ja maksaa ihan liikaa tollanen turbotus.
turbo:~200e
+
-cooleri
- sytytysennakon säätö
-turbolle sopiva kaasari
-ahtoputket
-nokat,kansi
-mäntä
etc.
sir antti kirjoitti:Mutta turboja ei tehäkkään pienempiin moottoripyöriin, eli sit pitäis melkeinpä tehä mittatyönä ja se kyl maksaa. PERIAATTEESSA turbottamiseen ei tarvis kun itse ahtimen ja pako"sarjan" + mahdollisesti vähän putkee, riippuen turbon sijainnista.
Santa69 kirjoitti:Öljykiertoasiat pisti silmään.
Tsipa kirjoitti:Mitenkäs jos Kokeilisi Käyttää turbon imupesää remmi ahtimena niinkuin Mikko* kertoi 6. sivulla.Eikös silloin voisi käyttää vähän isomman turbon kompressori puolta, kun ahtimen kierrosluvun voisi säätää kampiakselin ja imusiiven välityksillä sekä samalla voi säädellä ahtojen määrää.
Eikös perjaatteessa tällä saisi ainakin sen paremman ylätehon, jos välitykset ovat suurimmat mitä vaan voi kehittää? kun ahtoja saisi enempi, koska imusiipi olisi isompi kuin jossakin pienkoneen ahtimessa.Toisaalta ei sen pienkoneen ahtimessa varmaankaan ahtotehot kerkeä loppumaan ennenkuin moottori on klinks pisteessä.
No tää oli tällästä ajatusleikkiä,mutta keskustelua tästä olisi kiva kuulla.Itsellä on tuolla talliissa 110 minicrossi ja siihen on tullut pakko mielle kehittää jonkun näköinen ahdin näin talvi-iltojen ratoksi.
Tollanen viritys olisi ajatuksena siten,että pakopuolen siiven tilalle saisi muutettua jotenkin?? pienen hihnapyörän taikka pienen ketjupyörän.Mutta taitaa silti olla ahdin liian iso tohon moppeen.Jos ei löydy vähän ajan sisään pientä turboa niin sitten lähden kehittelemään tuota remmi/ketju ahdinta.
http://smg.photobucket.com/albums/v312/ ... IM1055.jpg
edit:yö surfailulta löytyi mm tollanen hyvä linkki http://www.turbokart.com/turbo_exciter.htm
hyötysähkö kirjoitti:Sen enempää asiaa en mokella tai mitään, mutta minkä takia mennä laittamaan turboa tommosiin "mopoihin". Oma käsitys ei riitä tajuamaan sitä, toivottavast jonkun muun riittää...
astr0 kirjoitti:hyötysähkö kirjoitti:Sen enempää asiaa en mokella tai mitään, mutta minkä takia mennä laittamaan turboa tommosiin "mopoihin". Oma käsitys ei riitä tajuamaan sitä, toivottavast jonkun muun riittää...
ihan vaan kokeilunhalun takia tai sen takia, että sais jotain uutta ja haastavaa puuhailtavaa. ja varmaan vähän senkin takia, ettei tämmöstä ole kauheen moni tehny ennen. rahaahan tähän saa palamaan tuhottomasti suhteutettuna tästä saatavaan hyötyyn, mut on sitä maailmassa muitakin arvoja ku raha...
Mitä järkeä turboa on yleensä mihinkään lyödä, kulkeehan ne autot ja isot moottoripyörätkin ilman turboja ja suuria tehojahyötysähkö kirjoitti:
Sen enempää asiaa en mokella tai mitään, mutta minkä takia mennä laittamaan turboa tommosiin "mopoihin". Oma käsitys ei riitä tajuamaan sitä, toivottavast jonkun muun riittää...