Yamaha DT viritys/tekniikka

voevoe
Pyörä:
DT ''133''R,Baotian(R.I.P),LADA 2107
Liittynyt:
21.1.2009 21:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut voevoe » 29.7.2012 13:56

ei ole mikunissa 100suutin 1mm koska 280 ei menny millin terä ees läpi :)
screw you guys, im going sideways.
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jebex » 29.7.2012 14:26

Mikunissa ilmoitetaa suutinkoot virtausarvoina ja lortossa taas millimetreinä.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 29.7.2012 14:32

Jaanii ku mikunil just oli se että se on virtausarvo se luku elikkä paljonko soossia kulkee minuutissa läpi.
Dynojetin, Keihinin ja lorton suuttimet ovat ainakin milleinä samat.. :p
Mutta kylläny millin terä menee 280 suuttimesta läpi ellen noita joitain taulukoita väärin kattonu.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 29.7.2012 19:21

Minkäslainen tötsä tossa DT;n ilmanputsarissa on, vai onko? Mitäs NGK:n tulppia ootte noissa pyörissänne käyttäneet, B8ES,,,??
voevoe
Pyörä:
DT ''133''R,Baotian(R.I.P),LADA 2107
Liittynyt:
21.1.2009 21:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut voevoe » 29.7.2012 19:36

EDU96E kirjoitti:Minkäslainen tötsä tossa DT;n ilmanputsarissa on, vai onko? Mitäs NGK:n tulppia ootte noissa pyörissänne käyttäneet, B8ES,,,??


löytyy heti penkin alta semmone snorkkeli mutta sen jälkee kyllä on ääntä.
Tulppana se millä hyvin toimii ittellä ollu br9es tai br9eg ja sitte jotai denson vastaavia
screw you guys, im going sideways.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 29.7.2012 21:40

voevoe kirjoitti:
EDU96E kirjoitti:Minkäslainen tötsä tossa DT;n ilmanputsarissa on, vai onko? Mitäs NGK:n tulppia ootte noissa pyörissänne käyttäneet, B8ES,,,??


löytyy heti penkin alta semmone snorkkeli mutta sen jälkee kyllä on ääntä.
Tulppana se millä hyvin toimii ittellä ollu br9es tai br9eg ja sitte jotai denson vastaavia


Onko muuten vakiolle(siis kuriton) passeli suutin 250 sen tötsän poiston jälkeen?


Paljonko DT;n kaasuvaijerin paksuus?! Kertokaa äkkiä!
Tartso
Liittynyt:
5.5.2012 9:33
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tartso » 29.7.2012 23:20

Clutch kirjoitti:
Tartso kirjoitti:Terve taas detsikansa!

Voiko suurempi lämpöarvoisempi tulppa aiheuttaa ylikuumenemisen?

Empä usko. Katto toimiiko jäähdytysjärjestelmä.


Katottu, ja toimii täydellisesti
-JJari-
Pyörä:
Suzuki S1 Supermoto/Usd (EX)/Honda monkey/Yamaha Dt 125cc
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
14.2.2009 10:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -JJari- » 29.7.2012 23:50

hei eikö täällä saa vastauksia kysymyksiin? Muutama sivu taaksepäin tuli laitettua kysymys että jos kiksinmekanismin muoviosa on sulanut haittaako käyttöä?
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 30.7.2012 8:03

Tartso kirjoitti:
Clutch kirjoitti:
Tartso kirjoitti:Terve taas detsikansa!

Voiko suurempi lämpöarvoisempi tulppa aiheuttaa ylikuumenemisen?

Empä usko. Katto toimiiko jäähdytysjärjestelmä.


Katottu, ja toimii täydellisesti


Suurempi lämpöarvoisempi tulppa? Mun mielestä asia on justiin päinvastoin, eli ei käy niin kuumana, vaan viilempäänä. Viileempi termostaatti? Itellä jäi kasariin menevä jäähytysnesteen letku löysälle ja vuoti sieltä tavaraa pois, mikä aiheutti kuumenemisen.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 30.7.2012 14:12

-JJari- kirjoitti:hei eikö täällä saa vastauksia kysymyksiin? Muutama sivu taaksepäin tuli laitettua kysymys että jos kiksinmekanismin muoviosa on sulanut haittaako käyttöä?

Jos meinaat sitä kumia joka on kenkää vasten polkastaessa, niin eipä se erityisemmin haittaa paitsi sun kenkäs kuluu puhki nopiammin :lol: . Jos taas jotain muovia sieltä kytkinkopan sisältä niin tuskin toimii oikein.
Tartso
Liittynyt:
5.5.2012 9:33
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tartso » 30.7.2012 14:36

EDU96E kirjoitti:
Tartso kirjoitti:
Clutch kirjoitti:
Tartso kirjoitti:Terve taas detsikansa!

Voiko suurempi lämpöarvoisempi tulppa aiheuttaa ylikuumenemisen?

Empä usko. Katto toimiiko jäähdytysjärjestelmä.


Katottu, ja toimii täydellisesti


Suurempi lämpöarvoisempi tulppa? Mun mielestä asia on justiin päinvastoin, eli ei käy niin kuumana, vaan viilempäänä. Viileempi termostaatti? Itellä jäi kasariin menevä jäähytysnesteen letku löysälle ja vuoti sieltä tavaraa pois, mikä aiheutti kuumenemisen.


Tässä vehkeessä ei ole termostaattia, kaasarin jäähdytysletkuista puhumattakaan.. Ja kaikki letkut katottu huolella ettei vuoda ym..
Viimeksi muokannut Tartso päivämäärä 30.7.2012 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran
hege777
Liittynyt:
7.3.2010 16:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hege777 » 30.7.2012 22:39

tietääkö kukaan tai onko kellään kokemusta että meneekö tzr poljin ja mekanismi detsiin suoraan? kiiitos! :D
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 31.7.2012 21:30

Tota, kun tässä YZ 125 1979vm. imukaulassahan jää kaasari hieman etukenoon, niin onko siitä haittaaa?
Tartso
Liittynyt:
5.5.2012 9:33
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tartso » 31.7.2012 22:06

pelle000 kirjoitti:Tota, kun tässä YZ 125 1979vm. imukaulassahan jää kaasari hieman etukenoon, niin onko siitä haittaaa?


Miksi olisi? Omassa -82 deeteessä sama juttu ja ei ole menoa haitannut..
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 1.8.2012 9:24

Jossain määrin ihmettelen miten kaks viimestä heppua kirjottelee Dt topickiin kun molempien pyörässä taida olla yhtää samaa osaa? Eikä tekniikaltaankaan samoja
Tää piikkinen Dt topick tarkottaa 88-07 mallisia.