Tehoilla on melko turha spekuloida etukäteen. Jos koneessa on x kW ennen kuin sitä ahdetaan sillä-ja-sillä ahtopaineella, ei voi suoralta kädeltä sanoa, että siinä olisi ahdettuna y kW. Tehoihin vaikuttaa aika paljon turbokin, isommalla turbolla samalla ahtopaineella saavutetaan yleensä korkeampi teho kuin pienellä turbolla. Johtuen siitä, että isomman ahtimen tuotto on suurempi korkeammilla kierroksilla. Sitten on hyvä puhua tehoista kun on näyttää jotain paperilla. Yleensä pakkaa jäämään nämä mopojen turbotukset pelkäksi eipäs-juupas-eikun tappeluksi. Haastavaa hommaahan se toki on, eikä mitään halpaakaan kun kunnolla tekee. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että moni autokin on 1 bar ahdoilla kovilla, ellei jopa hajoamassa jos ei ole suurempia muutoksia tehty, niin sellaisien suunnittelu mopoon tai kevariin on aika optimistista.
Mutta, mutta, jos jollain on pienenpieni turboahdin hommattuna ja rakenteluhalut vähentyneet, niin minulle saa kyllä laittaa viestiä, voisin vaikkapa ostaa pois kuleksimasta. Jos siitä vaikka terapiaprojektin kanssa jotain keksisi. Auton kanssa onkin sitten ihan omat kujeet.