Yamaha DT viritys/tekniikka

miikkk
Pyörä:
Yamaha DT 125R -91, Yamaha YZ450F -07
Liittynyt:
25.7.2010 23:54
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miikkk » 27.7.2012 11:17

nonii kertokaapa mitä mäntää suosittelette detsoniin. proxia ei enää ikinä, se on huomattu että proxi ei kestä! ja ei mikää wisecokaa houkuttelis ku sitä ei tuu kumminkaa piettyä nii hyvi mitä tarve vaatis.. entä vertexi tai wössner? onko kokemuksia ? kiitos jo etukäteen vastauksista! :)
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Finland744 » 27.7.2012 18:59

Kyllä se prox vaan kestää kun kaikki muu on kunnossa.
Wössneriä voin suositella jos jaksat panostaa koneen lämmittämiseen ja jäähdyttämiseen vähän. (Nekin ovat takomäntiä kuten wisecot.)

Vertexit on kotareissa vakioina niin luulis niidenkin olevan ihan käypiä.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
miikkk
Pyörä:
Yamaha DT 125R -91, Yamaha YZ450F -07
Liittynyt:
25.7.2010 23:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miikkk » 28.7.2012 0:58

mjep, wiseco lähti tilaukseen. luulis että tulee piettyä hyvin ja muistaa lämmittää, jos ei meinaa muistaa nii vilikasee rahapussia! :D
voevoe
Pyörä:
DT ''133''R,Baotian(R.I.P),LADA 2107
Liittynyt:
21.1.2009 21:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut voevoe » 28.7.2012 10:26

Oliskos kellään ideaa että mitenkä sais tiiviiks sen kytkimen käyttövivun(johos siis kytkinvaijeri tulee) ku se on niin horo että esim pyörää pestessä menee alakertaa vettä :x uus stefa on laitettu konerempan yhteydessä kyllä
screw you guys, im going sideways.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 28.7.2012 11:51

Paat vaikka tiivistemassaa siihen juureen? Eise taida sen liikettä rajottaa.
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 28.7.2012 12:44

Kertokaas viiminen pytyn ylikoko? mihin saa mäntiä? wössnerillä on 61mm asti... 8o
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 28.7.2012 13:53

58-59mm lukuja löyty ku tsekkasin muutaman kaupan läpitte.
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 28.7.2012 14:51

Clutch kirjoitti:58-59mm lukuja löyty ku tsekkasin muutaman kaupan läpitte.



Mulla lukee männässä 0.2? eli 58mm? Minkä kokonen pitää tilata wössneriltä jos ja kun tilaan?
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 28.7.2012 14:52

Clutch kirjoitti:58-59mm lukuja löyty ku tsekkasin muutaman kaupan läpitte.



Mulla lukee männässä 0.2? eli 58mm? Minkä kokonen pitää tilata wössneriltä jos ja kun tilaan?
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Finland744 » 28.7.2012 15:37

Ettei siinä lukis vaan 0.25, joka tarkoittaa, että tarviit 56,25 mm männän?
0,2 tarkottais kyllä 56,20 mm, mutta se ei ole mikään yleinen koko.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 28.7.2012 15:44

Kyllähän noita 56.20 mäntiä löytyy moposportilta ainaki muistaakseni.
Jos männäs lukis esim 2.5 niin se tarkottais 56mm + 2,5mm = 58,5mm ois männän halkasija.
voevoe
Pyörä:
DT ''133''R,Baotian(R.I.P),LADA 2107
Liittynyt:
21.1.2009 21:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut voevoe » 28.7.2012 19:31

Oliskos kellään jotakin taulukkoa mistä näkis mikunin suuttimien koot millimetreinä?
esim että minkä kokonen on 280kuuskantti mikunin suutin milleinä?
Mietin vaan että minkähän kokonen tuo mun yks irtaallinen suutin on ku on porattu 1mm :D
Ja semmonenki että muuttaa muuten ihan pirusti ääniä se ilmanputsarin snorkkeli ku kokeilin ilman sitä deeteelle antaa kenkää(tietenkin isommalla suuttimella) :D
screw you guys, im going sideways.
Tartso
Liittynyt:
5.5.2012 9:33
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tartso » 29.7.2012 0:21

Terve taas detsikansa!

Voiko suurempi lämpöarvoisempi tulppa aiheuttaa ylikuumenemisen?
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 29.7.2012 13:35

voevoe kirjoitti:Oliskos kellään jotakin taulukkoa mistä näkis mikunin suuttimien koot millimetreinä?
esim että minkä kokonen on 280kuuskantti mikunin suutin milleinä?
Mietin vaan että minkähän kokonen tuo mun yks irtaallinen suutin on ku on porattu 1mm :D
Ja semmonenki että muuttaa muuten ihan pirusti ääniä se ilmanputsarin snorkkeli ku kokeilin ilman sitä deeteelle antaa kenkää(tietenkin isommalla suuttimella) :D

Eikös noissa mikunin suuttimissa ole esim 1m poran terä= 100 suutin 2m poran terä = 200 jne.

Tartso kirjoitti:Terve taas detsikansa!

Voiko suurempi lämpöarvoisempi tulppa aiheuttaa ylikuumenemisen?

Empä usko. Katto toimiiko jäähdytysjärjestelmä.
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 29.7.2012 13:41

Clutch kirjoitti:
voevoe kirjoitti:Oliskos kellään jotakin taulukkoa mistä näkis mikunin suuttimien koot millimetreinä?
esim että minkä kokonen on 280kuuskantti mikunin suutin milleinä?
Mietin vaan että minkähän kokonen tuo mun yks irtaallinen suutin on ku on porattu 1mm :D
Ja semmonenki että muuttaa muuten ihan pirusti ääniä se ilmanputsarin snorkkeli ku kokeilin ilman sitä deeteelle antaa kenkää(tietenkin isommalla suuttimella) :D

Eikös noissa mikunin suuttimissa ole esim 1m poran terä= 100 suutin 2m poran terä = 200 jne.

eiii minusta... koska mulla on 250 ps 28 mikunissa ja 28 lortossa mennää taas 140 ps... 8o