Yamaha DT viritys/tekniikka

Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 17.12.2014 5:03

"loiske levy" eli kun kiihytetään, jarrutetaan, yms niin bensapinta ei pääse loiskahtamaan niin ettei suutin ois hetkeäkää bensan peitossa.

kun oot kasannu kaasarin valmiiksi niin kato että se luisti laskeutuu alas "tyhjäkäyntiruuvia vasten" asti. kaasuttelet vaikka kaasari kädessä ja katot ettei se takerru mihinkään ja liukuu alas asti :D

Myös rikkoutunut kampiakselin stefa saattaa aiheuttaa kierrosten nousua mutta tuskin tässätapauksessa :s
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 17.12.2014 13:37

Imukaulassa ei ole varmaan syy enään koska joutui n.100 kertaa polkemaa et lähtee käyntiin, pienen sikaflex hetken kanssa nyt lähtee tokalla käyntiin. Ja olen katsonut että luisti liikkuu normaalisti kaasu kapula tuntuu hyvältäymsyms
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 17.12.2014 17:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 17.12.2014 14:03

Siis mitä? Kirjoita selkeämmin :lol:
¤SuZuKi¤
Jonsciii
Pyörä:
Yamaha DT125R -90, Yamaha DT50 SM 2005
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
5.5.2012 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonsciii » 17.12.2014 16:06

niin että klemmari oli tehnyt viillon imukurkkuun, josta johtui tuo ettei lähtenyt hyvin käyntiin, sikaflexillä paikkasin reiän ja nyt lähtee hyvin käymään.. ostan varmuuden vuoksi vielä täysin ehjän imukaulan ja sillä kokeilee, jos sillä ei toimi ni kaasarissa on vika..
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 17.12.2014 17:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 17.12.2014 16:14

Itsellä kävi jokunen kuukausi sitten samalla tavalla. Oli yön aikana klemmari tehnyt viillon imukaulaan. Normaalisti lähti käymään. Vasta muutaman kilsan päästä kotonta rupes leijuttamaan kiekkoja. :D
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 17.12.2014 18:57

Se sikaflexiviritys vaan ei ole kovin pitkäikäinen.
Itsellä oli samanlainen ja ei kovin kauaa kestänyt.

Lähti kyllä ihan mukavasti käyntiin, mutta pikkuhiljaa rupes käymään laihemmalla. Loppujen lopuks lämpöleikkas, kun "oli pakko" ajaa kotiin matkan päästä.
Sama asia olis tietty ollut pyytää faijaa hakemaan Detsi kärryllä ennenkun lämppäs, mutta sitä aatteli, että eikai se nyt leivo jos antaa ryyppyä.. :roll:
¤SuZuKi¤
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 17.12.2014 19:31

Mulla piti liimaus niin kauan kun oli ajokelejä :)
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 20.12.2014 16:15

Mites tuon vesipumpun stefan vaihto menee??


E: Joo tajusin :D Tulipahan samalla sylinterikin käytettyä irti niin näki laakereiden kunnon, eikä yhtään välystä! 8) Eihän niillä ole kun vajaat 12tkm ajettu :lol:

Ainiin ja se vesipumpun akselia kiinni pitävä lukkoprikka meni kahtia kun otin sen pois :lol:


E2: Miksi ihmeessä siellä vesipumpussa oli kaksi (2) kapeempaa stefaa yhden isomman sijasta, kun räjäytyskuvassakaan ei näy kun yksi isompi 8o Joku ajatellut, että "kyllä se asian ajaa" (?) :roll:

Entistä omistajaa edeltävä omistaja oli alakerran rempannut. Tainnu olla oikea valopää :idea:
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 28.12.2014 2:36

Saako mistään erikseen kiksin akselin stefaa ?? :)
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 28.12.2014 13:45

Mitoilla varmaan saa ihan jostain autotarvikeliikkeestä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.12.2014 20:22

Sopiiko nämä varmasti detsiin ja olisko 13/50 välit hyvät?? Tarkoitus siis olisi, että menisi n. 130 oikeaa nopeutta.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 31.12.2014 0:00

Kannattaa ennemmin etsiä jotkin renkaalliset ketjut, ovat nimittäin huomattavasti kestävemmät. Esim. nämä jtc:n ketjut taikka nämä RK:n ketjut
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 31.12.2014 0:49

No joo, pitää katsella vielä :) Luulisi noitten mun linkkaamien ketjujenkin olevan kestävämmät kuin detsin vakiot :D

E: Eli x-rengas ketjut tulee 8) Sopiiko nuo listassa olevat suuttimet detsiin varmasti :D ?
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 1.1.2015 23:02

Saako detseihin mistään pelkkiä männänrenkaita ?? :D
K3du
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE Ex: Yamaha wr 125x, Rieju mrt 50 power up
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
8.7.2013 23:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut K3du » 1.1.2015 23:23

Alkuperäsiä männänrenkaita saa ainakin.

Onkos kellään kokemusta tosta detsin startista että miten se toimii pakkasella, eli toisin sanoen lähteekö pyörä käyntiin ulkona seisomisen jälkeen pakkasellakin (-15c) olettaen että akku on kunnossa. Meinasin nimittäin piikit hommata eikä ole lämmintä tallia missä säilyttää pyörää.