pyörällä on paljon kivempi ajaa kun säädetty moottori roimii paremmin kuin vakiokartalla.

PC:llä ja persdynolla ei ole mitään tekemistä keskenään, PC pitää aina säätää rullilla kohdalleen, eikä vaan laittaa kiinni ja olettaa että nyt pelit sykkii.
leXXo
Pyörä:
Projekti -07 Xtreme
Liittynyt:
3.5.2009 19:38
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut leXXo » 2.3.2012 14:51

Murska Arska kirjoitti:
leXXo kirjoitti:Tehari laskee huippuja, sillä WR alkaa käymään laihalla. Lyhkäisemmät välit auttaa oikeasti. PCllä et tee mitään, teharin kanssa tehot nousevat konin tai pari, ei kumminkaan persdynossa mitenkään tuntuvasti.


No just joo :roll:

PC:llä todellakin tekee jotain jos vaihdetaan putkisto hengittävämpään, putkisto/PC/penkitys niin eroja vakioon alkaa tulemaan. PowerCommanderilla saadaan seokset kohdalleen ja vaikka huippuja tai heposia ei tule yhtään lisää niin moottoriin saadaan uutta käyttöaluetta kun seokset on säädetty kohdalleen, tämä tekee käytännössä sen että pyörällä on paljon kivempi ajaa kun säädetty moottori roimii paremmin kuin vakiokartalla.

PC:llä ja persdynolla ei ole mitään tekemistä keskenään, PC pitää aina säätää rullilla kohdalleen, eikä vaan laittaa kiinni ja olettaa että nyt pelit sykkii.

Tarkoitin nyt ihan rahapuolta, ei vaan ole mitään järkeä laittaa törkeää määrää rahaa putkeen ja powercommanderiin kun samaan hintaan saa jo sen isomman pannun. Tuleehan siitä tehoa lisää, en sitä missään vaiheessa ole kieltänyt, mutta teho/raha suhde ei ihan mene kohdalleen. Lisäksi viimeinen kappaleesi on järjetön, miten se liittyy mihinkään? :nörtti:
http://www.motot.net/talli/kayttaja/90170
Viripalikkaa Terpiin!
Ostetaan ajokuntoinen mopo kuin mopo 150e!
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 2.3.2012 19:21

Siitä isommasta pannusta ei ole juurikaan hyötyä vakioputkella ja vakioboxilla, taas tarviit uuden putken ja PC:n joka on säädettävä rullilla.

Kuten aiemmin jo olen maininnut, ei ne yksittäiset tekijät vaan kokonaisuus. Teki mitä tahansa niin penkissä säätäminen auttaa moneen ongelmaan ja vasta silloin tiedetään vaikuttiko muutokset aikuisten oikeesti, eikä tarvii arvuutella tietoa persdynon perusteella.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 3.3.2012 2:02

krhm, lähes kaikissa tulee ruiskunsäätöboksi valmiilla kartalla mukana (eihän se joo 100% se kartta ole) mutta kuitenkin, ja n. 60% tapauksista on valittavissa että onko käytössä vakioputki taiko "tehari"
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 3.3.2012 8:53

En nyt halua sen kummemmin pilknusnus mutta valmiit kartat on aina valmiita karttoja ja lopputulos jää monesti arvailujen varaan. Bensojen energiasisältö on hyvin erilainen eri puolilla maailmaa ja moottorit on yksilöitä, valmiit kartat on kompromisseja joiden kanssa moottori kyllä toimii, mutta välttämättä valmiilla kartalla ei saada puristettua kaikkea hyötyä irti moottorista. Tässä vaiheessa astuu kuvioon mukaan PC, rullat ja ammattitaitoinen säätäjä, vain silloin saadaan otettua virisarjasta kaikki ulos mitä siitä on saatavana.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 3.3.2012 20:18

Murska Arska kirjoitti:En nyt halua sen kummemmin pilknusnus mutta valmiit kartat on aina valmiita karttoja ja lopputulos jää monesti arvailujen varaan. Bensojen energiasisältö on hyvin erilainen eri puolilla maailmaa ja moottorit on yksilöitä, valmiit kartat on kompromisseja joiden kanssa moottori kyllä toimii, mutta välttämättä valmiilla kartalla ei saada puristettua kaikkea hyötyä irti moottorista. Tässä vaiheessa astuu kuvioon mukaan PC, rullat ja ammattitaitoinen säätäjä, vain silloin saadaan otettua virisarjasta kaikki ulos mitä siitä on saatavana.


ei siis niissä valmiissa säätöbokseissa tartte PC:tä lisäks ku niitä itessää voi säätää :D ku eihä siinä oo järkee et ECU+ pytyn säätösarja+ PC, mutta ammattitaitosen säätäjän ja rullat tarttee jossei tyydy siihe kompromissikarttaan
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 4.3.2012 9:52

No se muuttaa asian jos mukana tulevan boxin karttojen parametrejä pääsee säätämään, tuota en tiennyt. Monesti noissa mukana tulevissa boxeissa on valmiiksi ajetut kartat sisällä, toisissa yksi ja toisissa muutama vaihtoehto ja niitä karttoja ei jälkeen pysty muokkaamaan.