Yamaha DT viritys/tekniikka

_hanski_
Liittynyt:
31.12.2014 20:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 1.1.2015 23:52

Kyllä se pelaa kuhan on puhas ja akussa virtaa. Tossa viime viikolla just kahen vrk seisonna jlk laakista käyntii -20pakkasil
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 2.1.2015 0:39

Itsellänikin seisoo detsi yöt pihalla ja aina lähtee startilla käymään ! :)
_hanski_
Liittynyt:
31.12.2014 20:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 7.1.2015 23:34

Mitä läppiä/läppärunkoja porukalla on detsissä?
Ihan vakioita vai? Onko detsii ees saatavailla kokonaisia läppärunkoja?
Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaa :):)
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 8.1.2015 0:13

Multa löytyy honda cr:n muokatut v-force 3:set detsistä.
_hanski_
Liittynyt:
31.12.2014 20:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 8.1.2015 8:27

Miten pelittää ja kuinka helposti menee kiinni :)
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 14.1.2015 4:20

Mulla on nykyään nuo nixu97 V-forcet, Luulin aluksi että oli ihan bolt-on kamaa mutta pitää viilata lohkoja aika rankalla kädellä :lol: Että kannattaa mieluummin ostaa vaikka jotkut hiilikuituläpät jos ei haluu lohkoja alkaa viilaileen. Toimii tt tekniikalla hyvin ja tuo vähän kierrosherkkyyttä :)

Sitten ois tämmönen kyssäri että onko kukaan tilannut tuolta oemmotortparts sivuilta osia ?? Eli tuo sivu _> https://www.oemmotorparts.com/

Että onko kuinka nopee toimitusaika ja onko luotettava sivu ? Pitäs detsiin katteet tilailla :P
_hanski_
Liittynyt:
31.12.2014 20:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 14.1.2015 13:25

Ookkei eli melkee joutaa ostaa vaikka polinin hiilarilevyä
jööns
Pyörä:
EX: Cagiva Mito EX:Husqvarna Wr -07 Yamaha DT125 re -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2012 21:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jööns » 14.1.2015 21:47

Itsellä rupesi ajossa tänään palaamaan tuo koneen ylikuumenemisvalo. Pysähdyin tien sivuun ja sylinteri ei kuitenkaan ollut epänormaalin kuuma. Onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Ilmeisesti anturissa tai liittimessä joku vika?
detsimies125
Liittynyt:
31.7.2014 0:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut detsimies125 » 19.1.2015 4:21

nytt o näin että minulla on juuri porattu pytty ja uus mäntä ja kaikki toimii paitsi kun ajan ei tulee piikki. mutta miksi? :paha:
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 19.1.2015 15:44

Panosta hiukan kielioppiin.

Eihän pakoaukonsäädin ole lukittuna/jumittuneena kiinni? Silloin Detsi ei ota oikeen minkäänlaista piikkiä ja huippunopeuskin jää jonnekkin 100-110km/h tuntumaan.

Tulppa on helppo ja melko edullinen uusia (suosittelen B9EG). Jos on pahasti säädöt pielessä, niin silloinkaan ei välttämätä ota kunnon piikkiä. Sillon tosin syynä voi olla myös imuvuoto tai tukkeutunut ilmansuodatin.

Putkikin voi olla tukossa.
¤SuZuKi¤
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vireboy » 27.1.2015 23:44

Mikäs 91 vuoden detsissä kun kytkinkruunun ja siinä keskellä olevan (kytkinkori?) kiristää, nii se kytkinkori ei enää pyöri vapaasti? Yritetty räjäytyskuvista kattoa mut ei tunnu löytyvän kasausvirhettä. Käyntiin lähtee kyllä, mutta kytkin on helvetin jäykkä, eikä se tee mitään. Vaihteen kun laittaa sisään nii lähtee liikkeelle, ku ois laittanu vaihteen päälle ilman kytkintä.
.miGGis
Pyörä:
Aprilia SX 50, Yamaha WR 125
Liittynyt:
11.9.2011 23:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .miGGis » 28.1.2015 17:04

Nyt on semmonen juttu että syyläri ei pysy täytenä ja paisuntasäiliö nousee puolesta täyteen eikä tipu. Takaiskarin vieressä on joku ylivuotoletku(tai huohotus) josta aina sammuttaessa vuotaa jäähdytysnestettä. Kulutus on noussut n. 1,5 litraa aivan samanlaisella ajolla. Lisäksi ylikuumenemisvalo voi syttyä ihan noin vaan mutta kierrättämällä sammuu. Esimerkiksi olin kaupan pihassa pitämässä tyhjäkäynnillä niin syttyi. Lisäksi tuntuu että menisi tukkoon vähästäkin tasakaasusta tai tyhjäkäynnillä olosta, eli ei lähde puhtaasti piikille. Tulppa on musta vaikka säädöt pitäis olla kohdallaan. Liittyykö nuo jotenkin toisiinsa vai? :nolo:
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 28.1.2015 18:32

Kannentiiviste paskana ! Eiku kantta irti ja uutta tiivistettä ;)
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 28.1.2015 20:58

Unohtamatta kannen tiivistepinnan oikomista..
¤SuZuKi¤
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 29.1.2015 14:41

Itsellä mennyt kannentiiviste ja koskaan en oo tiivistepintaa oikassu :) Hyvin vaan esim asentonilla puhdistaa tiivistepinnan ja uusi tiiviste+Jotain tiivistemassaa niin ei oo sen jälkeen alkanu koskaan vuotamaan... Että ei sitä aina välttämättä tarvi suoristaa :)