Melko usein squish mukailee männänlakea, mutta joskus myös kupumännillä käytetään suoraa squishia, jolloin se on ohuimmillaan reunoilla (paikoillaan mitattuna esim 0,6mm), mutta kasvaa keskellepäin. Suoran squishin käyttäminen on käsittääkseni lisääntynyt voimakkaasti nykypäivinä verrattuna vaikkapa jonnekki kasaritouhuihin. Eli ei se huono voi olla. Käytännössähän se squishin kulma on sama kuin männänlaen reunan kulma (yksinkertainen asia mut en vain keksi miten selittäisi sen paremmin).
Kannesta ei kiertämättömyys johdu, mulla on virimopossa luvattoman matala puristussuhde, korjattuna luokkaa 4,8:1. Kierroslukuja en ole mittaillut, mutta todennäköisesti ne on luokkaa 13-14krpm ajossa. Ja pakko niiden on ollakin sitä luokkaa, mopo kulkee 13-36 väleillä (pisimmät saatavilla olevat on 13-30) 45+kmh ykkösellä.
TDN: Ootko mittaillu tuon JollyMoto SP:n viritettyä pituuksia? Ja vaikkapa STD:nkin. Muistaakseni 92-93 vuosien Honda RS:issä oli putken pituus männältä loppupillille tollaiset 770mm, joten siihen sitten voisi verrata. Tai vaikkapa Näsärin vakioputkeen.
Siitä sytkästä: Ma oon joskus hiukan tuumaillu Näsärin virittämistä 190cc korkeakierroskoneeksi enkä löytänyt minkään maailman kommentteja siitä sytkä-asiasta. En perusennakkoja enkä mitään muutakaan. Ehkä en vain osaa googlata
Asiasta villapipoon, LuFon poinaat pisti
tähän mitoon NSR 50:n sytkän itserakentamallaan ohjelmoidulla boksilla. Ei hassumpaa, ja jotain samanlaista tuumailin itsekin tekeväni.
Kuitenkin kannattaa ennen lisätoimenpiteitä varmistua esimerkiksi kaasarin ja sytkän (!) säädöistä. Saatat vaikka yllättyä. Kun tuossa tarinoin aiemmin siitä moposta, mulla oli ensialkuun ongelmana ettei se toosa kierrä. Sit rupes säädöt löytymään!