2T kevytmoottoripyörän koneremontti

-Hussekuski-
Pyörä:
husq Wr 125
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
24.2.2006 0:06

ViestiKirjoittanut -Hussekuski- » 3.8.2008 10:47

astr0 kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti:Noni nyt kävi näin. Hussen öljyletkuun oli päässy jostain ilmakupla, ja loput voitte päätellä. Sylinteri ja mäntä aivan paskana. Kansi onneksi ehjä. Sitä lähinnä, että onko kukaan lähettäny powerseal.nl:ään pinnotettavaks pyttyä ja millä tuloksella? Vituttaa ku uudella männällä ajettu vasta 1600km.

Myös Geiwiz.de pinnottaa pyttyjä, kannattaa punnita vaihtoehtoja. Tuo Geiwiz on ainaki luotettava, monet on sieltä tilanneet. Powersealista en oo kuullukaan.

Ok. Mutta kestääkö tuo pinnoitus mtn?
http://www.motot.net/galleria/g46125_hu ... _wr_125_08 Weera <3
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 3.8.2008 13:41

Mikäli putkitetaan niin kyllähän se kestää, mutta se miten tarkasti työ tehdään onkin toinen juttu. Jos sylkkaputki sattuu istahtamaan vähänkin vinoon tulee kanaviin porrasta ja sehän laskee tehoa.

Koittas kattoa käytettyä pyttyä?
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 3.8.2008 13:42

Sen verran kuin alkuperäinen, ellei paremmin.
jusu-91
Pyörä:
Honda NSR '99 Pearl White
Liittynyt:
26.8.2006 18:01

ViestiKirjoittanut jusu-91 » 5.8.2008 0:21

WPWW kirjoitti:Sen verran kuin alkuperäinen, ellei paremmin.

Ei vaan kun eihän alkuperäinenkään ole kestänyt niin ei se korjattu parempi ole.. muistakaa tämä kun valitatte ihmisille jotka korjaavat teidän puolestanne asioita.. :p (voihan se kestääkkin paremmin mutta tuo on vain yleissääntö niille jotka valittaa kun ei kestä vaikka korjattu..)
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 5.8.2008 16:35

Ei se vika pinnoteessa ollu. Vaan ilmakupla öljyletkussa. Melko pinnote jos öljyttömänä kestää ajella :D
gifue
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
7.2.2006 17:38
Montako mitäki

ViestiKirjoittanut gifue » 13.8.2008 22:02

Terve! talvel tarkotus tehä koneremppa dt:see niin kysyisin että montako laakeria kaiken kaikkiaan koneeseen tulee? mopoja oon rassannu omastamielestä tarpeeks mut kevaris on kuitenki enempi koneessa tavaraa.

runkolaakerit 2kpl
Kiertokankeen ylös ja alas
Vetoakselin laakeri montako?
kytkinakselin laakeri montako?
tasapainoakselin laakeri montako?
onko ypvs:ssä laakeria montako?
ja sit et mitä muita siel on?

tarkotus ostaa uus mäntä,kiertari,KAIKKI laakerit,kytkin levyt ja jouset
mitä mäntä ehdotuksia ois? ite oon käyttäny wiseconia ja todennu hyväks mut muita hyviä?

Remppa tarkotus toteuttaa et hommaan kaikki osat valmiiks ja puran lohkot,pesen ne,maalaan pytyn ja kopat kansi myös.ELI ensin ostan osat niin kiinnostaisi tietää,kiitos jo etukäteen :)
1337
Pyörä:
tön
Liittynyt:
23.4.2007 16:17

ViestiKirjoittanut 1337 » 15.8.2008 16:47

Orkkismäntä on aina orkkismäntä 8)

Kiertokangen laakereita et erikseen sitten ostettua saa, joudut ostamaan koko veivisetin, missä tulee mukana ylä sekä alalaakerit.
gifue
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
7.2.2006 17:38
Dt:n koneen laakerit

ViestiKirjoittanut gifue » 15.8.2008 23:46

juu kyl mä sen tiiän mut mä sitä lähinnä tarkotan et tuleeko detukan koneesee noihin paikkoihin vai lisää/vähemmän
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 16.8.2008 12:45

-Hussekuski- kirjoitti:
astr0 kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti:Noni nyt kävi näin. Hussen öljyletkuun oli päässy jostain ilmakupla, ja loput voitte päätellä. Sylinteri ja mäntä aivan paskana. Kansi onneksi ehjä. Sitä lähinnä, että onko kukaan lähettäny powerseal.nl:ään pinnotettavaks pyttyä ja millä tuloksella? Vituttaa ku uudella männällä ajettu vasta 1600km.

Myös Geiwiz.de pinnottaa pyttyjä, kannattaa punnita vaihtoehtoja. Tuo Geiwiz on ainaki luotettava, monet on sieltä tilanneet. Powersealista en oo kuullukaan.

Ok. Mutta kestääkö tuo pinnoitus mtn?
Itse pinnotin räsän pytyn pjme.co.uk liikkeessä englannissa ja jälki näytti paremmalta kuin uudessa.. Pinnote näytti olevan hieman paksumpi kun alkuperäsessä sylkässä, luulisi kestävän paremmin.. Hintaa tuli posteineen 220e ja sen jälkeen tullu ajettua n. 4tkm nyt.. Suosittelen!
Rocafella
Pyörä:
Harkinnassa
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.10.2006 16:00

ViestiKirjoittanut Rocafella » 17.8.2008 13:19

Pitäisi nytten Mitoon väkertää jotenkin uusi tiiviste sylinterin alle, koska 1,8mm paksua ei valmiina löydy.
Edellinen omistaja oli päätynyt 3 tiivisteen taktiikkaan ja itsekin kokeilin, mutta ei tällä kertaa kestänyt.
Eli mistä saisi 1,8mm tiivistepaperia? Löytyykö semmoista edes? :P
There is only great memories now. Good bye 2-strokes !
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 17.8.2008 13:45

Rocafella kirjoitti:Pitäisi nytten Mitoon väkertää jotenkin uusi tiiviste sylinterin alle, koska 1,8mm paksua ei valmiina löydy.
Edellinen omistaja oli päätynyt 3 tiivisteen taktiikkaan ja itsekin kokeilin, mutta ei tällä kertaa kestänyt.
Eli mistä saisi 1,8mm tiivistepaperia? Löytyykö semmoista edes? :P

Leikkaa pellistä tiivisteen muotonen läpyskä ja siihen molemmille puolille tiivisteet. Näin tein ite dt:seen.
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 19.8.2008 23:41

Autovaraosaliikkeistä saat. 5-10e per arkki. Muista että tiiviste painuu kasaan, ~2mm vahvuinen paperi vois olla passeli.
SimppaB
Pyörä:
Honda NSR Figther 180
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
8.1.2007 16:33

ViestiKirjoittanut SimppaB » 20.8.2008 1:02

En ainakaan huomannu missään edellisissä viesteissä asiaa.. Mutta jos/kun avaatte koneen, ja ette pahemmin ole ennen koneita availleet, SUOSITTELEN että ENNEN kun avaatte konetta niin haette/hommaatte jostain räjähdyskuvat. Koska jos vaikka tarvitsee vaihtaa kampi-akseli (kuten itse jouduin) niin sitten katsoo vain osat mitä tarvitsee irroittaa ( itse menin tekemään sen virheen että en katsonut ja huomasin että kytkintä ei olisi edes tarvinnut avata.. .. Mutta samalla sitten vaihdoin muutamat laakeritkin ja stefat.. Että ei se ihan turha homma ollut :) ) Ja jos sattuu käymään niin että vaihderattaat pääsee lähtemään irti etkä muista miten ne meni.. SilloinKIN on hyvä apu ne räjähdyskuvat.
Honda NSR 125 <3
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 20.8.2008 6:59

Yleensä, jos kakstahdin alakertaan menee väkertämään, ni kannattaa stefat ja laakerit vaihtaa.. Aina se pidentää ajoaikaa. ;)

Ja itse kysymys! Millasiin momentteihin olette kansia kiristänyt? Itellä on toi ProjuKMX ja ei ollut varmaa tietoa millaseen kireyteen kansi kuuluisi vetää.. Soon tällä hetkellä n. 20Nm kireydessä..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
^^Isomäki^^
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
11.8.2006 20:14

ViestiKirjoittanut ^^Isomäki^^ » 20.8.2008 7:51

Paljon maksaisi yamaha dt:eesee täydellinnen koneremppa?Nii ja 2 vaihteen ratas..Mäntä on kyllä vaihdettu 5tkm sitte..