Yamaha DT viritys/tekniikka

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 16.4.2015 0:01

Gianelli mullakin on. Kyllä tosta ainakin tehoa ja vääntöä irtoaa kun keula kevenee sen verta.. Ohipuhaltavilla m-renkailla meinasi kolmosella vielä keulaa nostaa kun valoista lähti. Tiedä sitten lähteekö vähän tuota paremmin kun saan nuo uudet renkaat kiinni :D
deeteemiäs
Liittynyt:
30.3.2015 23:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deeteemiäs » 16.4.2015 9:48

prizee mulla on -05 ja mulla on just nakit irti voin mitata tänään koulun jälkee ne paksuudet.


Oorait miten teillä muka kolmosella vielä meinaa nostaa keulaa ku itellä ei nosta ees kakkosella pelkästä kaasusta:D kyllä sais aika hyvi riuhtasta että nousis tolla kakkosellakaa :D en siis osaa keulia mutta tarkotus ois opetella. Käyny jo pari kertaa nykimässä
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 16.4.2015 12:27

Sellasen DT:n minäkin haluan nähdä joka oikeesti kolmosella kaasusta nostaa etupyörää ilmaan ilman mitään kytkinkikkailua ja riuhtomista.

Ettei menisi ihan OT:ksi niin tässäpä taas yksi pieni tech-story:
Kun putsaatte kaasaria, putsakkaa se todellakin kunnolla. Serkkupojan Terapia-DT alkoi viimeviikonloppuna oikuttelemaan keskialueella ja päättipä pätkiä yläkierroksillakin. Otettiin kaasari käteen ja pohja auki, ei näkynyt mitään kummallista suuttimissa tai muuallakaan.
Päätettiin kuitenkin syynätä koko kaasari perinpohjin läpi ja irroteltiin kaikki mahdolliset osat siitä pois. Neula/suutinputken irrotettuani yllätys oli suuri kun neulaputken ulkopuoli oli täynnä kaikenmaailman mujua, kyljissä olevat reiätkin olivat totaalisen tukossa. Kaasari ultraäänipesurin kautta puhaltelun jälkeen kasaan ja taas rokkasi.
Pientä pätkimistä ainavain oli ilmassa mutta ilmeisesti tankin alla oleva toisiopuola alkaa olla finaalissa, liittimet olivat aika pahasti hapettuneet ja tulpan johtokin vaikutti aikalailla öljyllä kyllästetyltä. Uutta puolaa odotellaan Saksasta saapuvaksi.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 16.4.2015 16:45

Semmonen detsi vois kyllä olla ihan jees.. :)

Edelleenkin saa kaupitella niitä ypvs rattaita! :) Olisin todella kiitollinen jos joltain löytyisi! Pääsisi sentään +100km tankillisella ja olisi jopa mukava ajella :roll:
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 16.4.2015 21:10

Mä koetan huomenna katella niitä rattaita kun tallille menen.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
_hanski_
Liittynyt:
31.12.2014 20:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 16.4.2015 21:23

Ostinpa kiksin detsii tässä...ongelmana on sellane että puuttuu se "väliratas" sieltä kytkinkruunun alta. Eli se mihin kiksin rattaan pitäis ottaa.
Saa kaupitella yyveellä jos löytyy ylimääräsenä!
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 16.4.2015 21:27

Mäkistation kirjoitti:Mä koetan huomenna katella niitä rattaita kun tallille menen.

Iso kiitos sulle! :)
Skrebooh
Pyörä:
Yamaha Dt 125x
Liittynyt:
30.3.2013 11:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Skrebooh » 18.4.2015 1:29

Mikähän vois olla vikana kun ypvs on säädetty oikein ja tekee tarkistusliikkeen normaalisti, mutta kun laittaa käyntiin niin ei aukea kokonaan, vaan jää kuristamaan pakoaukkoa.
https://www.youtube.com/user/skreboh
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 18.4.2015 1:57

ei aukea tyhjäkäynnillä vai kierrättäessä? joutokäynnillä sen ei kuulukkaa olla auki ja jos tappikierroksilla jää auki nii oisko jotenki vääri kasassa vai rupesko yhtäkkiä tekee noin?
PÄRPÄR
Skrebooh
Pyörä:
Yamaha Dt 125x
Liittynyt:
30.3.2013 11:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Skrebooh » 18.4.2015 2:23

Kierrättäessä ei aukea kokonaan, vaan jää paikalleen vähän ennekuin olisi auki koko pakoaukko. Ja tarkistus liikkeen kun tekee niin silloin on auki kokonaan. Eikä ole kasattu väärin, kun aikasemmin toimi ihan hyvin.
https://www.youtube.com/user/skreboh
-rame-
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 20:11
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -rame- » 19.4.2015 22:42

Mikäs tossa detsissä vois olla, ku valojen johdoista tulee n.1v ja kun kierrättää nii menee miinukselle?
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 25.4.2015 19:08

Uus triidi: viewtopic.php?f=98&t=87048
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.