Honda CBR 125 viritys/tekniikka

sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sampul1 » 4.10.2013 13:18

Meneekö tieliikenteeseen vai tuleeki vaan tekniikkapojan märkä päiväuni? :D
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tume34 » 8.10.2013 10:11

Elkääs nyt, kyllähän se meinaa siihen laittaa KAKSI polttoaineruiskua. Ja vielä moottorinohjausyksikön. Ja tietokoneohjattu sytytys, ihan kun siinä ei jo nyt sellaista olisi...

Trolli se on.
Dank memes melt steel beams.
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 8.10.2013 17:59

Hmm tulin siihen lopputulokseen, että on halvempaa modaa tota vakiokonetta kun ostaa uus kone :s . Ei kellään ois mitää hyvää paikkaa, mistä sais cbr vakio koneen tiivisteitä ja tiivisteliimaa kun ajattelin aukoo ton yläkerran nytten kun sain koneen irti pyörästä.
Honda on paras :D
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 8.10.2013 18:15

Tume34 kirjoitti:Elkääs nyt, kyllähän se meinaa siihen laittaa KAKSI polttoaineruiskua. Ja vielä moottorinohjausyksikön. Ja tietokoneohjattu sytytys, ihan kun siinä ei jo nyt sellaista olisi...

Trolli se on.

Älä nyt, eihän se moottorinohjaus ole muuta kuin tiettynä aikana tietyllä kierrosluvulla tietyssä lämpötilassa tietyillä ulko- ja imuilmanpaineilla ja tietyllä kaasunasennolla avataan suuttimet oikeaan aikaan oikeassa järjestyksessä SOPIVAKSI ajaksi ja pannaan kiinni. Eihän se ole kuin pikku ohjelman pätkä, tietysti sitten parit lisäparametrit tyhjäkäynnille, kylmäkäynnistykselle, urku auki-asennolle ja kaasu kiinni-asennolle. Mielellään air-fuel-ratio pidetään optimaalina ja hyvin tehtynä lamdba-anturin (joka antaa pelkkää volttilukemaa) avulla voidaan korjata tätä suhdetta lähes reaaliaikaisesti. Iltapuhteinahan yhden kontrollerin vääntää. Vai?

Jää aikaa koneen sovittamiseen.

Ei pidä ottaa nokkiinsa näistä höpöttelyistä, kaikilla on hienoja suunnitelmia mutta tällaset vanhat patut ottaa ne ehkä liian tosissaan netin ihmeellisessä maailmassa.
Tarkista kampiakselin stefa.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tume34 » 8.10.2013 19:18

Juujuu, se on helppo nakki. Tuollasia hommia ei esimerkiksi yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa opeteta kuin pari tuntia yhteensä kaikkien opintovuosien aikana. Moottorinvalmistajienkin kehitysinsinöörien aika menee siihen kun uuden mallin ilmestyessä tekasevat aamupäivästä moottorinohjauksen ja lopun aikaa polttelevat jäitä ja tupakkia seuraavan mallin ilmestymiseen asti.
Dank memes melt steel beams.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 8.10.2013 20:59

Runkotyötkään eivät ole mahdottomat. Otetaan tämä:
Kuva
Ja laitetaan tämän tilalle:
Kuva
Tarkista kampiakselin stefa.
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 9.10.2013 16:22

Juu nyt on suunnitelmat menny uusiks, eli ois tarkotus modaa volkkarin 88mm sylinteriputki sekä mäntä tohon kiinni. Tulee vaa onkelmaks tuo että sylinterille pitää tehä sovitinpalikka tohon lohkoon ja sen takia pitää laittaa pidempi kiertokanki ja pitää hommata isomman koneen sylinterikansi sekä adapteri sille ja sitten pitää ettiä pitempi nokkaketju :s
Honda on paras :D
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 9.10.2013 16:40

Taas pari muttaa tähän: Kansihan ei millään enää kelpaa, kun vesikanavat ja pinnapultit ovat jo sylinterin sisällä, eikä tuo nokkaketjukaan taida enää mahta kulkemaan sylinterin vierestä?

Uusiksi menisi koko kansi (palotila, venttiilien koko, pinnapultit jne), nokkaketjulle pitäisi tehdä uudet rattaat paikkaan X (koneen ulkopuolelle?), lohkoja pitää levittää pinnapultteja varten, vesijäähdytyskin taitaa lähteä veks koko laitteesta. Kestääkö alakerta enää lyhytiskuista mahtimyllyä? Mikä iskunpituus? Mikä kiertokanki

Et sitten lähde helpon kaavan mukaan tekemään?
Tarkista kampiakselin stefa.
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 9.10.2013 18:13

No kerroppahan sitte millä tohon koneeseen saa 200 cc tai isomman sylkyn?
Honda on paras :D
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 9.10.2013 20:24

No onko siinä nyt oikeasti mitään järkeä laittaa noin isoa pyttyä noin pieneen koneeseen?
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 10.10.2013 8:18

No miksei, jos sen laitteen haluu saada kulkemaanki johonki...
Honda on paras :D
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 10.10.2013 8:33

Alakerta ei välttis tykkää.
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 10.10.2013 10:24

Kyllä se sen 200cc vielä kestää 8)
Ainanki jos hommaa laadukkaammat laakerit :P
Honda on paras :D
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.10.2013 10:35

Hondabroz kirjoitti:No kerroppahan sitte millä tohon koneeseen saa 200 cc tai isomman sylkyn?


Vaihtoehdot järkevämmistä alkaen:

1.Jätä laittamatta? Ei 4t-moottorissa muutenkaan kuutioilla sitä tehoa oteta jos moottorin hengitys ahdistaa.
2.Osta valmiina esim.250cc 1.syl moottori ja sorvaa se jotenkin pyörääsi.
3.Jos on pakko päästä itse värkkäämään niin hommaa suurin mahdollinen sylinteri (eli malossin 166cc?) ja pidennä iskua jos kampurassa on siihen yhtään enää varaa. 67mm männällä ja 52mm iskulla saisi jo 166cc sylinteristä 183cc.
Dank memes melt steel beams.
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 10.10.2013 10:40

Osta joku 255cc kone ja sorvaa se jotenkin kiinni...

Toi olikin mun eka ajatus mutta kun niitä moottoreita on niin vaikia löytää. :itku:
Honda on paras :D