Aprilia RS125 viritys/tekniikka

apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut apeka » 18.9.2011 18:35

Paljonkohan tulee heppoja lisää kun pistää pelkän raven? :roll:
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 18.9.2011 19:53

apeka kirjoitti:Paljonkohan tulee heppoja lisää kun pistää pelkän raven? :roll:
Ehkä 4-6 heppaa. Varmasti huomattava ero jo vakioon verrattuna. Tosin tyhjä putki kannattaisi tietty olla kaverina.
flagoon
Liittynyt:
12.9.2011 19:23
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut flagoon » 22.9.2011 14:30

Onko kellään kokemuksia 2rad.de sivustosta?
Räsän viritysohjeista löytyi tuo sivusto, ja nyt olisi aikeissa tilata Athenan tehari ja rave sieltä. Joten onko luotettava paikka?
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut HeGee` » 22.9.2011 16:25

kyllähän ne sieltä on tullut, mutta joillakin ollut ongelmia raven kanssa, käytettyjä kun ne tuolla ovat. pääsääntöisesti kuitenkin ravetkin ollut kunnossa
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 25.9.2011 19:27

joo eli nyt on räsäs tt-putki kiinni ja kaasarin hilppeet ni ku ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea ne laskee siihe johki 3-4k ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi 40---> niin kierrokset laskevat normaaleiksi. Onko siitä haittaa tms? pääsuutin on 125, tyhjäkäyntisuutin 70, neula on 3-lovessa ja ilmaruuvi 1½ kierrosta auki täysin kiinni asennosta.
hosuli
Liittynyt:
1.8.2011 14:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut hosuli » 25.9.2011 19:57

09 räsä, Rave, asianmukaset TT muutokset ja arrow miltä kuullostaa? räjähtääkö?
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 25.9.2011 20:07

hosuli kirjoitti:09 räsä, Rave, asianmukaset TT muutokset ja arrow miltä kuullostaa? räjähtääkö?

kuulostaa täystehoselt ja ei mun tietääkseni räjähdä :D
kallevi
Pyörä:
Aprilia RS 125 -98
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.12.2009 22:20
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut kallevi » 25.9.2011 21:04

Blacksmith kirjoitti:joo eli nyt on räsäs tt-putki kiinni ja kaasarin hilppeet ni ku ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea ne laskee siihe johki 3-4k ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi 40---> niin kierrokset laskevat normaaleiksi. Onko siitä haittaa tms? pääsuutin on 125, tyhjäkäyntisuutin 70, neula on 3-lovessa ja ilmaruuvi 1½ kierrosta auki täysin kiinni asennosta.


Taitaa käydä vähän laihalla, onko sulla joku muu kun vakio ilmanputsari kiinni?
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 25.9.2011 21:10

vakio putsari on, mutta ne jotku tötsät on puhkasemat? onko se niin välttämätöntä?
kallevi
Pyörä:
Aprilia RS 125 -98
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.12.2009 22:20
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut kallevi » 25.9.2011 21:17

Jos et oo sitä toista torvea vielä puhkassu, niin luultavasti sen takia ne kierrokset jää leijumaan.
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 25.9.2011 21:21

no onko siitä jotain haittaa jos ei sitä puhkase? voiko ajaa muutaman päivän? ja onko ne ne tötsät mitkä näkyvät siinä kun noistaa tankin? ja onko ne helppo puhkaista? onko se siinä tötsän alussa? :D
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 25.9.2011 21:57

niin voiko sillä vielä vähän ajaa? ja sahaanko ne molemmat tötsät pois? vai ainoastaan sen tötsän misä on jokin kuristus? ja täytyykö tuon toimenpiteen jälkee tehdä vielä kaasuttimelle jotain? http://www.moto-osat.fi/shop/products/1306412121.jpg tollatti puhkastu? vai voiko vain molemmat tötsät irroittaa ilmanputsarista? http://www.motokeidas.com/shop/product_ ... p?p=112029
kallevi
Pyörä:
Aprilia RS 125 -98
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.12.2009 22:20
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut kallevi » 26.9.2011 16:29

Siis se toinen putki on tukittu sieltä sisältä, ja sen vaan puhkaset jollain terävällä.
Blacksmith
Pyörä:
Suzuki PV -91, Suzuki PV -86
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
2.10.2009 15:15
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Blacksmith » 26.9.2011 18:19

Joo no nyt puhkasin sen toisen niistä mutta ei se auttanu siihen että kierrokset jäävät ajaessa leijumaan, sen huomaa hyvin kun ajaa ja vetää kytkimen sisää ja antaa kierrosten laskea, ne laskevat aina tasan 3k ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi ne laskevat normaaleiksi johonkin 2k. kaasarin säädöt ovat samat kun tietopankin 22kw kohdassa. Virinä on pelkkä tt-putki ei ravea.
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut löre » 26.9.2011 18:37

Blacksmith kirjoitti:Joo no nyt puhkasin sen toisen niistä mutta ei se auttanu siihen että kierrokset jäävät ajaessa leijumaan, sen huomaa hyvin kun ajaa ja vetää kytkimen sisää ja antaa kierrosten laskea, ne laskevat aina tasan 3k ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi ne laskevat normaaleiksi johonkin 2k. kaasarin säädöt ovat samat kun tietopankin 22kw kohdassa. Virinä on pelkkä tt-putki ei ravea.

Mulla teki tuota kun kytkin ei irrottanu kunnolla. Mutta kato kanssa onko 10-arvon tulppa, tai vuotaako imukaula.
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA