Rotax 122 ja 123

Kekoodo
Pyörä:
Aprilia RS
Liittynyt:
23.6.2009 12:19

ViestiKirjoittanut Kekoodo » 2.10.2010 20:51

Mikä hajoo kytkimestä, vaihteet rakuttaa ja vapaakin kun kaasuttelee ja se kuuluu alakerrasta, kun puristan kytkintä niin loppuu, painelaakerin olen vaihtanut ihan äsken mutta ei kait tuo uudestaan ruppe hajjoomaan? Kerran tuo on aikasemmin tullu ja sillon se kyllä loppu aika äkkiä mut nyt uudestaan tuli.

Sellasta kolinaa, mikä kovenee mitä enemmän kierroksia. 122 rotax
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 9.10.2010 15:48

Patrees kirjoitti:Kun vaihtaa mäntää aprilia MX:ään niin pitääkö sylinterille tehdä mitään? Tarvitseeko hoonata tai hienolla hiomapaperilla hiota?


Jos ei oo leiponu niin käyt vaa mittauttaa sen pytyn laitat uuden sopivan kokoisen männän.
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15

ViestiKirjoittanut Mtottti » 11.10.2010 22:50

Mikähän mahtaa vaivata kun ei jaksa käydä rotaxi. Karsin oikeastaan kaikki muut sähköt pois mutta jätin CDI-boksin. Kytketty on vaikka ja miten mutta lähtee käyntiin, mutta ei anna ottaa kierroksia vaan sammuu. Kuulostaa kans että jäis jokatoinen sytytys välistä. Eihän vissiin jännitteensäädin ole pakollinen? Mun mielestä kun se ei vaikuta sytkään.
magelolz
Pyörä:
Aprilia sx 125 with 154 polini, 34vhsb,tt-putki/arrow,v-force3,rave2
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
27.8.2009 22:52

ViestiKirjoittanut magelolz » 2.11.2010 12:24

saako säksään mistään "tehomäntää" tai korkeapainemäntää vai miks sitä ny sanotaa? :D ja voisko joku linkittää sopivan 34 kaasarin? ;)
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 2.11.2010 17:57

magelolz kirjoitti:saako säksään mistään "tehomäntää" tai korkeapainemäntää vai miks sitä ny sanotaa? :D ja voisko joku linkittää sopivan 34 kaasarin? ;)


http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... burre.html
Samalta sivulta saat myös tasakannen + tasapäämännän jos niitä tarkotit.
markka
Pyörä:
derbi
Liittynyt:
5.8.2008 22:20

ViestiKirjoittanut markka » 8.11.2010 20:24

Terve mieheen! Voitteko antaa sivustoa minssä onnistuu sylinterin pinnoitus, kiitos!
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 8.11.2010 21:36

markka kirjoitti:Terve mieheen! Voitteko antaa sivustoa minssä onnistuu sylinterin pinnoitus, kiitos!

http://pjme.co.uk/acatalog/Cylinder_Re-Coating.html
magelolz
Pyörä:
Aprilia sx 125 with 154 polini, 34vhsb,tt-putki/arrow,v-force3,rave2
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
27.8.2009 22:52
koneremppa

ViestiKirjoittanut magelolz » 23.11.2010 21:36

mis kohtii pitäs vaihtaa kietari? ko eiks se riitä ko on ny 25tonnii ajettu nii vaihtaa männän, muovirattaat, kytkinlevyt ja kattoo ny milt vaihderattaa näyttää...
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 23.11.2010 22:02

Onko kenelläkään kokemusta tt-putkesta/teharista kurilaipan KANSSA? Muutama kysymys:

1. Minkä kokoinen suutin teillä on suunnilleen ollut?
2. Onko minkälainen ajaa?
3. Onko kierrosrajoittimesta haittaa jo pelkän putken vaihtamisen kanssa (10600rpm)?
magelolz
Pyörä:
Aprilia sx 125 with 154 polini, 34vhsb,tt-putki/arrow,v-force3,rave2
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
27.8.2009 22:52

ViestiKirjoittanut magelolz » 24.11.2010 0:08

Esajuppeli kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta tt-putkesta/teharista kurilaipan KANSSA? Muutama kysymys:

1. Minkä kokoinen suutin teillä on suunnilleen ollut?
2. Onko minkälainen ajaa?
3. Onko kierrosrajoittimesta haittaa jo pelkän putken vaihtamisen kanssa (10600rpm)?

juu mulla on aina silloin ku on rave paskana :D eli mulla ei ainakaan ota ollenkaan piikkiä ja ei kulje kuin 100 :D en suosittele. ihan tt suuttimet eli 175 pää ja 45 tyhjäkäynti. voi olla liian isot siihen nii ehkä siks ei kulje mihkää.
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 24.11.2010 12:55

Esajuppeli kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta tt-putkesta/teharista kurilaipan KANSSA? Muutama kysymys:

1. Minkä kokoinen suutin teillä on suunnilleen ollut?
2. Onko minkälainen ajaa?
3. Onko kierrosrajoittimesta haittaa jo pelkän putken vaihtamisen kanssa (10600rpm)?


1. 150-155
2. Hyvä ajaa. Kulkee sen 130 ja ottaa piikiä.
3. Ei ole haittaa kun ei kierrä niin ylös kurilaipan kanssa.
juhozhz
Liittynyt:
16.1.2009 16:06

ViestiKirjoittanut juhozhz » 14.12.2010 22:40

Mistä saan 04 MX 125cc kampiakseli setin tilattua kun maksaa kauheasti nakkilassa?
juhozhz
Liittynyt:
16.1.2009 16:06

ViestiKirjoittanut juhozhz » 14.12.2010 22:42

Keihis kirjoitti:Mikä hajoo kytkimestä, vaihteet rakuttaa ja vapaakin kun kaasuttelee ja se kuuluu alakerrasta, kun puristan kytkintä niin loppuu, painelaakerin olen vaihtanut ihan äsken mutta ei kait tuo uudestaan ruppe hajjoomaan? Kerran tuo on aikasemmin tullu ja sillon se kyllä loppu aika äkkiä mut nyt uudestaan tuli.

Sellasta kolinaa, mikä kovenee mitä enemmän kierroksia. 122 rotax


Veikkaan petilaakereita. itselläni oli sama
kapaa
Liittynyt:
29.3.2009 20:11

ViestiKirjoittanut kapaa » 1.1.2011 22:04

magelolz kirjoitti:saako säksään mistään "tehomäntää" tai korkeapainemäntää vai miks sitä ny sanotaa? :D ja voisko joku linkittää sopivan 34 kaasarin? ;)

www.motot.net/talli/osat/id16747/ Siitä kaasari sulle
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03

ViestiKirjoittanut aeroxman » 6.2.2011 23:01

Tulisi aika likellä tässä kevään mittaa männänvaihto räsään ja liikkeestäkin kyselin vaihtoa, jolloin vastattiin pelkän työn maksavan ~260€. Ei oikein herkuttaisi maksaa sellaista summaa... niimpä päättänytkin että voisihan sitä itsekkin sitä hommaa kokeilla! Onko vinkkejä minkälainen operaatio se tähän räsään olisi? Tietysti kavereita voisi apuun pyytää mutta ajattelin ainakin johonkin asti selviytyä ihan itse.. Neuvot ja vinkit tänne, tulee tarpeeseen!!