Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Heppulii
Liittynyt:
23.6.2015 21:02
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Heppulii » 21.5.2016 12:35

Osaiskohan joku sanoa, että mistähän noiden TMX mikuni 38mm kaasareiden mallin oikein erottaa? Noitahan on ainakin 38-18 ja 38-27 mallia eikä kaasarin kyljessä tietenkään voida ilmoitaa mallia :roll: Tarvis varaosia omaan mikuniin, täytyy varmaan arvalla ostaa:D
Mehusieni
Liittynyt:
22.9.2014 13:10
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mehusieni » 23.5.2016 13:47

Heppulii kirjoitti:Osaiskohan joku sanoa, että mistähän noiden TMX mikuni 38mm kaasareiden mallin oikein erottaa? Noitahan on ainakin 38-18 ja 38-27 mallia eikä kaasarin kyljessä tietenkään voida ilmoitaa mallia :roll: Tarvis varaosia omaan mikuniin, täytyy varmaan arvalla ostaa:D

Itse ostin montaa erilaista, turhat voi palauttaa kai.
Harvoin vituttaa ¯\_(ツ)_/¯
XSubbi
Liittynyt:
29.7.2013 18:29
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut XSubbi » 26.5.2016 0:30

Mikähä hussessa vikana ku ajossa rupes röpöttää normaalia enemmän ja sitten ku pysähty ei enää kiertäny. lähtee käyntii vaan työntämällä, kulkee juuri ja juuri kävelyvauhtia kaasu pohjassa,savuttaa paljon,eikä kierrä juuri ollenkaan.Tulppa oli ihan musta joten, neulaa säädetty suuntaan ja toiseen kokeiltu eri tulpilla,putsattu kaasari,suutin vaihettu ,mäntä+pytty katottu ja yläpään tiivisteet. Tekniikkana 34mm koso v-forcet ja dep
jokkevaan
Liittynyt:
30.5.2016 17:35
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jokkevaan » 30.5.2016 17:38

Moi. alkanut omassa hussessa olemaan 1.vaihteen kanssa ongelmia, eli ei oikeen halua mennä kunnolla päälle, vaan joutuu monta kertaa painamaan vaihdepoljinta alaspäin ja lyö tavallaan "tyhjää" tai ei vaan niinkuin suostu menemään päälle. Ongelma on vain 1.vaihteella ja hetken ajon jälkeen paranee jonkin verran.

Onkos tässä nyt sitten oikeasti kallis/paha vika tullut/tulossa?
Rikuikv
Pyörä:
s670 midrace 09 DT
Liittynyt:
10.11.2015 21:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikuikv » 30.5.2016 22:43

Miten termostaatin saa poistetua käytöstä ilman että heivaa termostaattikoteloa pois? hetken tutkimisen jälkeen näytää siltä et sitä ei sais auki muuten kun tuhoamalla, joten nyt niksi ismot sun muut voisitte kertoa miten ootte toteuttanu poistamisen järkevästi:)
hpniemi
Liittynyt:
19.10.2013 19:24
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hpniemi » 3.6.2016 13:05

jokkevaan kirjoitti:Moi. alkanut omassa hussessa olemaan 1.vaihteen kanssa ongelmia, eli ei oikeen halua mennä kunnolla päälle, vaan joutuu monta kertaa painamaan vaihdepoljinta alaspäin ja lyö tavallaan "tyhjää" tai ei vaan niinkuin suostu menemään päälle. Ongelma on vain 1.vaihteella ja hetken ajon jälkeen paranee jonkin verran.

Onkos tässä nyt sitten oikeasti kallis/paha vika tullut/tulossa?


Tarkista / vaihda kunnon öljyt.
hussesms09
Liittynyt:
3.6.2016 14:03
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hussesms09 » 3.6.2016 14:35

osaisko joku sanoo että mikä meni 09 sms hussessa aluks toimi lähes kaikki hyvin kunnes huomasin että taka vilkut ei toimi edessä siis toimi ni sit vähän liikutin maskin takaana olevaa jotain mustaa kumista juttua jossa villkui valo ja sit katos sähköt kokonaan ja ei mee enää mikään päälle.virtaa tulee akulta kaikkiin tarvitaviin yks sulkakeista oli paskana sen jälkeen eli mikä ois vikana jänniteen säädin paskana , oikosulku ,tai jotain muuta . :|
xaksu1999
Pyörä:
mh10 125 lc
Liittynyt:
18.8.2015 23:10
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xaksu1999 » 8.6.2016 14:55

nyt tänne motottiinki liitytty ;) mut joo suoraa asiaan. oma husse on siis sm ja viriä 38 mikuni vforcet wr pytty ja kansi ja cr hussen paisari. aina olen ajatellut että on oma peli se kylän kisasin mutta kun testasin kaverin sm husse missä viriä vaan vforcet ja 36 kaasari sekä hgs putki tuntui jos ei melkein tehokkaammalta. mistähän voi johtua tämöne ku lähti selkeesti paremmi se sm husse verrattuna omaan :s mietittiinkin siinä kaverin kanssa että mistä moinen. voiko säädöt vaikuttaa sitten nuin paljon :eek:
Rikuikv
Pyörä:
s670 midrace 09 DT
Liittynyt:
10.11.2015 21:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikuikv » 8.6.2016 22:12

xaksu1999 kirjoitti:nyt tänne motottiinki liitytty ;) mut joo suoraa asiaan. oma husse on siis sm ja viriä 38 mikuni vforcet wr pytty ja kansi ja cr hussen paisari. aina olen ajatellut että on oma peli se kylän kisasin mutta kun testasin kaverin sm husse missä viriä vaan vforcet ja 36 kaasari sekä hgs putki tuntui jos ei melkein tehokkaammalta. mistähän voi johtua tämöne ku lähti selkeesti paremmi se sm husse verrattuna omaan :s mietittiinkin siinä kaverin kanssa että mistä moinen. voiko säädöt vaikuttaa sitten nuin paljon :eek:

Joo säädöt vaikuttaa noilla tehoilla jo erittäin paljon, etenkin ennen piikkiä rikkaalla käyminen ja jos ei vedä loppuun saakka yms. Välitykset vaikuttaa myös tuohon "lähtemiseen" eli ilmeisesti kiihtyvyyteen.
xaksu1999
Pyörä:
mh10 125 lc
Liittynyt:
18.8.2015 23:10
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xaksu1999 » 10.6.2016 17:51

Rikuikv kirjoitti:
xaksu1999 kirjoitti:nyt tänne motottiinki liitytty ;) mut joo suoraa asiaan. oma husse on siis sm ja viriä 38 mikuni vforcet wr pytty ja kansi ja cr hussen paisari. aina olen ajatellut että on oma peli se kylän kisasin mutta kun testasin kaverin sm husse missä viriä vaan vforcet ja 36 kaasari sekä hgs putki tuntui jos ei melkein tehokkaammalta. mistähän voi johtua tämöne ku lähti selkeesti paremmi se sm husse verrattuna omaan :s mietittiinkin siinä kaverin kanssa että mistä moinen. voiko säädöt vaikuttaa sitten nuin paljon :eek:

Joo säädöt vaikuttaa noilla tehoilla jo erittäin paljon, etenkin ennen piikkiä rikkaalla käyminen ja jos ei vedä loppuun saakka yms. Välitykset vaikuttaa myös tuohon "lähtemiseen" eli ilmeisesti kiihtyvyyteen.


niinno se vähä mietityttääkin ku tumtuis että molemmat vehkeet oli iha säädöis. tulppa kahvinruskee ja ei röpellä tai muutakaan sellast. tosin ne välit mul 12/43 ja kaveril 14/50 :s
J0nah
Liittynyt:
5.6.2016 19:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut J0nah » 13.6.2016 21:13

Olisko kellään tietoa miksi hussen mittari näyttää noin 15km/h liian vähän nopeutta. Kyseessä Wre malli.
xaksu1999
Pyörä:
mh10 125 lc
Liittynyt:
18.8.2015 23:10
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xaksu1999 » 15.6.2016 20:09

Nyt alkaa menee jo hermot ton kans ku ei saa pelaa hussee.
tosiaa tyhjäkäyntiä ei oikein käy(ei oo imuvuotoja) ja kun lyö kaasun pohjaan nii booa ja sammuu, pitää tosi varovasti antaa kaasua että ei sammu. muuten kyllä toimii kuten pitääki mut toi mooaus joka tulee kans jos isol vaihteel lyöt kaasun pohjaan nii kuuluu vaa MOO :x :x
3/4 kaasul taas lähtee vetää.
tekniikka siis:
wr pytty ja kansi
wr imut
mikuni 38tm
v-forcet
cr paisari
kokeiltu suuttimia 400 410 430 ja tk 40 45 ja 55 ei auta seosruuvikaa mitää
jos joku mestari osais sanoo jotai. loppuu oma ymmärrys :D :lol:
Rikuikv
Pyörä:
s670 midrace 09 DT
Liittynyt:
10.11.2015 21:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikuikv » 18.6.2016 12:40

xaksu1999 kirjoitti:Nyt alkaa menee jo hermot ton kans ku ei saa pelaa hussee.
tosiaa tyhjäkäyntiä ei oikein käy(ei oo imuvuotoja) ja kun lyö kaasun pohjaan nii booa ja sammuu, pitää tosi varovasti antaa kaasua että ei sammu. muuten kyllä toimii kuten pitääki mut toi mooaus joka tulee kans jos isol vaihteel lyöt kaasun pohjaan nii kuuluu vaa MOO :x :x
3/4 kaasul taas lähtee vetää.
tekniikka siis:
wr pytty ja kansi
wr imut
mikuni 38tm
v-forcet
cr paisari
kokeiltu suuttimia 400 410 430 ja tk 40 45 ja 55 ei auta seosruuvikaa mitää
jos joku mestari osais sanoo jotai. loppuu oma ymmärrys :D :lol:

Mooaaminen viittaa moottorin tukehtumiseen eli saa joko helvetisti liikaa soppaa tai liikaa imaa. Rötääkö vehje kuinka paljon? Toimiiko ruyppy päällä psremmin vai huonommin ? Perusasiat kuntoo, uus ilmanputsari kaasari kokonaa palasiks ja huolellisesti puhtaaks käytä pesurissa jos mahollista. Sit jos ei toimi ni ilmanputsari-kaasari-imukaula ja pytyn alatiivisteisiin vuodonpaljasstajaa niin selviää onko imuvuotoja. Jos mikään ei auta ja kaasarin säätäminen laihemmalle tai rikkaammalle ei auta ni kato mg puolen stefa.
xaksu1999
Pyörä:
mh10 125 lc
Liittynyt:
18.8.2015 23:10
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xaksu1999 » 18.6.2016 12:50

joo ajossa ei rötää yhtää että ei ainakaa rikkaalla oo ja ryyppy päällä siis toimii mutta ajossa vetää sit rikkaalle et ei voi ajaa ollenkaa. kaasari on puhistettu monee kertaa ja eile oli kone pöyällä ja katoin kaikki tiivisteet sun muut. voi olla että tk suutin on liian iso nii sit mene tukkoo kun vähäaikaa antaa olla tyhjäkäynnillä, mutta toimii parhaiten ilmaruuvi melkeen kokonaa kiinni eli ois liia pieni tk suutin. sitteku laittaa isomman tk suuttimen nii ei toimi ollenkaan. pääsuutintakin voi kokeilla isonta mutta nyt jo 430 kiinni nii alkaa menee jo aika isoks. entisel omistajal oli siis 500ps ja 55tk ja hiottu neula alimmassa ja väitti että vielä kävid vähä laihalla nii entiiä sit :D
khgkg321
Liittynyt:
9.8.2015 18:42
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut khgkg321 » 20.6.2016 17:40

Kestääkö hussen kone, kun on tällä hetkellä ihan normi tt, (eli tt-setti kaasarissa ja tehoputki). Niin mulla ois tulossa tohon 36mm keihin kaasari, wr imuhilppeet ja bud kansi, niin pitääkö tohon koneeseen vaihtaa jotain muuta, vai kestääkö noi alkuperäset osat kuten vakiopytty jne.? Nopeeta vastausta tarvitsisin ja kiitos jo etukäteen :) Huom. vforce kolmosia saa myös tarjota jos löytyy!