Yamaha DT viritys/tekniikka

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 18.2.2016 16:56

Samat asiat käyty ainakin sataan kertaan tässä keskustelussa läpi.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
laatikkohaamu
Liittynyt:
17.11.2013 0:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut laatikkohaamu » 27.2.2016 1:47

ma$$i kirjoitti:Eli toimii kylmänä kuten pitääkin? Sillon ei pitäisi olla sähköistäkään kyse jos ennen lämpeämistä pelittä kunnolla.

Onko kaasuttimen säädöt edes jotakuinkin oikean suuntaset? Voisiko putki olla tukossa/ liiassa karstassa?

Mystistä :eek:


joo eli vika selvitetty 8) ilmeisesti kaasariin mennyt vettä ja toimi kun putsas. :lol:
laatikkohaamu
Liittynyt:
17.11.2013 0:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut laatikkohaamu » 27.2.2016 1:49

Asiasta toiseen, mites ootte korjannu kierteitä niistä pa säätimen ''kansista'' kun vanha omistaja saanut paskaks oikeenpuolimmaisen kierteet.. nyt on 8mm kierteet ja isompaa ei voi tehdä.. pitää virittää pinnapulttikin missä erikokoset kierteet kummassakin päädyssä.. :roll:
saa myös antaa mielipidettä ja ehdotuksia detsiin! löytyy galleriasta kuvat ;)
YammuPoika99
Pyörä:
Yamaha aerox -14, Yamaha DTRE -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2015 21:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YammuPoika99 » 3.3.2016 14:35

laatikkohaamu kirjoitti:Asiasta toiseen, mites ootte korjannu kierteitä niistä pa säätimen ''kansista'' kun vanha omistaja saanut paskaks oikeenpuolimmaisen kierteet.. nyt on 8mm kierteet ja isompaa ei voi tehdä.. pitää virittää pinnapulttikin missä erikokoset kierteet kummassakin päädyssä.. :roll:
saa myös antaa mielipidettä ja ehdotuksia detsiin! löytyy galleriasta kuvat ;)

itellä suunnitelmissa kemeksii sisää tai vastaavaaa ja uudet kierteet siihe vaa... :s löytyyköhä jollain muulla parempaa keskintöö
laatikkohaamu
Liittynyt:
17.11.2013 0:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut laatikkohaamu » 3.3.2016 20:23

YammuPoika99 kirjoitti:
laatikkohaamu kirjoitti:Asiasta toiseen, mites ootte korjannu kierteitä niistä pa säätimen ''kansista'' kun vanha omistaja saanut paskaks oikeenpuolimmaisen kierteet.. nyt on 8mm kierteet ja isompaa ei voi tehdä.. pitää virittää pinnapulttikin missä erikokoset kierteet kummassakin päädyssä.. :roll:
saa myös antaa mielipidettä ja ehdotuksia detsiin! löytyy galleriasta kuvat ;)

itellä suunnitelmissa kemeksii sisää tai vastaavaaa ja uudet kierteet siihe vaa... :s löytyyköhä jollain muulla parempaa keskintöö

ite laitoin nyt 8mm kierretapin ja toisessa päässä 6mm kierre.. mutteri päässä :lol:
trolli69
Liittynyt:
10.6.2012 20:14
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut trolli69 » 19.3.2016 11:39

Jos jollain valmiina 2mm koropalaa sylinteriin,niin YYVEETÄ.
YammuPoika99
Pyörä:
Yamaha aerox -14, Yamaha DTRE -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2015 21:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YammuPoika99 » 21.3.2016 23:34

laatikkohaamu kirjoitti:
YammuPoika99 kirjoitti:
laatikkohaamu kirjoitti:Asiasta toiseen, mites ootte korjannu kierteitä niistä pa säätimen ''kansista'' kun vanha omistaja saanut paskaks oikeenpuolimmaisen kierteet.. nyt on 8mm kierteet ja isompaa ei voi tehdä.. pitää virittää pinnapulttikin missä erikokoset kierteet kummassakin päädyssä.. :roll:
saa myös antaa mielipidettä ja ehdotuksia detsiin! löytyy galleriasta kuvat ;)

itellä suunnitelmissa kemeksii sisää tai vastaavaaa ja uudet kierteet siihe vaa... :s löytyyköhä jollain muulla parempaa keskintöö

ite laitoin nyt 8mm kierretapin ja toisessa päässä 6mm kierre.. mutteri päässä :lol:

Miten toteutit ton? Tai niiku miten sait kierretapin pysymää siin reijäs tiukasti?
๖ۣۜMakke
Liittynyt:
20.10.2013 21:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ๖ۣۜMakke » 22.3.2016 16:42

Olisko kellään myidä Yamahan 05 Detsiin uuden mallin staattoria? Jos joltaki löytyy niin YV:tä vaan. Ja joo ehkä vähä väärä topic, mutta laitoin ny vaan tänne.
๖ۣۜMakke
Liittynyt:
20.10.2013 21:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ๖ۣۜMakke » 23.3.2016 14:49

Mäkistation kirjoitti:AdBlock näköjään piilotti kuvan.

Olen J11:n kanssa samaa mieltä, pinnoite kadonnut melko tehokkaasti pakoaukon ympäriltä. Uudelleenpinnoitus tai uutta pyttyä.

Mulle muuten saa tarjota leikannutta 170cc pyttyä helyineen. Ajatus olisi kokeilla moinen putkittaa DT200 männälle. Jonkinlaista mörkömoottoria olen paperille hahmotellut.

Mulla olis leiponut 170cc pytty ja kansi myidä jos viel kiinostaa.
laatikkohaamu
Liittynyt:
17.11.2013 0:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut laatikkohaamu » 23.3.2016 17:52

YammuPoika99 kirjoitti:Miten toteutit ton? Tai niiku miten sait kierretapin pysymää siin reijäs tiukasti?

Liimalla vaan se sinne ja mutteri päähän. Ei kannata tosin henkensä edestä vääntää mutta tiukalle
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 24.3.2016 17:16

Jotain rotia nyt saatana niihin lainauksiin! Niitä tartte joista lainata..?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Addeq
Liittynyt:
4.4.2015 16:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Addeq » 26.3.2016 12:51

Morjesta pöytään! Semmosta kyselisin kun piikki pitäs ostaa ja detsi näyttäs lupaavalta vaihtoehdolta, eli itse kysymys: onko piikki detseissä ihan AITO japsi kone vai onko näissä sama kone kun derbi gpr 125? Kertokaa hölmölle.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 26.3.2016 13:44

Derbi GPR 125:ssa on Yamaha DT125RE/X moottori..
Ei ole ko. moottorista mitään halpoja kopio versioita tehty.

Eli toisin sanottuna on "aito" japanilainen, Yamahan valmistama moottori.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 28.3.2016 21:51

Minarelli noi kaikki DTR-tyyppiset koneet on valmistanut jostain 90-luvun puolivälistä alkaen. Käsittääkseni samoihin aikoihin siirtyi Italiaan tuotanto kun TZR125R "Belgarda" ja kilpuri TZR125R SP valmistus alkoi.

Muistaakseni RE/X oli valmistettu kokonaan Italiassa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Fesheh
Liittynyt:
14.3.2016 20:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fesheh » 3.4.2016 14:26

Miksei detsi kierrä enemä ku 10000 kierrosta? Sylinterin ja kaasarin vaihdon jälke detsi ei halu kiertä enemä ku 10000 kierrosta vaikka enne meni 12-13000 Enne oli vakio sylinteri 16mm kaasari nyt on 19mm ja 50cc sporti sylinteri suutin on 110