Tume34 kirjoitti:Elkääs nyt, kyllähän se meinaa siihen laittaa KAKSI polttoaineruiskua. Ja vielä moottorinohjausyksikön. Ja tietokoneohjattu sytytys, ihan kun siinä ei jo nyt sellaista olisi...
Trolli se on.
Älä nyt, eihän se moottorinohjaus ole muuta kuin tiettynä aikana tietyllä kierrosluvulla tietyssä lämpötilassa tietyillä ulko- ja imuilmanpaineilla ja tietyllä kaasunasennolla avataan suuttimet oikeaan aikaan oikeassa järjestyksessä SOPIVAKSI ajaksi ja pannaan kiinni. Eihän se ole kuin pikku ohjelman pätkä, tietysti sitten parit lisäparametrit tyhjäkäynnille, kylmäkäynnistykselle, urku auki-asennolle ja kaasu kiinni-asennolle. Mielellään air-fuel-ratio pidetään optimaalina ja hyvin tehtynä lamdba-anturin (joka antaa pelkkää volttilukemaa) avulla voidaan korjata tätä suhdetta lähes reaaliaikaisesti. Iltapuhteinahan yhden kontrollerin vääntää. Vai?
Jää aikaa koneen sovittamiseen.
Ei pidä ottaa nokkiinsa näistä höpöttelyistä, kaikilla on hienoja suunnitelmia mutta tällaset vanhat patut ottaa ne ehkä liian tosissaan netin ihmeellisessä maailmassa.
Tarkista kampiakselin stefa.