LeKe96 kirjoitti:-paljon se tuo tehoa/vääntöä lisää?
Oikeiden säätöjen kanssa ehkä pari heppaa.
-meneekö takuut?
Todennäköisesti kyllä, jos koneesi menee paskaksi sen putken takia (laihalle) tai viet korjattavaksi/huoltoon se putki pyörässä kiinni.
-pitääkö moottoria säätää jotenkin?
Enemmän soppaa koneelle, kerta putki virtaa paremmin.
-onko db-killerin irroitus iso homma ja miten se tehdään?
Yleensä aika iisi homma, putken päähän pultataan erillinen "vaimentaja".
-äänet verrattuna muihin tehareihin?
Riippuu muista tehareista, jos vaimennus on tehty hyvin niin ääni on mukava ja matala murina joka ei särje korvia, pahimmillaan äänet voi olla niitä ärsyttäviä "suoraputki"-virityksiä vastaavat.
LeKe96 kirjoitti:Ja sit ku rahatilanne ei oikei anna myöte et power commanderin saisin niin mietin et miten paljon se vaikuttaa pyörän tehoihin?
Otetaan nyt huomioon että Power Commanderilla säädetään ruiskua. Jos laitat tuon putken/ilmanputsarin tai molemmat, joudut säätämään ruiskun syöttämään lisää bensaa. Josset näin tee (= osta PC:tä), käy kone koko ajan liian laihalla. Ja mitä käy kun Derbiin laitetaan Turbokitti kiinni eikä laiteta isompaa suutinta? Niin...
Yks keino tietysti olis vaihtaa putki, jolloin virtaa paremmin eli menee laihalle, ja rajottaa ilmanottoa, jolloin seos rikastuu ja voit ajaa pyörälläsi ilman leipomisen vaaraa. Mutta ilmanoton rajottaminen on kuristamista, eli lopputulos on periaatteessa sama kuin olisit tekemättä mitään, äänet on vaan kovemmat, jonka homman ajaa pelkkä sliparikin.
Näin itse järkeilisin, pelkkiä kaasaripelejä omistaneena. Saa joku korjata jos puhuin paskaa jossain kohti.